یک مقام روسی می گوید واکسن Sputnik را با الکل مخلوط نکنید

توسط: رویترز |

9 دسامبر 2020 ، 11:01:55 بعد از ظهر





واکسن covid 19 روسیه ، واکسن covid sputnik V ، واکسن sputnik V ، واکسن sputnik V covid 19 روسیه ، اخبار واکسن کرونا ویروسلودمیلا سوبولوا ، پزشک ، با واکسن Sputnik V روسیه برای COVID-19 ، در مسکو تلقیح می شود (سرگئی پونومارف / نیویورک تایمز)

هشدار یک مقام بهداشتی مبنی بر اینکه هر کسی که با واکسن Sputnik V روسیه علیه COVID-19 واکسینه می شود باید تقریباً به مدت دو ماه الکل را ترک کند باعث واکنش برخی از روس ها شده است که این درخواست را غیر منطقی می دانند.

آنا پوپووا ، رئیس سازمان نظارت بر سلامت مصرف کننده ، روز سه شنبه به ایستگاه رادیویی Komsomolskaya Pravda گفت که مردم حداقل دو هفته قبل از انجام اولین تزریق ، باید الکل مصرف کنند. وی توصیه کرد که آنها باید 42 روز دیگر خودداری کنند. Sputnik V ، تحت پروسه شتاب قبل از پایان آزمایشات بالینی ، دارای مجوز است ، در ابتدا به پزشکان ، سربازان ، معلمان و مددکاران اجتماعی اعطا می شود که قرار است در این هفته در سراسر کشور پخش شود. 21 روز بین دو واکسن روسی فاصله دارد.

النا کریوان ، یکی از ساکنان مسکو گفت: “این واقعاً مرا آزار می دهد.” “بعید است که به مدت 80 روز قادر به نوشیدن نباشم و فکر می کنم استرس در بدن برای ترک الکل ، به خصوص در یک دوره جشن ، از وکسن (عوارض جانبی) و ادعای آن بدتر خواهد بود مزایا ، “او گفت. منظور کریوین تعطیلات اصلی سال نو بود.

بسیاری از روس ها 10 روز اول 2021 را در خانه یا خارج از کشور به استراحت می گذرانند ، دوره ای که با مصرف بیشتر الکل همراه است. روس ها از سنگین ترین نوشیدنی های جهان هستند ، گرچه از سال 2003 به بعد میزان مصرف به شدت کاهش یافته است.

پوپوا هشدار داد که الکل توانایی بدن در ایجاد ایمنی در برابر COVID-19 را کاهش می دهد. “این یک فشار بر روی بدن است. اگر می خواهیم سلامتی داشته باشیم و پاسخ ایمنی قوی داشته باشیم ، الکل مصرف نکنیم. ” الكساندر گینتسبورگ ، تولیدكننده واكسن ، با توصیه او مخالفت كرد.

کانال Sputnik V توییتر روز چهارشنبه توصیه های بسیار متفاوت او را در بالای تصویری از لئوناردو دی کاپریو ، بازیگر هالیوود که لیوان شامپاین را بالا می برد ، منتشر کرد. گینتسبورگ گفت: “یک لیوان شامپاین به کسی آسیب نمی رساند ، حتی به سیستم ایمنی بدن شما.” وی گفت درصورتیکه بدن مصونیت ایجاد می کند ، کاهش مصرف الکل به میزان معقول و منطقی انجام می شود ، اما گفت نیازی به ترک کامل نیست. به گفته وی ، بسیار مهم بود که از مصرف الکل سه روز قبل و بعد از دو آمپول مورد نیاز خودداری کنید. وی گفت: چنین توصیه هایی برای هر کسی که واکسینه می شود در سراسر جهان یکسان است و مختص روسیه یا اسپوتنیک نیست.

این موضوع بحث و نشاط در شبکه های اجتماعی ایجاد کرد. یکی از کاربران فیس بوک ، پاول گوریاچکین ، نوشت: “شما در وهله اول باید صحبت می کردید (در مورد کاهش الکل).” “این برای اکثر مردم کشور ما کاملاً غیرممکن است.”

کاربر دیگری ، کنستانتین رونینیو ، نوشت: «حتی من با وجود کم نوشیدن ، در این امر ثبت نام نمی کنم. نوشیدن یک نوشیدنی در سال نو مقدس است! ” دیگران گفتند که این توصیه های متناقض و تجربه شخصی آنها نشان می دهد که دیگر نیازی به پیروی از توصیه های پوپووا نیست. یکی از ساکنان مسکو ، که نمی خواست هویتش اعلام شود ، گفت: “من مثل اینکه فردا بین لگن اول و دوم فردا وجود نداشته باشد ، سرخ کرده ام.” و آنتی بادی هایی از گوشم خارج می شوند.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار جهانی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.