گونه های تازه کشف شده قورباغه به نام شهر بنگالورو

توسط: میز وب اکسپرس | بنگالورو |

29 نوامبر 2020 ، ساعت 10:13:39 صبح





نوعی قورباغه گورکن در خارج از زیستگاه طبیعی آن به نام شهر بنگالورو نامگذاری شده است.

این متخصص دام شناسی آماتور که در سال 2018 توسط دیپاک پی ، استادیار دانشکده مونت کارمل در این شهر کشف شد ، تصاویر قورباغه را به مرکز تحقیقات جانوری هند (ZSI) ارسال کرده بود. برای تأیید این کشف ، یک مطالعه فیلوژنتیک دنبال شد.

تیم محققان که گونه قورباغه را “Sphaerotheca Bengaluru” نامگذاری کرده اند ، می گویند که آنها می خواهند شکاف موجود در اسناد دوزیستان از مناطق غیر جنگلی و نیاز به بازسازی زیستگاه های قورباغه ها در پایتخت کارناتاکا را برجسته کنند. این قورباغه در زمینی بایر در نزدیکی راجانكونت ، در حومه بنگالورو پیدا شد.

گونه های تازه کشف شده قورباغه بخشی از تلاش های تیم تحقیقاتی در زمینه مستندسازی “دوزیستان در مناطق فلات دکن کارناتاکا” بود. یافته های آنها در مجله بین المللی Zootaxa منتشر شد.

“اکتشافات دوزیستان در هند در گذشته در حال افزایش بوده است که بیشتر یافته ها در نقاط مختلف تنوع زیستی این کشور یا حداقل مناظر جنگلی با پوشش سبز متمرکز شده است. گونه جدید براساس تفاوتهای ریخت شناختی و رویکرد مولکولی با گونه های شناخته شده قورباغه های گورکننده (در سراسر دامنه توزیع ، جنوب آسیا) توصیف شد. “

تیم محققان شامل دانشمند KP Dinesh از ZSI Pune ، دکتر Annemarie Ohler از موسسه سیستماتیک ، تکامل ، تنوع زیستی ، موزه ملی تاریخ طبیعی (فرانسه) ، Kartik Shanker از مرکز علوم زیست محیطی (IISc بنگلور) ، دانشمند BH Channakeshavamurthy از ZSI Kozhikode و JS Ashadevi ، استاد کالج Yuvaraaja ، Mysuru.

محققان اکنون امیدوارند که گونه هایی از قورباغه ها را می توان در خارج از جنگل ها و حتی در شهرهای پرجمعیت یافت.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار Bangalore ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© IE Online Media Services Pvt Ltd