کشاورزان از تکان دادن خودداری می کنند ، می گویند “قطارهای مسافری پس از اجازه مرکز برای قطارهای خوب به پنجاب اجازه می دهد”

توسط: سرویس خبر اکسپرس | چندیگر |

18 نوامبر 2020 ، 10:22:13 بعد از ظهر





کشاورزان در یک ایستگاه راه آهن در جلاندار ، پنجاب اعتراض کردند. (عکس اکسپرس: Gurmeet Singh)

بن بست بین کشاورزان پنجاب و مرکز بر سر قوانین جدید مزرعه در روز چهارشنبه ، حتی پس از یک جلسه پنج ساعته با وزرای کابینه ایالتی ، ادامه یافت. اتحادیه های کشاورزان حاضر به تکان خوردن از جایگاه خود نبودند ، و اظهار داشتند که اگر مرکز شروع به کار قطارهای خوب در این ایالت کند ، آنها اجازه می دهند قطارهای مسافری کار کنند.

در بیانیه ای ، وزیر ارشد آماریندر سینگ با ابراز ناامیدی از پیشرفت ، افزود که این اعتراضات طی یک ماه و نیم گذشته دولت را به حالت بن بست درآورده و موجب سختی و خسارات سنگین شده است.

CM گفت او انتظار داشت كه كشاورزان “از رویكرد تسلیم ناپذیر خود در راستای پنجاب عقب نشینی كنند” ، به ویژه با توجه به حمایت مطلق دولت ایالتی از اهداف آنها ، و همچنین با توجه به تصمیم مركز برای تعامل با آنها در مسئله قوانین مزرعه

اتحادیه های مختلف کشاورزان روز چهارشنبه در چندیگره ملاقات کردند و وزرا از جمله سوخجیندر رندهاوا ، تایپت راجیندر سینگ باجوا و سوخبیندر سینگ سرکاریا و همچنین چندین MLA و دبیر سیاسی CM ، سروان سندیپ سینگ ساندو در جلسه شرکت کردند. وزرا از آنها درخواست کردند اجازه دهند قطارهای مسافری سوار هواپیما شوند تا قطارهای کالایی نیز بتوانند تردد کنند و تأمین مواد اولیه صنعت را برقرار کنند.

رولدو سینگ منشا ، رئیس BKU پس از جلسه با رسانه ها گفت که آنها از رسیدگی به درخواست وزیران خودداری کرده اند. آنها در طول مسیر ریلی گوجارها قطارها را به سمت راجستان متوقف نمی کردند. چرا آنها می خواهند کشاورزان پنجاب از این کار خسته شوند؟ چرا قوانین مختلفی وجود دارد؟ ” او پرسید.

وی در ادامه گفت که کشاورزان با اجازه دادن به قطارهای کالایی ، با در نظر داشتن مشکلاتی که دولت ، کشاورزان ، صنعتگران و بازرگانان با آن روبرو شده اند ، موضع خود را نرمتر کرده اند.

منشا گفت: “روزی که مرکز قطارهای کالایی را در این مسیرها راه اندازی می کند ، من قول می دهم که روز بعد تصمیم قطعی در مورد قطارهای مسافری نیز بگیریم.”

فراخوان اعتراضی “دهلی چالو” توسط کمیته هماهنگی All India Kisan Sangharsh (AIKSCC) ، مجموعه ای از بیش از 200 سازمان کشاورزان در سراسر کشور ، داده شده است. رئیس BKU افزود كه كشاورزان از سراسر كشور در تاریخ 26 و 27 نوامبر با تراكتور و واگن برقی به دهلی می آیند و اگر جلوی آنها گرفته شود ، آنها پایتخت ملی را “گرایو” می كنند.

در طول جلسه ، اتحادیه ها وزیر را برای بستن حیاط های فرعی در مناطق روستایی به عهده گرفتند. دولت پس از تهیه بیشتر شالیزارها در ایالت ، بخشهای فرعی مناطق روستایی را تعطیل کرده بود. اما کشاورزان گفتند که شالیزار هنوز در حال ورود به مندیس است و بستن این حیاط ها باعث آزار و اذیت کشاورزان می شود ، که پس از آن مجبور به رفتن به مندیس های دوردست شدند. وزرا به آنها اطمینان دادند که حیاط های فرعی باز خواهد شد. آنها این موضوع را با رئیس وزیر در میان گذاشتند ، پس از آن دولت دستوراتی را صادر كرد كه اجازه بازگشایی مندیسها را در چندین منطقه می دهد.

یک مقام دولت گفت که هر ساله تعدادی از مندیس ها پس از تهیه بیشتر غلات بسته می شود. اما این بار دولت با نگهداری از بیماری همه گیر Covid-19 ، 4500 ماندی را از بین 1800 مورد معمول در این ایالت ایجاد کرده است. از این رو تعداد زیادی حیاط فرعی تعطیل شد و این موضوع به مشكل کشاورزان تبدیل شده بود.

نه به هزینه آینده پنجاب: CAPT

در بیانیه خود ، عماریندر گفت ، “تصمیم اتحادیه های کیسان برای حفظ وضع موجود در مورد محاصره قطارهای مسافری ، که مانع حرکت قطارهای کالا نیز می شود ، بسیار تأسف آور بود.” وی افزود: آنها باید بدانند كه همه چیز مانند این بی نهایت ادامه پیدا نمی كند و اگر حمل و نقل ریلی بیش از این به حالت تعلیق باقی بماند ، دولت در یك بحران غیرقابل بازگشت فرو خواهد رفت … هیچ حكومتی قادر به پرداخت چنین شرایطی نیست.

CM با اشاره به اینکه دولت وی از زمان صدور احکام کشاورزی توسط مرکز ، کشاورزان را تا حد زیادی حمایت کرده است ، CM گفت که لوایح ارائه شده در Vidhan Sabha گامی اساسی در جهت نفی تأثیر قوانین مرکزی است. وی خاطرنشان كرد: “در واقع ، كشاورزان از همه بخشهای پنجاب پشتیبانی كامل داشتند” ، وی افزود كه وی خود نیز به صراحت اعلام كرده است كه دولت وی آماده است تا قدرت خود را از دست دادن مبارزه برای كشاورزان از دست بدهد. “اتحادیه های کیسان به جای واکنش متقابل این حرکت ، در تلاش برای عدم اجازه حرکت قطارها در ایالت بدون در نظر گرفتن عواقب سنگین مالی و سایر پیامدهای مالی بر دولت ، صنعت ، مردم عادی و خود کشاورزان بودند.” او گلایه کرد.

دولت در حال مذاکره با سازمان های کشاورزان در بخش باطن نیز بوده است ، با مدیر ارشد مدیریت نمایندگان خود را برای گفتگو با آنها فرستاده است. اما گفتگوها هنوز ثمری نداشته است.

‘صنعت 30،000 CRORE ارزش خود را از دست می دهد’

عمارندر گفت ، صنعت به تنهایی در حال حاضر خساراتی به میزان 30،000 کرور (و هنوز هم در حال شمارش) داشته است ، و اضافه کرد که با آمدن به دنبال اختلال کووید ، این کشور را تحت فشار گسترده قرار می دهد. صنایع فقط در لودیانا و جلندهر 22000 کرور خسارت دیده اند ، در حالی که بیش از 13،500 کانتینر در بندر خشک هنداری قرار داشتند ، از آنجا که به دلیل توقف حمل و نقل ریلی امکان ارسال آنها به سایر مناطق کشور وجود نداشت.

GUNNY BAGS STUCK

در بخش کشاورزی ، 60،000 کیسه تفنگ در دهلی و راجپورا گیر کرده بود ، بنابراین بر برداشت محصول شالی از بازارهای غلات تأثیر داشت. تعلیق خدمات قطار همچنین مانع از تأمین 40 تن متری برنج پخته شده از پنجاب به بیهار و شرق UP برای توزیع PDS شده بود و باعث شد که دولت مرکزی غلات را از Telangana و Andhra Pradesh برداشت کند. “اگر دولت مرکزی این را عادی بداند چه می شود؟ آن وقت برنج پنجاب چه خواهد شد؟ چه اتفاقی برای کشاورزان ما خواهد افتاد ، “او پرسید.

وزیر ارشد گفت که سازمان های کشاورزان باید درک کنند که ادامه محاصره آنها عملکرد طبیعی پنجاب را متوقف کرده است ، که در حال حاضر تحت مشکلات جدی به دلیل همه گیر شدن وجود دارد. وی افزود ، در حالی كه اجرای قوانین مزرعه باید به هر قیمتی كه دولت وی نیز به آن متعهد بود ، بررسی می شد ، اما این هزینه به هزینه آینده پنجاب نبود.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود