کاری که بایدن می تواند در مورد آب و هوا انجام دهد ، حتی بدون سنا

توسط: بلومبرگ |

7 نوامبر 2020 12:33:29 بعد از ظهر





جو بایدن ، معاون سابق نامزد انتخابات ریاست جمهوری ، جمعه ، نوامبر صحبت می کند. 6 ، 2020 ، در ویلمینگتون ، دل. (عکس AP / کارولین کاستر)

اگر یک چیز در زمینه آب و هوا وجود دارد که به شما یاد می دهد ، کنار آمدن با عدم اطمینان است. اگر دو مورد وجود داشته باشد ، این چگونگی سیاست است که ظاهراً همه چیز را برهم می زند.

به دنیای شگفت انگیز سیاست های اقلیمی خوش آمدید.

صبح جمعه ، آرا هنوز در حال شمارش بود و جو بایدن ، نامزد حزب دموکرات ، در آستانه ادعای پیروزی بر دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا قرار گرفت. به نظر می رسد كنترل سنای آمریكا – كه از طریق آن باید برنامه بیش از 2 تریلیون دلار برای آب و هوا طی شود – در تعادل دو انتخابات دور دوم در جورجیا قرار دارد. بایدن در کاخ سفید با متحدان دموکرات در کنترل کامل کنگره به وضوح می تواند کارهای بیشتری برای مهار انتشار دی اکسید کربن انجام دهد تا یک رئیس جمهور که به تنهایی کار می کند.

با این وجود رئیس جمهور می تواند کارهای زیادی انجام دهد. حتی گام ساده بازگشت به سیاستگذاری های مبتنی بر علم نیز یک پیشرفت عظیم و اولین قدم مهم خواهد بود. یک گروه ویژه که در طول مبارزات انتخاب شده و به رهبری جان کری وزیر خارجه سابق و الكساندیا اوكاسیو كورتز نماینده دموكرات ، 56 اقدام سیاسی را در زمینه آب و هوا و انرژی انجام داده اند كه نیازی به كمك كنگره ندارند.

برای کمک به مرتب سازی برخی از احتمالات ، با اقتصاددان و وکیل انرژی دنی کالنورد و دانشمند علوم سیاسی دیوید ویکتور ، نویسندگان کتاب جدید به موقع “ایجاد سیاست های اقلیمی” همکاری کردم. هر دو آنها بر واقعیت قطبی تأکید کردند که بدون توجه به آنچه در گرجستان اتفاق می افتد ، صادق خواهد بود.

ویکتور می گوید: “تعادل سنا در لبه چاقو به معنای آن است که اجرای قانون جدید برای تحقق منافع مختلف به تلاش دقیق احتیاج دارد.” “سیاست اقلیم به خودی خود روزگار را تحمل نخواهد کرد – این سیاست باید با برنامه های گسترده تری از عدالت اجتماعی ، رفع نابرابری و اول از همه بهبود اقتصادی مرتبط باشد.”

اولین آزمون احتمالاً هر نوع بسته محرک اقتصادی خواهد بود. این برای سنا تحت کنترل جمهوریخواهان که قبل از انتخابات به لایحه محرک دوم رأی ندادند ، قطعیت ندارد. اما حداقل امیدواری وجود دارد ، در حالی که احتمال تصویب قانون اقلیم نزدیک به صفر است. این امر استفاده از لنزهای اقلیمی را برای هرگونه اقدام با هدف تحریک اقتصاد ، به ویژه برای دولت بایدن مهم می کند ، زیرا سایر اقدامات هزینه ای احتمالاً محدود خواهد بود.

عشق ناگهانی و تازه یافت شده جمهوری خواهان به ریاضت اقتصادی ممکن است علاقه به یک مالیات کربن (متوسط) را دوباره زنده کند. انتظار می رود در مورد “مصالحه بودجه” ، یک پروسه پارلمانی ، که می تواند اقدامات بودجه ای را تصویب کند بدون نیاز به غلبه بر هرگونه ناسازگاری در سنا ، صحبت های زیادی شود.

همکاری سنا همچنین ممکن است افرادی را که می توانند در هر پست دیگری که نیاز به تأیید سنا دارد ، محدود کند ، مگر اینکه بایدن از رئیس جمهور ترامپ پیروی کند و تأیید سنا را با انتصاب افراد به پست های “کنشگر” دور بزند.

بدون سنا ، ریاست جمهوری بایدن می تواند توجه مجدد را به سیاست های آب و هوایی کنترل شده توسط قوه مجریه متمرکز کند. پیوستن به توافق نامه آب و هوای پاریس مهم است ، اگرچه عمدتاً صرفاً نمادین است. س keyال اصلی این است که اقدامات اداری چقدر معتبر و با دوام خواهد بود.

افتتاح یک دفتر آب و هوا در کاخ سفید ، که می تواند دستورات اجرایی و اقدامات نظارتی و به عنوان مثال ، خریدهای دولتی را هماهنگ کند ، یک تغییر بزرگ است. این تأکید بر سازمانها و ابزارهای نظارتی است که می توانند سالها آینده را تنظیم کنند – به جای اقدامات کوتاه مدت برگشت پذیر ، به سرمایه گذاری های پاک در زیرساخت ها و اصلاح ساختارهای دولت فکر کنید.

این اقدامات فراتر از اختیارات نظارتی تحت قانون هوای پاک است ، که می تواند به تسریع حرکت به سمت ماشین های تمیزتر و برق کمک کند. کالن ورد به یک آژانس مهم و غالباً نادیده گرفته شده اشاره کرد: کمیسیون تنظیم مقررات انرژی فدرال ، که رهنمودهای مهمی را پیرامون پشتیبانی سیاست از منابع انرژی با کربن صفر تعیین می کند. کالن ورد می گوید: “این تحت یک الگوی قانونی کاملاً متفاوت عمل می کند – مقررات اقتصادی ، به جای کنترل آلودگی یا مدیریت منابع طبیعی.”

کمیسیون بورس و اوراق بهادار و کمیسیون معاملات آتی کالا نیز می توانند بسیار مهم باشند. SEC برای تعیین استانداردهای مربوط به افشای اطلاعات شرکتی مرتبط با آب و هوا ضروری است. به همین ترتیب ، کمیته مشاوره در مورد خطر بازار CFTC اخیراً گزارش عمده آب و هوایی را به رهبری باب لیترمن منتشر کرده است (که من در یک مطالعه اخیر درباره قیمت کربن با او همکاری داشته ام). اولین توصیه این گزارش “تعیین قیمت کربن” است ، کاری که نه خود CFTC و نه هر کس در کاخ سفید نمی تواند به تنهایی فراتر از بخشهای مختلف مانند تولید برق انجام دهد. در این گزارش ، ده ها اقدام مشخص وجود دارد كه تنظیم كنندگان مالی می توانند انجام دهند ، از جمله به صراحت خطر آب و هوا به عنوان بخشی از وظیفه خود “برای نظارت و شناسایی تهدیدهای نوظهور ثبات مالی”.

کالن ورد بر پتانسیل عظیم اقدامات اقلیمی از سوی کاخ سفید تأکید می کند “که زمینه های متمایز تخصص حقوقی و سیاسی مورد نیاز برای هدایت فشار هماهنگ در تنظیم انرژی ، تنظیم مقررات مالی و سیاست های مالیاتی را درک می کند.” هیچ یک از اینها آسان نخواهد بود ، مخصوصاً در کشوری که کاملاً تقسیم شده باشد. اما اقدام سیاست نسبت به آب و هوا روشی است که اکنون روندها نشان می دهند.

غرق در اخبار انتخابات ایالات متحده ، این هفته تعهد خنثی سازی کربن خالص خود را تا سال 2060 دنبال کرد و متعهد شد موتورهای احتراق داخلی غیر هیبریدی را تا سال 2035 حذف کند. اتحادیه اروپا ، ژاپن ، کره جنوبی و دیگران اکنون اهداف 2050 را برای صفر کردن پذیرفته اند انتشار گازهای گلخانه ای وظیفه دولت بایدن برای سرعت بخشیدن به پیشرفت به سمت آینده ای با کربن کم و با بازده بالا ، آسان تر از تلاش برای جلوگیری از روند اساسی بازار و جدا از بقیه جهان است. آینده همیشه خفاش بعدی است.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار جهان ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.