کابینه ماهاراشترا با تکان دادن مجازات شدید به دلیل تجاوز به عنصر ، اسیدپاشی ، با تکان دادن لایحه ها سر تکان داد

توسط: سرویس خبر اکسپرس | بمبئی |

10 دسامبر 2020 ساعت 2:16:00 صبح





ممنوعیت آتش بازی ماهاراشترا ، Uddhav Thackeray ، آلودگی هوای ماهاراشترا ، موارد پوستی ماهاراشترا ، اخبار بمبئی ، اخبار ماهاراشترا ، اخبار اکسپرس هندMaharashtra CM Uddhav Thackeray (عکس از پرونده)

هیئت دولت ماهاراشترا روز چهارشنبه پیش نویس لوایح قانون کیفری شاکتی را که شامل مجازاتی سخت ، از جمله مجازات اعدام است ، برای جرایم جدی مانند تجاوز جنسی ، اسیدپاشی و کودک آزاری تصویب کرد.

این لوایح – قانون کیفری ماهاراشترا شاکتی (اصلاحیه ماهاراشترا) ، 2020 و دادگاه ویژه و ماشین آلات اجرای قانون کیفری ماهاراشترا شاکتی ، 2020 – در جلسه دو روزه زمستان قانونگذار که از روز دوشنبه آغاز می شود ، ارائه می شود.

در ماه دسامبر گذشته ، دولت ماهاراشترا اعلام کرد که در حال وضع قانونی در مورد قانون Disha در آندرا پرادش است که به موجب مجازات اعدام برای تجاوز به جای مجازات فعلی 10 تا 20 سال زندان ، مجازات اعدام در نظر گرفته است.

پیش نویس لایحه برای تکمیل تحقیقات و دادرسی در یک بازه زمانی مشخص پیش بینی شده است. همچنین ، تیم های ویژه پلیس و دادگاه های جداگانه برای تحقیق و رسیدگی به پرونده های زنان و کودکان تشکیل می شود.

در صورتي كه مجرمان شناخته شوند ، كمتر از 10 سال در زندان خواهند بود. این پیش نویس اضافه شده است ، این ممکن است به بقیه زندگی طبیعی آنها یا با مجازات اعدام در مواردی که دارای خصوصیات فجیع ذاتی هستند ، گسترش یابد.

بعلاوه ، مبلغ 10 روپیه به یک قربانی اسیدپاشی برای جراحی پلاستیک و بازسازی صورت تعلق می گیرد. این مبلغ به عنوان جریمه از محکوم علیه وصول خواهد شد.

دولت همچنین اصلاحاتی را در قانون آیین دادرسی کیفری برای اطمینان از رسیدگی سریع و محاکمه پیشنهاد کرده است. پیشنهاد شده است که از دو ماه دوره تحقیق را به 15 روز کاری و از دو ماه دوره آزمایشی را به 30 روز کاری کاهش دهد. مدت تجدیدنظر پیشنهاد شده است که از شش ماه به 45 روز کاهش یابد.

پیش نویس این لایحه امروز در کابینه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این لایحه را برای تهیه لایحه در جلسه زمستانی قوه مقننه انتخاب کرده است. پس از تصویب قانونگذار ، لوایح برای تأیید آن به مرکز و سپس به رئیس جمهور ارسال می شود. “پس از جلسه هیئت دولت ، آنیل دشموخ ، وزیر کشور گفت.

طبق گزارش اداره ملی پرونده های جرایم جنایی برای سال 2019 ، ماهاراشترا سومین جنایت علیه زنان را گزارش کرده است ، تنها پس از اوتار پرادش و راجستان. این 9.2 درصد از کل جنایات علیه زنان ثبت شده در سراسر کشور را تشکیل می دهد.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.