پیراهن مارادونا “Hand Of God” می تواند متعلق به شما باشد – با پرداخت 2 میلیون دلار

توسط: رویترز |

به روز شده: 28 نوامبر 2020 ، ساعت 10:00:39 صبح





مارادونا ، پیراهن مارادونادیگو آلونسو کاردار سفارت آرژانتین در سوگ درگذشت افسانه دیگو آرماندو مارادونا ، در بیرون ساختمان سفارت آرژانتین در لاپاز ، بولیوی ، 27 نوامبر 2020. REUTERS / David Mercado

یک کارشناس یادگاری ورزشی آمریکایی می گوید: پیراهنی که دیگو مارادونا هنگام گل معروف “دست خدا” به گل انگلیس در جام جهانی 1986 مکزیک پوشید ، می تواند با قیمت 2 میلیون دلار پس از مرگ آرژانتینی در روز چهارشنبه در دسترس باشد.

این پیراهن متعلق به بازیکن سابق انگلیس استیو هاج است که پس از بازی که مارادونا آن را به دست آورد ، پاس پاس برگشتی خود منجر به گل جنجالی شد که باعث شد انگلیس از تورنمنت خارج شود و آرژانتین در مکزیک به پیروزی برسد.

“من داشتم از تونل پایین می رفتم و مارادونا در جهت مخالف می آمد. من فقط پیراهنم را گرفتم و آنجا را عوض کردیم و گفتم ، “هاج ، که با انجام یک مصاحبه تلویزیونی با تاخیر در ترک زمین به تعویق افتاده بود ، به رسانه های انگلیسی گفت.

این پیراهن در حال حاضر در موزه ملی فوتبال انگلیس در منچستر به نمایش گذاشته شده است.

دیوید آمرمن از حراج گلدین در نیوجرسی به رویترز گفت: “اندازه گیری (ارزش) استفاده از پیراهن” Hand Of God “بسیار دشوار است ، اما من می دانم که مالک بدنبال فروش شخصی 2 میلیون دلاری بود. “این مطمئناً می تواند یک احتمال باشد ، مقادیر در فوتبال کمی زیاد جهش کرده است.”

شرکت آمرمن در حال حاضر به همراه Sotheby’s در حراج دیگری با نام “A Century Of Champions” شرکت دارد ، که شامل یک جایزه ژول ریمت است که پس از پیروزی در سومین جام جهانی با برزیل در 1970 ، توسط فیفا به پله اهدا شد.

پیش بینی می شود این جام تا 800000 دلار به فروش برسد و اگر هوج خریدار پیراهن مارادونا را پیدا كند یا آن را به حراج بگذارد ، این مبلغ كوتاه خواهد بود ، اگرچه هافبك 58 ساله سابق ممكن است به قیمت مورد نظر خود نرسد. .

دو میلیون

“بسیار دشوار است که ببینیم چگونه به قیمت دو میلیون دلار می رسد ، اما من نمی دانم چرا فردی که پول داشته باشد چنین چیزی را نمی خواهد – شما واقعاً نمی توانید روی آن عددی بگذارید. اگر شخص مناسبی را در جای مناسب پیدا کنید ، این یک احتمال واقع بینانه است. »

کارت فوتبال تازه کار مارادونا ، ما اخیراً یک نسخه از آن را به قیمت 10،000 دلار فروختیم. این کارتی است که فقط چند سال پیش شاید چند صد دلار ارزش داشت و این قبل از مرگ او بود. من دیروز یکی را بصورت آنلاین دیدم که آنها 20 هزار دلار طلب می کردند. “

اما آمرمان پس از مرگ 60 ساله آرژانتینی پس از حمله قلبی ، برای کسانی که فکر می کردند در بازار یادبودهای مارادونا شرکت کنند ، احتیاط می کرد.

در حال حاضر ما به طور قطع شاهد اقدامات بیشتری هستیم – من قبلاً از افرادی که اقلام مارادونا را در سایت ما خریداری کرده اند و به دنبال فروش مجدد آنها در حراج بعدی ما استعلام کرده ام.

مارا و دونا ، دختران دوقلوی والتر گاستون روتوندو ، یک طرفدار فداکار دیگو مارادونا که دختران خود را به نام ستاره فوتبال نامگذاری کرده است ، در بوئنوس آیرس ، آرژانتین ، 27 نوامبر 2020 ، به تی شرت هایی نگاه می کنند که نام آنها را نشان می دهد. REUTERS / Ueslei Marcelino

“ما با مرگ کوبه برایانت در سال جاری شاهد بودیم … اوج فوری در یادگاری های او … پس از اشباع بازار ، سطح آن افزایش می یابد …”

یکی از افرادی که پیراهن مارادونا را به او در بازار آزاد نمی پوشد لیام بردی بازیکن سابق آرسنال و یوونتوس است.

هافبک سابق ایرلند بارها در برابر مارادونا برای باشگاه و کشور بازی کرد و آرژانتینی پس از یک بازی در سال 1979 ، یک پیراهن شماره 17 غیر معمول به جای شماره 10 معمول خود به او داد.

“اگر به سراغ یک مجموعه دار خصوصی می رفت که واقعاً آن را می خواست ، اگر جای درستی بود و از آن استقبال می کرد ، من فکر می کردم که آن را بفروشم ، اما آن را در eBay یا هر یک از این اتاق های حراج قرار نمی دهم ، “او به رویترز گفت.

“این مقدار عظیمی از ارزش احساسی دارد.”

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار ورزشی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.