پونا: سلامتی ، ایمنی و ایمنی موضوعات تکراری هدایای دیوالی امسال است

نوشته شده توسط روچیکا گوسوامی | پونا |

به روز شده: 12 نوامبر 2020 ، ساعت 12:42:05 صبح





دیوالی 2020 ، آلودگی دیوالی دهلی ، دستورالعمل های Gurgaon diwali ، آلودگی Gurgaon diwali ، آلودگی Gurgaon ، اخبار Gurgaonخرید آنلاین هدیه نیز رونق گرفته است زیرا شهروندان ترجیح می دهند در امنیت خانه های خود بمانند.

با سلامتی و سلامتی ، مانترا جدید در زمان ویروس کرونا ، خرید هدیه و سایر موارد برای Diwali نیز مسیر سازگار با محیط زیست و پایدار را طی کرده است. ساکنان پونا همچنین اطمینان حاصل می کنند که در هنگام ایمنی و در عین حال همراه با جشن ، هیچ مصالحه ای صورت نمی گیرد.

Swapna Sutar ، سرآشپز Sweet Si Smile ، گفت که گفتمان پیرامون حداقل استفاده از آتش بازی وی را بر آن داشت تا با ترقه های شکلاتی شکل بگیرد. “کودکان … عواقب سوختن ترقه را درک نمی کنند. بنابراین ، با توجه به اینکه مورد مورد علاقه بعدی آنها شکلات است ، معتقدم که آنها نه تنها می توانند جشنواره را جشن بگیرند ، بلکه این کار را به روشی دوستدار محیط زیست انجام می دهند. من همچنین میوه های خشک مانند انبه ، توت فرنگی و آناناس را اضافه می کنم که باعث سالم تر شدن شکلات می شوند. ”

در همین حال ، پرانالی و روهان ساتیش اورسال از DB Ursal and Grandsons که از نظر حرفه ای تاجر میوه هستند ، تصمیم گرفتند به جای شیرینی های مرسوم و مواد مخدر خشکبار با یک مانع میوه روبرو شوند. پرانالی گفت: “با توجه به بیماری همه گیر ، سلامتی و بهداشت به عنوان موضوع اصلی گفتگو درآمد ، من فکر کردم چرا میوه تازه ای که بتوان آن را به نزدیکان و نزدیکان هدیه داد ، ندارم.”

به منظور ایجاد مقاومت در برابر عفونت ها ، هدایا نیز به شکل تقویت کننده ایمنی و گیاهان گلدانی درآمده اند. ساجین کومار از Rolling Nature گفت که در حالی که گیاهان گلدان به دلیل توسعه آگاهی از محیط زیست برای مدتی یکی از اقلام معمول هدیه دیوالی بوده است ، تقاضا برای همان مورد چندین برابر شده است. وی گفت: “از آنجا كه مردم دانستند كه گیاهان داخل منزل مانند گیاهان پول معمولی و سرخس ها نه تنها اکسیژن می دهند بلكه هوا را نیز تصفیه می كنند ، پرس و جوهای بیشتری دریافت کردیم.”

خرید آنلاین هدیه نیز رونق گرفته است زیرا شهروندان ترجیح می دهند در امنیت خانه های خود بمانند. بهایروی مالکانی از Barfi Box گفت که اگرچه غذای مخصوص او شیرینی سندی ، Sev Barfi ، همیشه فروشنده داغ بوده است ، اما امسال سفارشات بیشتری دریافت کرده است. وی گفت: “من مطمئن نبودم كه آیا مردم امسال سفارش می دهند یا خیر ، غیر از مشتریان عادی ما ، از مشتریان جدید نیز سفارش می گرفتیم.”

“انار نسوز ، یکی بکار”

در حالی که امسال بسیاری از آنها ترقه های ترقه را خالی کرده اند ، گروه هایی مانند Gram Art Project و Seed Paper India مفهوم ترقه شکن دانه را به کار گرفتند.

“در زیر BeejParva ، گزینه های ترقه از مواد قابل بازیافت ، در یک محیط غیر استثماری ساخته شده و با دانه های زنده جاسازی شده است. اینها به جای تأثیر بر روی پرندگان و حیوانات با ایجاد صوت ، نور و آلودگی هوا ، طبیعت پسند و جوان کننده زیستگاه هستند. فقط در مورد آب و ببینید که این ترقه ها به گیاهان زیبایی می خورند که پس از پرورش می توانند مصرف شوند. “، گفت آدیتی باتاد ، عضو Gram Art Project.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار پونا ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود