پنج درصد از کل القا total باید از دانشجویان معلول تشکیل شود: HC تا JNU

توسط: PTI | دهلی نو |

7 نوامبر 2020 ، 2:07:16 بعد از ظهر





JNU ، پذیرش JNU ، پذیرش PwD ، دانشگاه جواهر لعل نهرو ، پذیرش دانشگاه ، اخبار آموزش و پرورشپردیس JNU (عکس از پرونده)

دادگاه عالی دهلی روز جمعه به دانشگاه جواهر لعل نهرو (JNU) گفت که هر روش برای رزرو صندلی برای گروه معلولان چه روشی را در پیش گیرد ، پنج درصد از کل پذیرش نهایی باید معلولین (PWD) باشد.

“در پایان پذیرش ها ، هنگامی که سر حساب می کنید ، باید 5 درصد رزرو / القا انجام شده باشد. شما این کار را انجام می دهید ، درست است. ”

بخوانید | Govt به دنبال JNU VC جدید است زیرا دوره Jagdesh Kumar در ژانویه پایان می یابد

Varsity به دادگاه اطمینان داد كه در پایان پذیرش ، 5 درصد القا students دانشجویان معلول انجام می شود. JNU ، به نمایندگی از مشاور ثابت دولت مرکزی ، مونیكا آرورا ، گفت كه اطمینان حاصل شود كه پنج درصد رزرو برای نامزدهای PWD تأمین و تحقق می یابد.

آخرین موضع مخالف اظهارات قبلی دانشگاه است که در مورد تحقق پنج درصد القا of معلولین معلولیت طبق قانون پیش بینی نشده است.

بخوانید | UGC رهنمودهایی را برای بازگشایی مرحله ای م institutionsسسات آموزش عالی منتشر می کند

تضاد در 13 اکتبر در دادگاه پذیرفته بود که پس از پایان پذیرش ، افراد معلول پنج درصد سهمیه مندرج در قانون حقوق معلولان (RPWD) را تأمین نمی کنند.

در ماه ژوئیه ، JNU به دادگاه گفته بود كه هرگز مجوز 5 درصد رزرو دانشجویان معلول را نقض نكرده است و متعهد به ارائه آن در همه دوره ها در سال تحصیلی 21-2020 است.

با توجه به آخرین موضع ارائه دادگاه ، دادگاه عالی با تخلیه PIL توسط بنیاد جاوید عبیدی ، که برای رفاه حال افراد معلول کار می کند ، ادعا می کند که JNU کمتر از پنج درصد صندلی را برای گروه معلولان در جلسه علمی نگه داشته است. 21-2020

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار آموزش ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.