پلیس کلکتا قانون “بدون کلاه ایمنی بدون بنزین” را از 8 دسامبر مورد استفاده مجدد قرار می دهد

توسط: PTI | کلکتا |

5 دسامبر 2020 2:42:11 بعد از ظهر





دو چرخدار بدون کلاه ایمنی. (فایل)

یک افسر ارشد گفت: پلیس کلکته تصمیم به اجرای مجدد قانون “بدون کلاه ایمنی بدون بنزین” گرفته و منع فروش پمپ بنزین به موتورسواران بدون کلاه ایمنی را منع کرده است. افسر گفت ، قانون “بدون کلاه ایمنی بدون بنزین” از 8 دسامبر آغاز می شود و به مدت 60 روز ادامه خواهد داشت.

آنوج شارما ، کمیسار پلیس کلکته ، در دستورالعمل صادر شده در روز جمعه گفت: “مشاهده شده است که چندین مورد از دو سوار چرخ بدون کلاه ایمنی و همچنین حمل هزار میلیارد سوار بدون کلاه ایمنی گزارش شده است و موارد چنین نقض قوانین چندین برابر شده است.” .

این گزارش گفت: “علی رغم چندین مورد پیگرد قانونی در این موارد توسط آژانس اجرای قانون ، ترس و احتمال وقوع حوادث / حوادث ناخوشایند ناشی از سوار شدن دو چرخ بدون کلاه ایمنی همیشه باقی است. برای اطمینان از نظم و انضباط بهتر جاده ای و جلوگیری از نقض قوانین راهنمایی و رانندگی ، اقدامات سختگیرانه مطابق قانون باید انجام شود. “

“هیچ کلاه ایمنی بدون بنزین در صلاحیت پلیس کلکته اجرایی نخواهد شد به این معنا که هیچ پمپ بنزینی از این پس به هیچ یک از دوچرخه سواری که بدون استفاده از کلاه ایمنی و دوچرخه سواری به پمپ بنزین می رسد و همچنین کلاه ایمنی سوار نیست ، بنزین نمی فروشد. بدون کلاه ایمنی در خلاف مقررات مندرج در بخشهای مربوط به قانون وسایل نقلیه موتوری “، در این دستور آمده است.

در ژوئیه 2016 ، پلیس شهر ، به دنبال ابراز نارضایتی وزیر ارشد ماماتا بانرجی از موتور سوارانی که کلاه ایمنی ندارند ، قانون مشابه “بدون کلاه ایمنی بدون بنزین” را منع کرده است که پمپ های بنزین را از فروش سوخت به موتورسواران بدون کلاه ایمنی منع می کند.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار کلکته ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.