پس از زندان به جرم سرقت از بستگان برای خرید مواد مخدر ، خانه ای در کلانتری

نوشته شده توسط لالمانی ورما | دهرادون |

9 نوامبر 2020 2:15:13 صبح





معمار شارما در ژوئن سال گذشته دستگیر شد.

ابتدا رایپور و اکنون ایستگاه پلیس رایوالا در دهرادون به منزل معمار شارما 21 ساله تبدیل شده است که سال گذشته به جرم سرقت زیور آلات از محل زندگی خود برای خرید مواد مخدر دستگیر شد.

معمار که به یک سال زندان محکوم شده بود ، در اوایل سال جاری و در پی افزایش پرونده های Covid-19 در اوتاراخند ، با آزادی مشروط آزاد شد. اما خانواده اش حاضر نشدند او را به خانه ببرند. پس از آن ، پلیس برای او سرپناهی فراهم کرد.

معمار در تاریخ 25 ژوئن 2019 ، پس از شکایت دایی مادری از وی به دلیل سرقت 120 گرم جواهرات طلا ، دستگیر شد. او پس از مرگ پدرش در سال 2013 به همراه مادر و خواهر کوچکترش به جای عمویش نقل مکان کرده بود.

“دوستانم من را با مواد مخدر آشنا كردند و من در 16 سالگي معتاد شده بودم. پول جيبي كه مادرم به من داد براي تأمين تقاضاي ناچيزم كافي نبود. بنابراین من زیور آلات مادر و مادربزرگ مادری را سرقت کردم. قیمت آنها در بازار بیش از 3.5 لک بود اما من آنها را به قیمت 2 لور فروختم. عموی من به دلیل اعتیاد من مشکوک بود. وقتی او مرا کتک زد ، اعتراف کردم. او شکایت پلیس کرد ، ”آرشیتک گفت.

کتاب معماری تحت بخش های IPC 380 (سرقت در خانه های مسکونی) و 411 (دریافت غیر صادقانه اموال مسروقه) ثبت شد. وی قبل از قاضی دادگاه اعتراف كرد و به یك سال حبس محكوم شد. وی در آوریل با آزادی مشروط آزاد شد. “دایی ام حاضر نشد مرا وارد کند. مادرم به او وابسته است و نمی تواند کمکی کند. من چهار شب کنار جاده خوابیدم. »

“یک شب ، او با گریه به اداره پلیس آمد و گفت که می خواهد تغییر کند. به او اجازه دادم شب بماند. روز بعد ، او را دیدم که در توزیع بسته های مواد غذایی به افراد گرفتار در حین قفل به کارمندان کمک می کند. امید دیدم فهمیدم که او شاگرد خوبی است. من از او پرسیدم که می خواهی چه کاری انجام دهی ، او گفت که می خواهد کلاس 12 را کامل کند و حقوق بخواند. “بازرس پلیس آمارجیت سینگ راوات گفت.

راوات گفت که وی هزینه ثبت نام معمار در کلاس کلاس 12 را پرداخت کرده و کتابها و اتاقی در محل کلانتری برای وی فراهم کرده است. وقتی ماه گذشته راوات به ایستگاه پلیس رایوالا منتقل شد ، معمار با او نقل مکان کرد. بازرس گفت معمار اعتیاد خود را ترک کرده است.

معمار علاوه بر مطالعه برای امتحان کلاس 12 ، به مطالعه بخشهای IPC نیز پرداخته است. “وقتی از تحصیل آزاد می شوم ، وارد دفاتر داخل کلانتری می شوم و کتابهایی را درباره IPC می خوانم و نحوه کار پلیس را مشاهده می کنم. اعضای کارکنان با من مثل خانواده رفتار می کنند. من در اداره پلیس Raipur نیز همکاری مشابهی داشته ام. ”آرچیت گفت.

وی گفت که همچنین برای پس انداز 500 روپیه ای که هر هفته از بازرس راوات به عنوان پول جیب می گیرد ، یک حساب بانکی باز کرده است.

آرچیت گفت خانواده اش او را به بنگالورو فرستاده اند ، جایی که او تابلوهای کلاس 10 خود را با 8.8 CGPA پاکسازی کرده است. او بعداً به دهرادون بازگشت و دوباره وارد مواد مخدر شد. وی گفت که وی پس از دریافت مکمل حساب در آزمون کلاس 12 خود در سال 2017 ، از خانه خارج شد ، اما پس از دو سال کار در داباس بازگشت.

راوات گفت که او سعی کرده اعضای خانواده معمار را راضی کند که او را پس بگیرند ، اما آنها نپذیرفته اند. “قرار بود در 2 اکتبر به زندان برگردم تا مدت باقی مانده را کامل کنم. اما فرماندار بیبی رانی موریا جی ، با توجه به رفتار خوب من در کلانتری ، دوره باقی مانده من را عفو کرد. “

راوات تأیید کرد که مدت باقیمانده زندان معمار بخشوده شده است.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.