پرونده قاچاق طلای کرالا: کلیپ صوتی باعث طوفان سیاسی می شود

نوشته شده توسط شاجو فیلیپ | تیروانانتاپورام |

20 نوامبر 2020 ، ساعت 5:50:53 صبح





سوآپنا در یک زندان فرعی در Thiruvananthapuram اقامت دارد.

یک کلیپ صوتی کوتاه ، به ادعای پرونده قاچاق طلا ، سوآپنا سورش را که اکنون در بازداشت قضایی است ، متهم کرد و یک طوفان سیاسی را برانگیخته است.

در کلیپ منتشر شده توسط یک پورتال خبری محلی ، گویا شنیده می شود که سوپنا می گوید اگر اعتراف کند که با M Sivasankar – دبیر اصلی سابق CM Pinarayi Vijayan و متهم پرونده – به امارات متحده عربی رفته است ، تایید کننده خواهد شد مذاکرات مالی به معنای رئیس وزیر است. همچنین شنیده می شود که او ادعا می کند که “آنها” – اشاره ای آشکار به مقامات ED – به او اجازه نمی دهند بیانیه خود را بخواند ، اما با پیمایش در بیانیه از او می خواهد که آن را امضا کند.

سوآپنا در یک زندان فرعی در Thiruvananthapuram اقامت دارد.

این کلیپ صوتی ساعاتی پس از ادعای رئیس جمهور ایالت BJP ، کی سورندران ، منتشر شد که ادعا کرد بسیاری از افراد نزدیک به وزیر ارشد ویجایان و وزیر دارایی ، توماس آیزاک ، بدون اجازه اجباری از زندان سوآپنا بازدید کرده اند. وی خواستار آن شد که وزارت امور داخله لیست افرادی را که وی را ملاقات کرده اند منتشر کند.

ریشیراژ سینگ از زندان (زندان ها) گفت که از پلیس سایبری خواسته شده تا صحت این کلیپ را بررسی کند. DIG (زندان ها) Ajaya Kumar ، که پس از کلیپ با Swapna ظهور کرد ، گفت که این صدا از لحاظ ظاهری صدای وی است ، اما از زندان ضبط نشده است. کومار گفت او گفته است که نمی دانسته چه کسی آن را ضبط کرده است.

دبیرخانه دولت CPM ، در بیانیه ای ادعا کرد که ED وزیر ارشد را هدف قرار داده است.

یک منبع ED گفت: “کلیپ صوتی نشان می دهد که برخی از مناطق نگران هستند و افراد بیشتری که هنوز خارج از حوزه قضیه هستند درگیر هستند.”

وزیر اتحادیه V Muraleedharan ادعا کرد که این کلیپ به عنوان بخشی از توطئه در CMO پخش شده است. رئیس کنگره ایالتی ، ملاپالی راماچاندران ، پرسید: “چه کسی به سوآپنا کمک کرد تا چنین پیامی را از زندان ارسال کند ، که تحت وزارت امور داخله است و توسط رئیس ارشد وزیر اداره می شود.”

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.