وقتی هند درخواست کتبی پیوستن به پیمان را امضا کرد ، امضاکنندگان RCEP آماده مذاکره هستند

توسط: PTI | دهلی نو |

15 نوامبر 2020 ، 7:32:49 بعد از ظهر





rcep ، توافق نامه rcep ، ASEAN ، covid 19 ، ویروس کرونا ، اکسپرس هنددادگاه عالی اله آباد هفته گذشته دادخواست پاتیدار را که خواهان لغو FIR علیه وی و موقتاً در قضاوت وی بود ، رد کرد.

کشورهایی که توافقنامه RCEP را امضا کرده اند می توانند مذاکرات خود را با هند برای پیوستن به این پیمان آغاز کنند هنگامی که دهلی نو درخواست کتبی خود را اعلام کرد و قصد خود را برای آن اعلام کرد ، طبق اعلامیه

در 4 نوامبر سال گذشته ، هند از توافق نامه تجارت آزاد RCEP (مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای) خارج شد زیرا مذاکرات نتوانست مسائل و نگرانی های برجسته دهلی نو را برطرف کند.

15 کشور عضو باقیمانده توافقنامه RCEP را امضا کرده و اظهار داشتند که این پیمان برای هند باز خواهد ماند.

اکنون اعضای RCEP بلوک 10 کشوره ASEAN (اندونزی ، مالزی ، فیلیپین ، سنگاپور ، تایلند ، برونئی ، ویتنام ، لائوس ، میانمار و کامبوج) ، چین ، ژاپن ، کره جنوبی ، استرالیا و نیوزیلند هستند.

هنگامی که هند درخواست کتبی خود را در مورد قصد خود برای پیوستن به توافق نامه RCEP به سپرده گذار توافق نامه RCEP ، با در نظر گرفتن آخرین وضعیت هند مشارکت در مذاکرات RCEP و هر پیشرفت جدید پس از آن ، “مطابق اعلامیه وزرا در مورد مشارکت هند در RCEP.

تاریخ اعلامیه 11 نوامبر است.

این سازمان گفت این پیمان برای الحاق هند از تاریخ لازم الاجرا شدن توافق نامه باز است.

همچنین اظهار داشت که هند هر زمان قبل از الحاق خود می تواند در جلسات RCEP به عنوان ناظر و در فعالیت های همکاری اقتصادی انجام شده توسط کشورهای امضا کننده ، در مورد شرایط و ضوابطی که به طور مشترک توسط 15 کشور تصمیم گیری می شود ، شرکت کند.

بعلاوه ، طبق بیانیه رهبران مشترک در مورد RCEP ، الحاق هند به این توافق نامه با توجه به مشارکت این کشور در مذاکرات از سال 2012 و اهمیت استراتژیک آن به عنوان یک شریک منطقه ای در ایجاد زنجیره های ارزش عمیق و گسترده تر ، مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

روسای کشورها / دولت های کشورهای عضو انجمن ملل جنوب شرقی آسیا (ASEAN) ، استرالیا ، چین ، ژاپن ، کره و نیوزیلند ، تقریباً در 15 نوامبر سال 2020 به مناسبت چهارمین اجلاس RCEP.

در بیانیه مشترک آمده است: “ما خوشحال شدیم که شاهد امضای توافقنامه RCEP بودیم ، این در حالی است که جهان با چالش بی سابقه ای که COVID-19 ایجاد کرده است روبرو می شود.”

Biswajit Dhar ، استاد اقتصاد در دانشگاه جواهر لعل نهرو ، در مورد توسعه ، اظهار داشت که بدون هند ، پیمان RCEP ارتباط چندانی نخواهد داشت.

وی گفت: “بدون هند ، توافقنامه ارتباط چندانی نخواهد داشت ، زیرا هدف این پیمان تحكیم بازار بزرگ با درج كشورهایی مانند هند و چین با هم بود.”

وی افزود ژاپن ، استرالیا و نیوزیلند در تلاشند هند را دوباره روی میز مذاکره قرار دهند.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.