واکسیناسیون Covid: ورزش گسترده ای در ماهاراشترا در حال توسعه است تا پایگاه داده ای از کارکنان مراقبت های بهداشتی ایجاد شود

نوشته شده توسط ANURADHA MASCAREHNAS | پونا |

5 نوامبر 2020 4:32:36 صبح





واکسن covid 19 ، واکسن coronavirus ، montek singh ahluwalia ، واکسیناسیون هند ، covid 19 ظرفیت واکسیناسیون هند ، اکسپرس هندبه غیر از مرکز ذخیره سازی واکسن در پونا ، مراکز دیگری نیز در مراکز منطقه ای در بمبئی ، تانه ، کولهاپور ، اورنگ آباد ، لاتور ، ناگپور ، آکولا و ناشیک وجود دارد. (عکس: AP / پرونده)

حتی در حال تدوین استراتژی هایی برای تهیه واکسن Covid-19 ، یک تمرین گسترده توسط وزارت بهداشت دولت در حال انجام است تا داده های تعداد کل کارکنان مراقبت های بهداشتی در بیمارستان های دولتی و خصوصی و خانه های سالمندان را جمع آوری کند.

دکتر DN پاتیل ، افسر واکسیناسیون ایالتی به ایندیان اکسپرس گفت: “ما در حال آماده سازی یک بانک اطلاعاتی از ذینفعان هستیم که در سیستم مدیریت ذی نفع واکسن برای ردیابی فردی همه گیرندگان بارگذاری می شود.” سیستم مدیریت بهره مندی از واکسن Covid-19 ایجاد شده و به مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و خصوصی گفته شده است که داده های کارگران خود را که از اولین کسانی هستند که واکسن ضد ویروس را دریافت می کنند ، ارائه دهند.

دکتر پاتیل گفت که 75 درصد از داده ها از مراکز بهداشتی درمانی دولت جمع شده و انجمن های پزشکی مانند انجمن پزشکی هند و سایر افراد علاوه بر شرکت های مدنی در این فرآیند نقش داشته اند. یک الگوی مبتنی بر اکسل استاندارد که برای جمع آوری داده ها توسعه یافته و شامل رهنمودهایی است.

در جلسه ویدئو کنفرانس با IMA Maharashtra ، شورای پزشکی Maharashtra ، مدیر بهداشت ، دکتر Archana Patil و مدیر مشترک بهداشت ، دکتر Dilip Patil ، روش بارگذاری اطلاعات مربوط به پزشکان را توضیح دادند. پزشکان باید اطلاعات را بارگذاری کرده و تا 12 نوامبر به جراحان مدنی مناطق مربوطه ارسال کنند.

وزارت بهداشت دولت همچنین امیدوار است که تا دسامبر شش کولر و دو فریزر ورودی نیز تهیه کند. به غیر از مرکز ذخیره سازی واکسن در پونا ، مراکز منطقه ای دیگری نیز در بمبئی ، تانه ، کولهاپور ، اورنگ آباد ، لاتور ، ناگپور ، آکولا و ناشیک وجود دارد. مقامات بهداشتی گفتند که نصب کولرها و فریزرهای اضافی احتمالاً تا ماه دسامبر انجام می شود.

دکتر راجش دشموخ ، جمع کننده منطقه پونا گفت که یک گروه متخصص ملی در زمینه تزریق واکسن برای Covid-19 ایجاد شده است تا اطمینان حاصل کند که این واکسن به همه بخش های جامعه رسیده است و کارکنان مراقبت های بهداشتی در خط مقدم از جمله افرادی هستند که واکسن را در اولویت قرار می دهند. پزشکان ، پرستاران ، پرسنل پیراپزشکی ، تکنسین ها ، داروسازان ، دستیارهای بخش ، دانشمندان و کارکنان تحقیقاتی ، دانشجویان دوره های پزشکی ، دندانپزشکی ، ایوش و پرستاری ، کارکنان پشتیبانی از جمله رژیم های درمانی ، کارکنان زباله های پزشکی زیستی ، بهداشت ، رانندگان آمبولانس و کارمندان اداری و اداری از جمله کسانی هستند که واکسن را آماده می کنند.

دکتر Vaishaali Jadhav ، دستیار افسر پزشکی ، شرکت شهرداری پونه گفت که آنها جلساتی را با 15 افسر پزشکی بخش برای جمع آوری داده های همه کارکنان بهداشت و درمان برگزار کرده اند. دکتر جدادو گفت: “این یک کار عظیم است و ما از بیمارستان ها خواسته ایم که داده ها را در مورد تعداد پزشکان ، پرستاران ، کارکنان پیراپزشکی و دستیارهای بخش به اشتراک بگذارند.”

پزشکان خصوصی شامل

دکتر آویناش بهوندوه ، رئیس IMA ایالت گفت که دولت ایالتی اکنون تصمیم گرفته است پزشکان خصوصی را در پایگاه داده واکسن Covid-19 گنجانده باشد. دکتر Bondondwe گفت که ایالت قبلاً کلیه پزشکان خصوصی را مستثنی کرده و بخشنامه ای (در 13 اکتبر) به مجموعه داران منطقه ، کمیسرهای شهرداری و کمیسرهای بخش تقسیم کرده بود.

دکتر بوندو گفت: “این بخشنامه خلاف رهنمودهای پیشنهادی مرکز بود که گفته بود پزشکان دولتی و خصوصی نیز باید در واکسیناسیون Covid-19 شرکت کنند.” واحد ایالتی IMA مخالفت کرده و این موضوع را با نخست وزیر نارندرا مودی و وزیر بهداشت اتحادیه دکتر هارد وردان ، وزیر ارشد اودداو تاکرای و وزیر بهداشت ایالتی راجش توپه مطرح کرده است. دکتر بوندوه گفت: “به عنوان پاسخی به ناآرامی های پزشکان 2.5 ماهه در ماهاراشترا ، دولت اکنون تصمیم گرفته است که همه پزشکان را نیز شامل شود.”

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود