هیئت حیات وحش ایالتی 10 ذخیره گاه جدید و 1 پناهگاه جدید اعلام کرد

نوشته شده توسط Vivek Deshpande | ناگپور |

4 دسامبر 2020 ساعت 11:38:11 بعد از ظهر





هیئت دولت برای حیات وحش در ماهاراشترا ، حیات وحش ماهاراشترا ، ذخایر حفاظت شده ماهاراشترا ، قرن جدید حیات وحش ماهاراشترا ، اخبار اکسپرس هنداین طرح مربوط به نظارت بر فعالیت های توسعه در مناطق حساس به محیط زیست است و باید به صورت یکپارچه توسط همه ادارات دولتی تهیه شود. (نمایندگی)

هیئت دولت برای حیات وحش در ماهاراشترا (SBWL) تصمیم گرفت ده ذخیره جدید (CRS) را به همراه یک پناهگاه جدید – پناهگاه Kanhargaon (پنجاهمینمین ایالت) در منطقه چاندراپور اعلام کند.

اما هیئت مدیره تصمیم گرفت ماهندری را در منطقه Amravati CR “به عنوان اولین گام” برای وضعیت پناهگاه آینده با وزیر ارشد و رئیس هیئت مدیره اوداو Thackeray دستور تشکیل کمیته ای برای شروع گفتگو با مردم محلی به عنوان بخشی از نقشه راه برای رسیدن به وضعیت حرم.

“هیئت مدیره تصمیم گرفت 10 CR در Mahendri ، Amboli-Dodamarg (Sindhudurg) ، Jor-Jambhli (Satara) ، Muniya (Nagpur) و Chandgad ، Panhalgad ، Vishalgad ، Gaganbawda ، Mayni و Ajra-Bhudargad ، همه در منطقه Kolhapur ایجاد کند.” یک منبع گفت.

پیشنهاد ایجاد ماهندری به عنوان یک CR موضوع بحث طولانی با چندین عضو هیئت مدیره مانند فعال Kishor Rithe و Poonam Dhanwate برای دستیابی به وضعیت مقدس بود. ریته استدلال کرد که وضعیت CR از نظر حفاظت از حیات وحش چندان منطقی نیست زیرا جنگل رزرو شده 65 کیلومتر مربع (RF) یک راهرو مهم حیات وحش بین ذخایر ببر و ملغات بود. چرا اجازه ندهید که در آن صورت RF باقی بماند؟ او پرسید.

همچنین بخوانید | ماهاراشترا: دولت برای ملاقات با هیئت حیات وحش 11 ذخیره گاه جدید حفاظت را پیشنهاد می کند

یک RF می تواند مستقیماً به عنوان یک پناهگاه مطلع شود زیرا در آنجا هیچ گونه بحث از حق چرا و هیزم برای افراد وجود ندارد. قانون حفاظت از حیات وحش (WPA) به مجموعه دار و نه به وزارت جنگل اجازه می دهد تا با مردم برای بازسازی روستاهای موجود در این پناهگاه گفتگو کند. “

اداره جنگل گزارش خود را ارائه داده بود كه مردم محلی و نمایندگان مردم با ساختن ماهندری به عنوان یک پناهگاه مقدس مخالف هستند.

رئیس محافظ اصلی جنگل ها (نیتین کاکودکار) ، که وضعیت CR را پیشنهاد داد ، گفت: “CR باعث حفاظت از حیات وحش در منطقه و همچنین بودجه برای آن می شود. وضعیت پناهگاه منجر به درگیری با مردم محلی خواهد شد. وزیر ارشد همچنین موافقت کرده است که این CR را ایجاد کند و گفت که باید نظر ساکنان محلی قبل از ایجاد این مکان مقدس به عنوان یک مکان مقدس و راه اندازی کمیته بازدید از منطقه و گفتگو با مردم جهت داده شود.

فعال و عضو هیئت مدیره Poonam Dhanwatey گفت ، “وزیر محیط زیست آدیتیا تاکرای گفت که دولت پیشنهاد حرم مقدس را به واقعیت پیوسته دنبال می کند.”

اما ریته گفت: “من به دلیل حفظ وضعیت حرم ، یادداشت مخالفتی را یادداشت می کنم.”

با این وجود ، هیئت مدیره موافقت کرد که Kanhargaon ، جنگلی به مساحت 260 کیلومتر مربع در چاندراپور که چشم انداز Tadoba را به پناهگاه Kawal در Telangana متصل می کند ، تبدیل به یک پناهگاه کند. پنجاهمین پناهگاه ماهاراشترا خواهد بود.

تصمیم مهم دیگر تهیه برنامه های اصلی منطقه ای برای مناطق حساس به محیط زیست در مناطق حفاظت شده حیات وحش طی سه ماه بود. عضو هیئت مدیره و فعال حیات وحش Bandu Dhotre مدتی بود که موضوع را مطرح کرده بود. Dhotre گفت: “وزیر ارشد دستور داد كه برنامه ها ظرف سه ماه آماده شود.”

این طرح مربوط به نظارت بر فعالیت های توسعه در مناطق حساس به محیط زیست است و باید به صورت یکپارچه توسط همه ادارات دولتی تهیه شود.

کاکودکار گفت: “در مورد افزایش تلفات پلنگ و مرگ انسان در حملات پلنگ ، تصمیم بر این شد که کمیته ای تشکیل شود که از آسیب پذیرترین نقاط هر دو جنبه بازدید کند تا خسارت را بررسی کند.”

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود