هواپیماهای جاسوسی P8I مستقر در حین ایستادن لاداخ – سومین ناو هواپیمابر کاملاً ضروری است: رئیس نیروی دریایی

نوشته شده توسط کریشن کاوشیک | دهلی نو |

4 دسامبر 2020 2:27:49 صبح





دریادار کارامبیر سینگ رئیس ستاد نیروی دریایی در یک کنفرانس مطبوعاتی در دهلی نو. (PTI)

دریادار Karambir Singh ، رئیس نیروی دریایی ارتش ، روز پنجشنبه با اعتراف رسمی استفاده از هواپیمای مراقبتی Poseidon P8I نیروی دریایی در چندین مکان در هنگام لغزش با چین در شرق لاداخ ، گفت: “تنش ها در امتداد مرز شمالی” همراه با بیماری همه گیر Covid-19 یک چالش امنیتی دوگانه ایجاد کرده است برای کشور

دریادار سینگ در کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود در آستانه روز نیروی دریایی ارتش گفت که نیروی دریایی ارتش معتقد است سومین ناو هواپیمابر یک ضرورت است. و بر روی راه حل های بدون سرنشین مانند حرکت رو به جلو هواپیماهای بدون سرنشین تمرکز خواهد کرد.

رئیس نیروی دریایی گفت که فراتر از P8I ، نیروی دریایی “Heron را نیز از یکی از پایگاه های شمالی مستقر کرده است” – Heron یک هواپیمای بدون سرنشین با ارتفاع متوسط ​​و با دوام طولانی است. وی گفت که نمی تواند جزئیات را به اشتراک بگذارد ، اما “نیروی دریایی هر فعالیتی را انجام می دهد ، در هماهنگی نزدیک و هم افزایی با ارتش و نیروی هوایی است که نتایج مطلوبی را به دست می آورد”.

دریادار سینگ در مورد اقدامات چین در منطقه اقیانوس هند در زمان ایست ، گفت که “این وضعیت در حال انجام است” و “آنچه در آنجا اتفاق می افتد ، من شخصاً نمی خواهم در این باره اظهارنظر کنم تا زمانی که این وضعیت حل شود”.

رئیس نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: در کشتی های ماهیگیری و تحقیقاتی چین در منطقه اقیانوس هند افزایش یافته است “اما هیچ تخلفی در مناطق دریایی ما رخ نداده است” ، که برای آن یک روش عملیاتی استاندارد وجود دارد.

رئیس نیروی دریایی ارتش بر نیاز به ناو هواپیمابر سوم تأکید کرد ، حتی همانطور که ژنرال بیپین راوات رئیس ستاد دفاع پیش از این گفته بود که ممکن است سایر پروژه ها نسبت به آن اولویت داشته باشند. وی گفت نیروی دریایی “هنوز به دولت نرفته است” زیرا هنوز روی برخی جزئیات کار می کند ، “اما ما به عنوان نیروی دریایی از سودمندی ناو کاملاً واضح هستیم”.

هند در حال حاضر دارای یک ناو هواپیمابر INS Vikramaditya است و یک فروند هواپیمای دوم – INS Vikrant – در دست ساخت است.

“ما کاملاً واضح و روشن هستیم زیرا عملیات هوایی کاملاً یکپارچه با عملیات های دریایی است. نیروی هوایی در دریا کاملاً لازم است … نیروی دریایی همه چیز در مورد رسیدن و تأمین معاش است. اگر شما ، به عنوان یک ملت ، این یک آرزو است … شما باید به بیرون بروید ، دنیا را جستجو کنید ، باید بیرون بروید. من برای یک و نیروی دریایی ، نمی خواهم یک نیروی دریایی باشم که به ساحل متصل باشد. و برای این کار شما به نیروی هوایی نیاز دارید و در دامنه های طولانی تری نیز به آن نیاز دارید ، ناو هواپیمابر کاملاً ضروری است. “

در مورد Quad ، چون تمرین مالابار در ماه نوامبر شاهد حضور نیروی دریایی ایالات متحده ، ژاپن ، استرالیا و هند برای اولین بار از سال 2007 بود ، رئیس نیروی دریایی گفت که Quad “در اصل یک سازه وزارت امور خارجه است”. وی گفت ، “من مایلم بین Quad و Malabar تفاوت قائل شوم.” ، وی افزود که دومین تمرین حرفه ای بین نیروی دریایی از سال 1992 است.

سینگ در پاسخ به این س ifال که آیا استرالیا در آینده به عنوان عضوی دائمی باقی خواهد ماند ، اظهار داشت که چون مالابار بعدی به میزبانی آمریکا برگزار خواهد شد حدس نمی زند “و سپس باید بررسی کنیم که دولت هند چه تصمیمی می گیرد”

دریادار سینگ گفت که برنامه ساخت شش زیردریایی مخفی کاری پیشرفته ، P75i ، در مراحل نهایی است و در جلسه بعدی شورای جذب دفاعی مطرح می شود و پس از آن درخواست پیشنهاد برای بازیکنان خارجی انتخاب شده و سرخپوستان آنها صادر می شود. شرکای استراتژیک

سینگ در پاسخ به این س askedال که چگونه نیروی دریایی نیازهای مالی خود را در بحران مالی پس از Covid-19 برآورده می کند ، گفت که نیروی دریایی “کاملاً از وضعیت آگاهی دارد”.

“سال 2020 توسط همه گیری کوید تعریف شده است ، که همه جنبه های زندگی را مختل و نفوذ می کند. تنش ها در مرزهای شمالی به طور قابل توجهی پیچیدگی های وضعیت امنیتی ما را افزایش داد. این سناریوی چالش دوگانه همچنان ادامه دارد که ما صحبت می کنیم و کشور ، در مجموع ، به مبارزه با همه گیری و مقابله با چالش های امنیتی ادامه می دهد. “

در حالی که هنوز جزئیات فرماندهی مشترک تئاتر دریایی در دست بررسی است ، دریاسالار سینگ گفت “جنگ آینده باید در مورد برنامه ریزی مشترک و اعمال نیروی مشترک باشد”. وی اظهار داشت که فرماندهی آندامان و نیکوبار ، که یک فرمانده مشترک مشترک است ، هنگامی که شکل بگیرد تحت فرماندهی مشترک تئاتر دریایی قرار می گیرد.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود