هدرز – افزایش دهنده شتاب خودرو

هدرز منجر کاهش مقدار افت راندمانی می‌گردد که به وسیله مانیفولد دود شکل میدهد. منیفولد چدنی، استاندارد پیشرانه معمولا به روش ریخته گری ساخت می گردد و به همین دلیل از تراز درونی ناصاف و زبری برخوردار هست که در روند خروج گازهای آلاینده از فضای احتراق اخلال تولید میکنند، اما هدرز به طریق خم کاری ظریف لولهها صورت می گیرد و مهم ساختار یکنواخت و صیقلی خود، موجب خروج آسان تر گازهای آلاینده، تنفس خوب تر پیشرانه، ارتقاء اقتدار و کاهش مصرف سوخت میشود، اما میزان کاهش مصرف سوخت در ازای ارتقا اقتدار موتور چندان چشمگیر نمی باشد و از همین رو از هدرز به طور معمول به عنوان یک قطعه عملکردی و تیونینگ یاد میشود. همین موتور 1.5 لیتری کلیدی مصرف سوخت پایینی بوده و تعمیر آن نیز آسان است. همین محصول در اصل ورژن فیسلیفت و نسبتا لوکستر پژو ۴۰۵ بود که از نظر ساختاری تفاوت چندانی با آن نداشت اما به هر هم اکنون زیر عنوان یک فرآورده تازه و گرانقیمتتر در اختیار متقاضیان قرار گرفت. شرکت جمهوری اسلامی ایران خودرو یکسری سالی می باشد که از این موتورها استفاده نموده و در اکثر زمان ها خودروهایی که ایجاد می کند از سری موتورهای تیو فایو (tu5) استعمال میکند. این ماشین در اواسط سال ۷۸ به طور قانونی وارد بازار خودرو کشور‌ایران شد ولی قیمت همین خودروی لوکس میهن همواره در نوسان بود که الان به عنوان خودروی بالای 30 میلیون کشور مطرح است. چندتا دیگه عیب نیز داره که من روم نمیشه بگم دو توشه نیز شکایت کردم یک بار خود کشور‌ایران اتومبیل یک توشه نیز اداره صنایع ولی هنوز به هیچ جا نرسیدم من 4 ماهه همین خودرو رو خریدم دو ماهش تو تعمیر گاه بودم حیف یک ریال که بابت این اتومبیل بدید خود نمایندگیش هم گفتند همین اتومبیل “آشغاله” واقعا همین خودرو مزخرفه خواهشاٌ نخرید. در سال ۱۹۸۶ میلادی سری موتورهای تیو معرفی شدند که ابعاد موتور تیوفایو (tu5) برای خودروهای، کشور ایران ماشین آیتم به کارگیری قرار گرفت و در بیشتر خودروهایی مانند: پژو پارس، پژو ۲۰۶ و ۲۰۷، رانا و … بررسی سیستم ما در گزینه همین فرآورده تا به امروز همین محصول را جزو محصولات میانگین محاسبه کرده است، در روزهای آتی به تحلیل دقیق خیس این محصول تیوفایو در کلاچ می پردازیم. از سال ۱۳۹۷ نیز برخی تجهیزات نظیر ترمزهای دیسکی عقب و رینگهای آلومینیومی از لیست امکانات استاندارد این ماشین حذف شد و به موقعیت سفارشی درآمد. کابین نسبتا جادار و صندوق عقب ۴۷۰ لیتری، دو فاکتور زیاد با به جهت خانوادههای ایرانی میباشند تا بتوانند از همین سدان جمهوری اسلامی ایران اتومبیل در مسافرتهای بینشهری نیز حداکثر استفاده را ببرند. حداکثر عملکرد جمهوری اسلامی ایران خودرو برای ارتقای ظواهر پژو پارس LX به استفاده از رینگهای آلومینیومی و همچنین تغییر تحول کادر آینههای این اتومبیل بازمیگردد؛ به استثنای این موارد تحول چندانی در ظواهر همین سدان ایرانی فرانسوی مشاهده نمیشود. شباهت عینی فضای داخلی پارس حیاتی ۴۰۵ می تواند یک امتیاز منفی برای این ماشین باشد به طوریکه داشبورد در باطن کابین تقریبا همان پژو ۴۰۵ هست اما اصلی یه خرده تغییرات(البته در مدل های جدید پژو پارس داشبورد جدید و پژو 405 داشبورد جدید) گاهی وقت ها نمی توان تفاوت یک‌سری میلیون تومانی این اتومبیل را حساس پژو ۴۰۵ فهم کرد ولی به هرحال راحتی اکثر صندلی ها، دستور پذیری برتر، طراحی مطلوب غربیلک فرمان، عملکرد خوبتر جعبه دنده و کلاچ از پاراگراف چهره خودرو تغییراتی میباشند که این برتری نسبی را برای این خودرو مهیا کرده است. ولی داشبورد تازه نیز چنگی به دل نمیزند و نسبت به ماشین های امروزی بسیار ساده و قدیمی جلوه میکند. رودریها هم به طور کامل تغییر‌و تحول کردهاند و شمایل جذابتری را از خویش به نمایش گذاشتهاند. گرچه شرکت کشور‌ایران اتومبیل تمایل به تغییر‌و تحول طرح بدنه پژو پارس ال ایکس نداشته البته با طراحی داشبورد جدید، همت خویش را در به دست آوردن دل مشتریان همین جنس به فعالیت بسته است. احتمالا خویش طراحان شرکت کشور ایران اتومبیل هم فکر نمیکردند که اصلی اعمال قلیل تغییرات در ظواهر پژو ۴۰۵ بشود آن را برای بیش از ۲۰ سال بهعنوان یک خودروی زیبا به مشتریان ایرانی فروخت؛ ولی به هر رخ وضعیت مختص بازار مرزو بوم طوری رقم خورده می باشد که ظاهر کهن پژو پارس طی همین سالها همچنان محبوب بماند. درصورتیکه هدرز را از برندی تهیه و تنظیم کنید که همین مورد ها را به مهربانی در ایجاد رعایت کردهباشد، برای کارگزاری آن به مشکلی برنخواهید خورد و به راحتی هرمکانیک یا این که اگزوزسازی می تواند همین قطعه را برای موتور ماشین شما کارگزاشتن کند. همین خصوصیت سبب ساز می گردد تا آلرژی بیشتری نسبت به میزان مرغوب بودن روغن و سوخت داشته باشد. طراحی یگانه و مرحله صیقلی هدرزها که معمولا از متاع فلزاتی زیرا فولاد، استیل و آلیاژهای زیاد گران ارزش ساخته می شوند به خروج پرسرعت و لبریز فشار گازهای سوخته شده حاصل از احتراق یاری می رساند و به تنهایی در حدود 5 تا 10 درصد به قدرت و گشتاور تولیدی پیشرانه اتومبیلهای معمولی می افزاید.از سوی دیگر اصطکاک کمتر و افزایش توان پیشرانه در دورهای پایین، می تواند در کاهش مصرف سوخت هم موثر باشد.بنابراین هدرز در واقع یک قطعه بازنگری شده می باشد که به جای منیفولدخروجی چدنی خودروها کارگزاشتن میشود.یکی از مزایای هدرز ها ، نصب ساده آن هاست که به راحتی در هر مغازه مکانیکی یا این که اگزوز سازی قابل انجام میباشد ولی طراحی و ساخت یک هدرز حرفه ای و کارا بر بر خلاف کارگزاری آن به هیچ وجه بی آلایش نیست.در دنیای امروزی طراحی بهینه اجزای تیونینگ موتور، صرفا به کمک مشابه سازی فراوان ظریف پیشرانه در گوشه و کنار نرم افزارهای فن ای زیرا gt power قابلیت و امکان پذیر است.از سوی دیگر تولید هدرز ها نیز بایستی به صورت کاملا دقیق توسط دستگاه های مخصوص خم کاری لوله انجام شود و میزان مرغوب بودن عملیات جوش کاری و ماشین کاری هم تاثیر انکار ناپذیری بر بر روی قابلیت و امکان های آخری متاع خواهد داشت. در اینجا بیشتر به تحلیل وب سایت صدای هدرز tu5.