هاریانا: کنگره پیروزی بارودا را به دست آورد ، یوگشوار دوت از BJP دومین شکست خود را به دست آورد

توسط: سرویس خبر اکسپرس | چندیگر |

10 نوامبر 2020 3:42:41 بعد از ظهر





Yogeshwar Dutt ، Yogeshwar Dutta Baroda ، bypoll Baroda ، Baroda byeelection ، Yogeshwar Dutt Baroda bypoll ، Indu Raj Narwal ، Haryana Baroda Barpoll ، Haryana bypollیوگشوار دوت نامزد BJP و کشتی گیر المپیکی (چپ) به همراه منوهر لعل خطار وزیر ارشد هاریانا. (منبع: منوهار لعل خطار / توییتر)

ایندو راج ناروال کاندیدای کنگره روز سه شنبه رقیب BJP و کشتی گیر المپیکی خود ، یوگشوار دوت را در رقابت های مجمع بارودا در هاریانا شکست داد.

با قبول شکست نظرسنجی ، رئیس پاریس Haryana BJP ، ام پراكاش دانكار در توئیتر خود نوشت: “جایگاه بارودا زودتر با كنگره بود. ما نتوانستیم این فرصت را به عنوان یک چالش تبدیل کنیم ، کرسی با خود کنگره باقی ماند … ما این اختیار را می پذیریم. “

اگرچه نتایج انتخابات به طور رسمی اعلام نشده است ، اما انتظار می رود که ناروال با اختلاف قابل توجهی پیروز انتخابات باشد. طبق اطلاعات کمیسیون انتخابات در ساعت 3.30 بعد از ظهر ، ناروال 54918 رأی را تأمین کرده بود در حالی که دات موفق به کسب 45،049 رأی شد. در زمان نوشتن این مقاله ، نروال با 9231 رأی راحت برتری داشت.

پس از نابودی شری کریشان هودا ، نماینده MLA در کنگره ، که سه بار متوالی کرسی را به دست آورده بود ، این قانون ضروری بود. در انتخابات مجمع سال گذشته ، سری کریشان با اختلاف 4840 رأی ، یوگشوار دوت از BJP را شکست داده بود.

سقوط بارودا در وزیر ارشد وزیر پیشین بوپیندر سینگ هودا که عمدتا در مناطق سونیپات و روتک گسترش یافت. هودا و پسرش دیپندر سینگ هودا به طور گسترده برای ناروال تبلیغات می کردند در حالی که منوهر لعل خطار وزیر ارشد ، دوشیانت چاوتالا معاون وزیر و دیگر همکاران کابینه آنها برای المپیک تبلیغات انتخاباتی می کردند.

اعتقاد بر این است که پس از پیروزی در جدول فروش بزرگ بارودا ، هودا نه تنها در سیاست داخلی کنگره بلکه حتی در سیاست هاریانا نیز قویتر ظاهر خواهد شد. اکنون مخالفان تلاش خواهند کرد تا اتحاد حاکم BJP-JJP را به هم بزنند در حالی که نتیجه را به عنوان حکمی علیه اتحاد اعلام می کنند حتی اگر نتیجه یک کرسی هیچ تأثیری بر ثبات دولت اتحاد از نظر فنی نداشته باشد.

جمعيت بارودا در ميان شورش کشاورزان عليه سه قانون بحث برانگيز مزرعه صورت گرفت. مخالفان قوانین مزرعه را “ضد کشاورز” نامیده اند در حالی که BJP حاکم قوانینی را برای رفاه جامعه کشاورزان پیش بینی کرده است.

هاریانا عمدتاً به عنوان یک کشور ارضی شناخته می شود که اکثر ساکنان آن به کشاورزی متکی هستند. با پیروزی ، کنگره ممکن است تلاش کند نتایج را به عنوان یک همه پرسی علیه سه قانون مزرعه با تقریباً کل جمعیت حوزه انتخابیه بارودا در بخش کشاورزی ارائه دهد.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار انتخابات ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود