هاریانا برای مقابله با موج تازه در Covid-19 آماده می شود

توسط: سرویس خبر اکسپرس | چندیگر |

11 نوامبر 2020 ، ساعت 12:47:21 صبح





79 کشته ، بدون اجازه در موج کوید در دهلییک کارمند بهداشت یک نمونه سواب را در یک مرکز آزمایش جمع می کند. (رویترز / عدنان عبیدی)

با توجه به ادامه فصل جشن و بر اساس پیشنهادات متخصصان پزشکی در مورد احتمال افزایش موارد COVID-19 در فصل زمستان ، ویجی واردان ، دبیر ارشد هاریانا ، معاونان کمیسر و سرپرستان پلیس را راهنمایی کرد تا مردم را از COVID آگاه کنند – 19 ، آزمایش را افزایش دهید و درایوهای Challan را در برابر کسانی که ماسک استفاده نمی کنند تسریع کنید.

منشی ارشد ، ضمن ریاست در یک جلسه بررسی درمورد وضعیت COVID-19 در ایالت با معاونین کمیسر و ناظران پلیس از طریق کنفرانس ویدیویی ، این دستورالعمل ها را صادر کرد. از معاونین کمیسیونرها خواسته شد تا دستورالعمل هایی را به افسران ارشد پزشکی مربوطه خود ارائه دهند تا یک اکسی متر پالس به همراه کیت COVID برای همه بیماران مثبت COVID-19 که انزوای خانه توصیه می شود ، تهیه کنند.

از مدیر کل پلیس خواسته شد تا روند صدور چالا علیه کسانی که ماسک ندارند را به طور دقیق اجرا کند. وزیر امور خارجه گفت: “دبیران کانوگو ، پاتواریس و دهیاران همچنین باید مجاز باشند کسانی را که در مناطق روستایی ماسک ندارند ، به چالش بکشند.”

“باید هماهنگی های لازم برای جلوگیری از ازدحام مردم در بازارها با توجه به فصل جشن انجام شود. در صورت امکان ، پارکینگ موقت باید در فاصله کمی از بازار تنظیم شود تا در مقابل مغازه ها ازدحام جمعیت وجود نداشته باشد. از معاونین کمیسیونرها خواسته شد تا همه مجریان سالنهای ضیافت ، هتلها و خانه های کشاورزی را راهنمایی کنند تا از تجمع بیش از حد جمعیت در محل آنها جلوگیری کنند. ”

منشی ارشد همچنین افسران را به سرعت بخشیدن به IEC (اطلاعات ، آموزش و ارتباطات) فعالیت ها و پیاده سازی رفتار مناسب COVID در سطح منطقه جهت آگاهی مردم از پیشگیری از COVID-19 راهنمایی كرد. وی همچنین افسران را به افزایش فعالیت های IEC از طریق رسانه های اجتماعی راهنمایی کرد.

وردان همچنین از افسران خواسته است که “35 درصد آزمایش سریع آنتی ژن و 65 درصد آزمایش RTPCR باید برای COVID-19 انجام شود. علاوه بر این ، در صورت مثبت بودن هر شخصی ، ردیابی تماس حداقل 15 نفر که با وی در تماس هستند باید طی 72 ساعت انجام شود. چنین افرادی باید به موقع ردیابی و آزمایش شوند “.

دبیر ارشد (بهداشت) راجیف آرورا گفت ، “در پی فصل جشنواره ، آزمایش Covid-19 در سراسر هاریانا افزایش یافته است. یک کمپین IEC در سطح منطقه برای آگاهی مردم در حال اجرا است. نسبت منزوی شدن در خانه در هاریانا 72 درصد و میزان بهبودی 89.96 درصد است. “

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود