نکات کلیدی آموزش سئو داخلی سایت

نحوه بهینه سازی سایت شما تاثیر زیادی بر سایت شما و امتیازاتی که از گوگل دریافت می کنید دارد. این چیزی است که شما قرار است در مورد آن بحث کنید. سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو اما پیشنهاد می کنیم ابتدا به فکر سئوی داخلی سایت خود باشید. اگر چیزی در مورد سئو داخلی نمی دانید این مقاله راهنمای خوبی برای آموزش سئو داخلی خواهد بود. ما سعی خواهیم کرد نکات مهمی را که باید یاد بگیرید با شما در میان بگذاریم.

 

سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی

اگر می خواهید آموزش سئو را دنبال کنید، اولین قدم این است که با سئو داخلی به خوبی آشنا شوید. بنابراین سوالی که پیش می آید این است که سئو داخلی دقیقا چیست؟ به طور خلاصه، سئوی داخلی اساساً عملیاتی است که شما برای بهینه سازی وب سایت و صفحات آن برای رتبه بالاتر در نتایج موتورهای جستجو انجام می دهید.

 

این به معنای بهینه سازی محتوا و کد سایت شماست. خوبی انجام سئو داخلی این است که می توانید ترافیک موثری را به سایت خود هدایت کنید.

 

اهمیت سئو در صفحه

در سال های اخیر بازاریابی اینترنتی به اوج خود رسیده است. به همین دلیل است که اکثر آنها تمرکز خود را بر روی سئو افزایش می دهند. برخی افراد معتقدند که سئو تاثیر کمی دارد. اما این فقط یک شایعه است. البته بدون سئو و سئو محتوایی که در آن قرار می دهید، نمی توانید انتظار داشته باشید که در نتایج جستجو در گوگل رتبه خوبی داشته باشید یا حتی بدتر از آن در نتایج جستجوی سایت خود ظاهر شوید.

 

بدون شک برای سایتی که خدمات و محصولات ارائه می دهد، دیده شدن بیشتر به معنای فروش و سود بیشتر است.

 

پس باید به فکر آموزش سئوی داخلی باشید و این کار را انجام دهید. البته زمانی که می خواهید شخصاً روی بهینه سازی سایت خود تمرکز کنید، به آموزش سئو داخلی نیاز دارید.در غیر این صورت می توانید روی برون سپاری پروژه خود به شرکت های دیجیتال مارکتینگ که در زمینه بهینه سازی داخلی و خارجی سایت فعالیت می کنند حساب کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد آموزش سئو برای خارجی ها می توانید به لینک موجود در صفحه مراجعه کنید.

 

تخمین زده می شود که روزانه 46 میلیارد جستجو در سراسر جهان انجام می شود. بازاریابی دیجیتال به سمت یک برنامه تبلیغاتی حرکت می کند که بیش از 85 درصد تبلیغات به صورت خودکار انجام می شود.

 

این به این معنی است که شما باید با افرادی رقابت کنید که کار خود را به صورت خودکار انجام می دهند و چه راه بهتری برای استفاده از سئو داخلی وجود دارد.

 

عوامل سئو داخلی چیست؟

آموزش سئو داخلی

مردم اغلب سعی می کنند بیشتر از عوامل سئو داخلی بر روی محتوا تمرکز کنند. توجیه او این است که محتوا پادشاه است! بله، اما شاه بدون تاج نمی تواند حکومت کند. صادقانه بگویم، مهم نیست که محتوای شما چقدر خوب نوشته شده است. محتوای شما در نتایج جستجو ظاهر نمی شود مگر اینکه تکنیک های سئو داخلی را برای آن اعمال کنید و عوامل موثر بر آن را بررسی کنید. یا اگر نمایش داده شود خوب طبقه بندی نمی شود. به همین دلیل است که ما در مورد عوامل مهمی که حول سئو داخلی وب سایت می چرخند صحبت می کنیم.

 

1: برچسب عنوان

عنوان سئو در سئو داخلی

اولین چیزی که در آموزش رایگان سئو به خصوص سئو داخلی خواهند گفت، تگ عنوان است. عنوان بخش مهمی از محتوای شما است. به طور کلی، این عنوانی است که نشان می دهد محتوای شما در مورد چیست.

 

عناوینی که برای پست های خود انتخاب می کنید باید جذاب، جذاب و کاملا مرتبط با پست باشند. کلمه کلیدی که برای محتوا هدف گذاری کرده اید باید در عنوان محتوای شما ظاهر شود.همه سئوی داخلی حول تگ عنوان شما نمی چرخد. اما اولین چیزی که در سایت خود می بینید عنوان سایت، عنوان پست یا عنوان محتوا است. آن را مناسب و جذاب کنید تا کاربران روی آن کلیک کنند.

 

از عنوان فقط یک بار در تمام مطالب خود استفاده کنید. سعی کنید عناوین منحصر به فردی را برای موضوعات خود انتخاب کنید. عناوین شما نقش مهمی در برندسازی کسب و کار و حتی نام شرکت شما دارند. پس در انتخاب آن دقت کنید.

 

2: کورس یا تیرهای داخلی

آموزش سئو داخلی

اما وقتی نوبت به آموزش تولید محتوا می رسد، باید به سرفصل ها یا سرفصل ها فکر کنید. این عناصر با h1 تا h6 در محتوا برچسب گذاری شده اند. تگ H6 کم ارزش ترین و تگ 1 با ارزش ترین پوششی است که در پست خود تعریف می کنید.

 

برچسب‌ها مانند عناوین پست‌ها توسط خزنده‌های Google خزیده و ردیابی می‌شوند. هرچه منابع جذاب تر و مرتبط تر برای کاربر باشد، شانس بیشتری برای دیدن همه محتوا دارد.

 

در عناوین داخلی خود از عناصری استفاده کنید که توسط کاربران شبکه جستجو شده است. همچنین به خاطر داشته باشید که استفاده از یک کلمه کلیدی در یک یا دو عنوان بیشترین کمک را به سئو داخلی شما خواهد کرد.

 

3: محتوای صفحه

اول از همه به ماهیت محتوای خود فکر کنید. محتوای متنی به 3 دسته تقسیم می شود: گزارش تبلیغات، محتوای وبلاگ و محتوای محصول. این به خلاقیت و مهارت نویسنده بستگی دارد که چگونه هر کدام را جداگانه بنویسد تا مخاطب خاصی را جذب کند.

 

سعی کنید مطالب خود را به گونه ای بنویسید که طولانی و خسته کننده نباشد. اگر مطالب گسترده ای هم می نویسید، از اطلاعات مفید استفاده کنید.4: لینک داخلی

شاید باور نکنید، اما بدون شک یکی از قدرتمندترین ابزارهای لینک سازی که می توانید برای بهبود رتبه سایت خود استفاده کنید، لینک سازی داخلی است.

 

در آموزش سئو داخلی معمولاً به آن لینک بیلدینگ می گویند که قدرتمند و رایگان است!

 

فقط درست انجامش بده در یک قانون نانوشته، سعی کنید زیاد به صفحه اصلی خود لینک ندهید.

 

پیوندهای داخلی شما نیز باید مرتبط باشند. یعنی در محتوای آشپزی نباید به محتوای مرتبط با دیجیتال مارکتینگ پیوند داده شود.

 

پیوندهای مرتبط به گوگل کمک می کنند محتوا را بهتر بخزد. همچنین محتوای کمتر دیده شده را به نمایش می گذارد.

 

5: از تصاویر داخلی استفاده کنید

محتوایی را تصور کنید که فقط متنی خالی و بی روح باشد. یک سری مطالب پشت سر هم ردیف شده اند که هیچ ذوق و شوقی برای ادامه در مخاطب ایجاد نمی کند. همین مطالب را با عکس های داخلی جذاب و مرتبط ترکیب کنید. قول می دهم مخاطبان بیشتری جذب کنید.

 

استفاده از عکس های داخلی چندین مزیت دارد. اول اینکه مخاطب شما سعی می کند عکس ها را ببیند و کمی خسته می شود. چشم ها به تنوع عادت کرده اند و ذهن احساس خستگی نمی کند.

 

اما استفاده از عکس های سفارشی که خودتان ساخته اید خالی از لطف نیست. این به شما کمک می کند تا رتبه بهتری در گوگل کسب کنید.

 

عکس‌های اختصاصی به شما کمک می‌کنند به Google بگویید که من به مخاطبان و سایتم احترام می‌گذارم و به آنها اهمیت می‌دهم.

 

همچنین، اگر از لوگوی خود بر روی عکس های خود استفاده می کنید، اگر از آنها استفاده می کنید، به طور غیرمستقیم خود را تبلیغ می کنید.

 

6: Alt تصاویر را فراموش نکنید

ما فرض می کنیم که شما تصاویر جذاب و مرتبطی را برای محتوای خود انتخاب کرده اید، اما گوگل چگونه باید آن را ببیند؟ آیا تا به حال فکر کرده اید که گوگل توانایی مشاهده تصاویر را ندارد و ربات ها و خزنده ها فقط می توانند متن و متن را تشخیص دهند؟اما نوار ابزاری که استفاده می کنید باعث می شود گوگل بتواند تصویر را بخواند.

 

همانطور که متن در افزایش ترافیک موثر است، عکس ها نیز موثر هستند که می توانند ترافیک سایت شما را افزایش دهند.

 

برای جستجوی تصاویر و افزودن برچسب به نوار ابزار، در قسمت توضیحات عکس، توضیح کوتاهی از عکس اضافه کنید.

 

حتماً یک کلمه کلیدی را در عکس فهرست قرار دهید. به این ترتیب به سئوی داخلی سایت خود کمک می کنید و ترافیک بیشتری را به سمت آن هدایت می کنید. می توانید از ترفندهای زیر مربوط به آموزش سئو داخلی برای ابزار تگ عکس خود استفاده کنید.

 

نام تصویر را در برچسب نوار ابزار بنویسید. به عنوان مثال، یک عکس از یک آیفون 13

هر تصویر باید برچسب قلم مخصوص به خود را داشته باشد.

ابزارهای برچسب نه تنها برای موتورهای جستجو مناسب هستند، بلکه دسترسی به آنها نیز آسان است.

از خط تیره یا خط تیره _ بین پست های _ خود استفاده کنید!

7: توضیحات متا

توضیحات متا آخرین چیزی است که در آموزش سئو داخلی در مورد آن صحبت می کنیم. توضیحات متا یا متا توضیحات 158 یک کاراکتر مهم که در موتورهای جستجو ظاهر می شود و به کاربران نشان می دهد که محتوای شما در مورد چیست.

 

اگر این شخصیت ها را جذاب بدانید، شانس دیده شدن مطالب خود را نیز افزایش خواهید داد. نکته مهم این است که حتما کلمه کلیدی را درج کنید تا شانس مشاهده آن توسط گوگل افزایش یابد.

 

اخرین حرف

 

در این مقاله درباره آموزش سئو داخلی و نکات مهمی که باید بدانید صحبت می کنیم. آموزش و یادگیری سئو یک فرآیند طولانی است و شما نمی توانید فقط به خواندن یک یا دو محتوایی که دانش کافی در مورد آن دارید فکر کنید. اما می توانید از وب سایت هایی مانند وب مسترهایی که در زمینه سئو، مشاوره سئو و سفارش تولید محتوا متنی تخصص دارند نیز کمک بخواهید.شما حتی می توانید دوره ها را بگذرانید و خودتان به مهارت های عالی SEO دست پیدا کنید. در دوره های سئو به طور کامل در مورد سئو داخلی و سئو خارجی صحبت شده است.