نخست وزیر مودی: هند به “یک ملت ، یک انتخابات” نیاز دارد

توسط: PTI | کوادیا |

26 نوامبر 2020 ، ساعت 4:57:28 بعد از ظهر





نارندرا مودی ، هند ، قانون اساسینخست وزیر نارندرا مودی ، در جریان کنفرانس ویدئویی ، پیشنهاد لیست تک رای دهندگان برای نظرسنجی های لوک سبها ، مجلس و پنچایات را داد و گفت: لیست های جداگانه هدر دادن منابع است. (منبع: PIB)

نخست وزیر نارندرا مودی ، روز پنجشنبه ، هنگام سخنرانی در جلسه پایانی هشتادمین کنفرانس افسران رئیس جمهور هند ، برای “یک ملت ، یک انتخابات” برنامه ریزی کرد و اظهار داشت که این همان چیزی است که هند برای انجام نظرسنجی هر چند ماه یکبار به کار می رود.

در جریان کنفرانس ویدیویی ، مودی همچنین به قربانیان حملات 26/11 بمبئی ادای احترام کرد و اظهار داشت که هند با سیاست ها و روندهای جدید در حال مبارزه با تروریسم است. وی با اشاره به اینکه این بزرگترین حمله تروریستی به هند بود ، گفت این کشور هرگز نمی تواند حملات تروریستی بمبئی در 11/11 را فراموش کند.

در تاریخ 26 نوامبر 2008 ، ده تروریست لشکر طیبه از پاکستان از طریق دریا به هند رسیدند و آتش گشودند و در طی محاصره 60 ساعته در بمبئی 166 کشته از جمله 18 پرسنل امنیتی کشته و بسیاری زخمی شدند.

مودی با شدت برای “یک ملت ، یک انتخابات” گفت که این فقط بحث نیست ، بلکه نیاز هند است.

“انتخابات هر چند ماه یکبار در مکان های مختلف برگزار می شود ، تاثیری که این اثر در کارهای توسعه دارد برای همه شناخته شده است. بنابراین ، مطالعه و بررسی عمیق درباره “یک ملت ، یک انتخابات” ضروری است. “

نخست وزیر لیست رأی دهندگان واحدی را برای نظرسنجی های لوک سبها ، مجلس و پنچایات پیشنهاد داد و گفت: لیست های جداگانه هدر دادن منابع است.

وی افزود ، قوه مقننه ، مجریه و قوه قضاییه باید با هماهنگی بهتری کار کنند و منافع ملی باید اساس هر تصمیم باشد. همانطور که مودی خواستار افزایش آگاهی در مورد قانون اساسی شد ،
وی گفت که چراغ راهنمای ماست که در قرن بیست و یکم به چالش بپردازیم.

وی افزود: “ما باید به یاد داشته باشیم كه وقتی سیاست افراد و سیاست های اولین ملت را به دست می گیرد ، ملت مجبور است در چنین شرایطی هزینه های ناگواری بپردازد.”

وی ضمن تأکید بر نیاز به “یک ملت ، یک انتخابات” ، با اشاره به تأخیر در تکمیل سد سردار ساروار ، گفت که این سد ماندگار است و پس از سالها به پایان رسید.

مودی با حمله به کنگره گفت: “اگر اولویت توسعه باشد ، این می توانست زودتر اتفاق بیفتد. کسانی که آن را متوقف کرده اند توبه ای ندارند.

مودی با تأکید بر اینکه جایی برای سیاست لمس ناپذیری وجود ندارد ، از مجسمه وحدت مثال زد که توسط دولت وی برای سردار والابهای پاتل ساخته شد ، علی رغم اینکه وی از BJP یا Jana Sangh نبود.

“قانون اساسی ما ویژگی های بسیاری دارد اما یکی از ویژگی های بسیار خاص اهمیت دادن به وظایف است. ماهاتما گاندی بسیار مشتاق این موضوع بود. او پیوند تنگاتنگی بین حقوق و وظایف دید. وی احساس كرد كه هرگاه وظایف خود را انجام دهیم ، به طور خودكار از حقوق محافظت می شود. “

وی همچنین به عملکرد KYC (مشتری خود را بشناسید) در دنیای شرکت ها اشاره کرد و گفت که برای رونق بخشیدن به ویژگی های مختلف آن ، باید یک درایو مشابه KYC در قالب “قانون اساسی خود را بشناسید” وجود داشته باشد.

کنفرانس افسران رئیس کل هند در سال 1921 آغاز شد و رویداد گجرات سالگرد صد سالگی آن است.

موضوع کنفرانس امسال “هماهنگی هماهنگ بین قوه مقننه ، مجریه و قضایی- کلید دموکراسی پر جنب و جوش” است.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.