نخست وزیر مودی با جو بایدن صحبت می کند ، بار دیگر بر مشارکت هند و آمریکا تأکید می کند

توسط: میز وب اکسپرس | دهلی نو |

به روز شده: 18 نوامبر سال 2020 ، ساعت 12:06:14 صبح





جو بید Kamala هریس انتخابات ما ، PM مودی جو Biden ، ما رئیس جمهور منتخب ، ما انتخابات 2020 ، ما انتخابات ریاست جمهورینخست وزیر نارندرا مودی با رئیس جمهور منتخب جو بایدن (عکس پرونده / منبع: narendramodi)

نخست وزیر نارندرا مودی سه شنبه با رئیس جمهور منتخب ایالات متحده جو بایدن صحبت کرد و پیروزی وی در انتخابات را تبریک گفت.

در یک مکالمه تلفنی ، نخست وزیر همچنین تعهد هند به “مشارکت استراتژیک هند و آمریکا” را تکرار کرد و در مورد مواردی از جمله بیماری همه گیر Covid-19 ، تغییرات آب و هوا و همکاری در منطقه هند و اقیانوس آرام صحبت کرد.

نخست وزیر مودی همچنین تبریک را برای معاون منتخب رئیس جمهور ، كامالا هریس ، اولین زن و شخص رنگین پوست برای تصدی پست اعلام كرد.

مودی در توئیتی گفت: “موفقیت او باعث افتخار و الهام بخشیدن به اعضای جامعه پر جنب و جوش هندی-آمریکایی است ، که منبع قدرت فوق العاده ای برای روابط هند و آمریکا هستند.”

جو بایدن ، معاون دو دوره سابق رئیس جمهور و یکی از پیشکسوتان سنا ، دونالد ترامپ ، نامزد جمهوری خواه را شکست داد چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده است. بایدن حتی پیش از آنکه معاون رئیس جمهور در دولت اوباما شود ، مدافع جدی تعمیق روابط ایالات متحده با هند بوده است.

وی ، هم به عنوان رئیس کمیته روابط خارجی سنا و هم بعداً به عنوان معاون رئیس جمهور ، در تعمیق سیستماتیک استراتژیک با هند نقش مهمی داشت.

اوایل امروز ، وزیر امور خارجه S Jaishankar ابراز اطمینان کرد که روابط هند و ایالات متحده تحت دولت بایدن بیشتر گسترش خواهد یافت ، و خاطرنشان کرد که وی بخشی از دوره ای بود که روابط دو جانبه دچار تحول بنیادی شد.

“ما به عنوان معاون رئیس جمهور با او سر و کار داریم. من در آخرین مرحله دولت اوباما سفیر بودم. ما قبلاً او را در کمیته روابط خارجی سنا به عنوان عضو دموکرات رتبه بندی و سپس به عنوان رئیس می شناختیم. “

رئیس جمهور منتخب بایدن برای هند و یا روابط بین دو کشور “غریبه نیست” ، افزود که “من بسیار مطمئن هستم که ما آنجا را که متوقف خواهیم کرد ، انتخاب خواهیم کرد ، ما این کار را در چهار دولت گذشته انجام داده ایم .

جایشانکار گفت: “من فکر می کنم که در اینجا نیز چنین خواهد شد و من همچنین می گویم که در سیاست های آمریکا ، فقط این نیست که ما با اداره روز سر و کار داریم ، ما همچنین با کنگره نیز تمایل داریم.”

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.