نتایج آزمایش مدرنا احتمالاً هفته آینده اعلام می کند ، وضعیت واکسن های آکسفورد ، فایزر ، جانسون و جانسون چگونه است

توسط: میز توضیح داده شده | دهلی نو |

به روز شده: 15 نوامبر 2020 ، 1:42:04 بعد از ظهر





مجموعه سواب برای آزمایش سریع Covid-19 در یک درمانگاه شهرداری در Deonar در بمبئی (عکس اکسپرس توسط Amit Chakravarty)

واکسن Coronavirus (Covid-19): پس از Pfizer ، یکی دیگر از داروسازان آمریکایی Moderna Inc احتمالاً اولین داده های تجزیه و تحلیل میان دوره ای آزمایشات مرحله آخر کاندید واکسن Covid-19 خود را منتشر خواهد کرد. کارشناسان گفته اند که نامزد Moderna که از فناوری mRNA مشابه Pfizer استفاده می کند نیز بسیار کارآمد خواهد بود.

هفته گذشته ، Pfizer و شریک آلمانی آن BioNTech گفتند واکسن تجربی بیش از 90 درصد موثر بود در جلوگیری از Covid-19 بر اساس داده های اولیه آزمایشات فاز III آن. نتایج دلگرم کننده آنتونی فاوسی ، کارشناس ارشد بیماریهای عفونی ایالات متحده را بر آن داشته است تا بگوید این کشور ممکن است در پایان دسامبر پیشنهاد واکسن به گروههای دارای اولویت را آغاز کند.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، بیش از 150 واکسن Covid-19 در حال حاضر در دست تولید است ، حدود 44 کاندید در آزمایش های بالینی و 11 مورد در مراحل آخر آزمایش قرار دارند.

در اینجا بررسی وضعیت افراد واکسن Covid-19 وجود دارد:

واکسن Moderna coronavirus

داروساز آمریکایی Moderna Inc اخیراً گفته است که داده های اولیه آزمایشات واکسن فاز III mRNA-1273 آن برای ارسال به هیئت نظارت در حال آماده سازی است ، امید که نتایج اولیه به زودی منتشر شود. بلومبرگ گزارش داد ، اولین تجزیه و تحلیل موقت احتمالاً شامل بیش از 53 مورد ، نقطه آغازگر هدف برای تجزیه و تحلیل است. تجزیه و تحلیل واکسن Pfizer 94 عفونت Covid-19 را در میان 43،538 شرکت کننده در این آزمایش ارزیابی کرد.

نتیجه Pfizer بستر mRNA را تأیید می کند. مدرنا یک نامزد mRNA است ، که انتظار داریم نتایج مشابهی داشته باشد. “بلومبرگ به نقل از فاوسی گفت.

در حالی که مرحله آخر آزمایش Moderna در همان روز Pfizer در اواخر ژوئیه آغاز شد ، این شرکت از جدول زمانی کمی عقب است. این به این دلیل است که به جای فاصله سه هفته ای که برای واکسن Pfizer به کار رفته است ، دو دوز واکسن Moderna چهار هفته فاصله داده می شود.

اگر ارزیابی موقت نشان دهد که حداقل 70 درصد موثر است ، Moderna اعلام کرده است که برای استفاده در موارد اضطراری برای کاندید واکسن خود در گروه های پر خطر بدنبال مجوز است. این شرکت در انتظار تولید 20 میلیون دوز واکسن آزمایشی خود تا پایان سال است.

کارگران پزشکی قبل از آزمایش ویروس کرونا در یک مرکز خرید در اوماها ، نب ، خود را سالم می کنند (کالا کسلر / نیویورک تایمز)

واکسن کرونا ویروس AstraZeneca-Oxford

بلومبرگ گزارش داد ، در اخبار دلگرم کننده برای هند ، موسسه سرم هند ، که آزمایشات مرحله 2/3 واکسن دانشگاه آکسفورد (لقب Covishield در هند) را انجام می دهد ، گفت که هدف آن تولید 100 میلیون (10 کرور) دوز تا ماه دسامبر است.

مدیر عامل انستیتوی سرم ، آدار پوناوالا گفت اگر داده های آزمایش مرحله آخر نشان دهد که کاندید واکسن محافظت م effectiveثری از ویروس دارد ، شرکت مستقر در پون ممکن است مجوز استفاده اضطراری را تا ماه دسامبر دریافت کند. پونوالا در مصاحبه ای با بلومبرگ گفت که این مبلغ اولیه به هند می رود.

پوناوالا همچنین گفت که نتایج اولیه نشان داده است که هیچ نگرانی فوری در مورد واکسن کوویشیلد وجود ندارد. سرم در دو ماه گذشته تاکنون 40 میلیون دوز واکسن آکسفورد ساخته است و هدف آن تولید تولید مدعی نواواکس به زودی است.

واکسن ChAdOx1 (همچنین در هند به نام AZD1222 و Covishield نامگذاری شده است) از نسخه ضعیف آدنو ویروس سرماخوردگی ساخته شده است که باعث ایجاد عفونت در شامپانزه ها می شود. ? Express Explained اکنون در تلگرام است

مراکز مرگ دهلی Covid-19 جدیدترین مراکز را برای آزمایش اکسیژن نیز لمس می کنند آزمایش Covid-19 در مرکزی در دهلی. (عکس اکسپرس از آمیت مهرا)

واکسن ویروس کرونا ویروس

در حالی که Pfizer ممکن است بینی های خود را در مسابقه واکسن Covid-19 جلو بگذارد و به عنوان اولین شرکتی که اطلاعات اولیه آزمایشات بالینی مرحله آخر را منتشر می کند ، داوطلبان عوارض جانبی این واکسن را با “خماری شدید” مقایسه کرده و گفته اند که بر اساس گزارش دیلی میل ، سردرد ، تب و درد عضلانی.

یک داوطلب گفت که او پس از اولین دوز “سردرد ، تب و درد در سراسر بدن خود” را تجربه کرده و پس از شلیک دوم فقط “شدیدتر” شده است. یک داوطلب 44 ساله گفت که این شلیک باعث می شود احساس کند “خماری شدید” دارد. در گزارش دیلی میل آمده است ، اما وی گفت ، علائم به سرعت برطرف شد.

با این حال ، باید توجه داشت که آزمایشات واکسن دوسوکور بوده است ، به این معنی که افراد شرکت کننده نمی دانند که این واکسن را دریافت کرده اند یا نگرفته اند.

انتظار می رود Pfizer در ماه دسامبر برای استفاده اضطراری از واکسن برای افراد 16 تا 85 ساله مجوز ایالات متحده را دریافت کند. برای درخواست EUA ، شرکت به دو ماه اطلاعات ایمنی از حدود نیمی از تقریبا 44000 شرکت کننده در مطالعه نیاز دارد که انتظار می رود اواخر ماه جاری باشد.

واکسن ویروس کرونا ویروس Sputnik V

واکسن Covid-19 روسیه ، Sputnik-V ، ساخته شده توسط موسسه تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروب شناسی گاماله ، به هند رسیده است و آزمایشات به زودی آغاز می شود. در هند ، دکتر ردی کاندیدای واکسن را در حدود 1500 شرکت کننده در یک آزمایش بالینی فاز 2/3 در حداقل 10 سایت آزمایش می کند.

این پیشرفت روزها بعد اتفاق می افتد مقامات روسی ادعا کردند که واکسن Sputnik V است 92 درصد در جلوگیری از Covid-19 موثر بود. سخنگوی صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) گفت ، این یافته ها از ارزیابی حدود 16000 شرکت کننده بدست آمده است.

یک سخنگو گفت: واکسن Sputnik V به دو شکل وجود دارد – مایع ، که باید در منفی 18 درجه سانتیگراد ذخیره شود و لیوفیلیزه شود (به صورت یخ زده) ، که می تواند در 2-8 درجه سانتیگراد ذخیره شود.

واکسن ویروس کرونا ویروس جانسون و جانسون

جانسون و جانسون که پس از آنکه مجبور شد آزمایشات خود را در ماه اکتبر متوقف کند به دلیل نگرانی در زمینه ایمنی ، از تولید واکسن Covid-19 عقب مانده است ، حدود 604 میلیون دلار در توسعه قرارداد خود با دولت ایالات متحده برای توسعه JNJ-78436735 یکبار هزینه خواهد کرد واکسن بعلاوه ، سازمان تحقیقات و توسعه پیشرفته زیست پزشکی حدود 454 میلیون دلار پول اضافی برای آزمایش فاز 3 متعهد خواهد شد.

در حال حاضر J&J واکسنی را آزمایش می کند که از یک آدنو ویروس اصلاح شده مانند آکسفورد استفاده می کند ، در بزرگسالان در یک مطالعه فاز III داوطلب 60،000 این شرکت گفته است که اولین دسته از نامزد آن می تواند به زودی در ماه ژانویه در دسترس باشد.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار توضیح داده شده ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© IE Online Media Services Pvt Ltd