مهاجران بهار از نتایج انتخابات مجمع: “قبل از بازگشت ، من به همسر و پدر و مادرم گفته بودم که به BJP رأی دهند”

نوشته شده توسط Raakhi Jagga | لودیانا |

به روز شده: 11 نوامبر 2020 ، 8:15:10 بعد از ظهر





خانه های مهاجران از بیهار در مسیر راه آهن بسته در نقطه کانونی در لودیانا. (عکس اکسپرس از Gurmeet Singh)

آنها برای بدست آوردن امرار معاش در لودیانا زندگی می کنند اما قلب آنها در روز سه شنبه در کشور خود بود – برای یادگیری نحوه احیای احزاب سیاسی در روز شمارش انتخابات مجلس بیهار.

“من قبل از هولی در ماه مارس به روستای خود دوبا در منطقه گایا رفته بودم. در حین قفل کردن ، من فقط در روستا ماندم. هفته اول مهر برگشتم. اما قبل از بازگشت ، به همسر و پدر و مادرم گفته بودم كه به BJP رأی دهند. من می دانستم که آنها پیروز خواهند شد. نتایج در حال آمدن است ، من به پیروزی آنها امیدوار هستم. ”، گفت: سونیل کومار ، یک مهاجر 35 ساله که در چرخه رانا در لودیانا کار می کند.

وی گفت ، “من می دانم که بسیاری از کارگران برای رسیدن به خانه در حین قفل مجبور به راه رفتن بودند. بسیاری در راه جان خود را از دست داده بودند ، اما هنگام بازگشت به سهمیه بندی رایگان و سایر مزایای طرح های مرکزی ، آنها این درد را فراموش کرده بودند. از آوریل تا سپتامبر نتوانستم هیچ پولی بدست آورم ، اما پشیمان نیستم. “

پیاره لعل ، 30 ساله ، نیز در همان کارخانه کار می کند. “اواسط ماه اوت از روستای خود بهتا در منطقه مدهوبانی بازگشتم. پولم تمام شد و مجبور شدم برگردم. در روستاها ، مردم برخی از مزایای طرح های مرکز را دریافت می کردند ، اما نه همه ، بسته به وابستگی های سیاسی آنها. اگر هنگام رأی دادن در دهکده باقی مانده بودم ، والدینم را راضی می کردم که به (رهبر RJD) تجاساوی یداو رأی دهند ، اما آنها به نتیش کومار ، وزیر ارشد رأی دادند. در مورد بسیاری دیگر از کارگران ، که نمی توانستند بروند ، اما والدین و همسرانشان به نیتیش یا (نخست وزیر نارندرا) مودی رای دادند ، همین طور است. Mummy-Papa ko jaise theek laga unhone kiya. (مومیایی-پاپا هر کاری را که احساس کردند خوب است انجام داد). “

لال افزود ، “در روستاهای Bihar ، ما هنوز بر اساس biradari و kast رأی می دهیم تا اینکه به فکر تغییر باشیم.”

گانگا پراساد تاکور ، 55 ساله ، که دارای یک مغازه جواهرات فروشی و یک فروشگاه پزشکی در لودیانا است ، اهل روستای جیاپاتتی از داربهنگا در بیهار است. علی رغم این واقعیت که او از سه دهه گذشته در لودیانا زندگی می کند ، اما هنوز در بیهار رأی می دهد.

روز سه شنبه ، او فقط در روستای خود بود زیرا برای رای دادن رفته بود.

“من چهارشنبه صبح از روستای خود شروع می کنم. من قبلاً گفته بودم که اتحاد BJP-JDU پیروز خواهد شد و BJP را به دست می آورد. حدود 350 نفر از ما از لوديانا آمده بوديم تا راي بدهيم. ما یا فردا یا بعد از دیوالی باز خواهیم گشت. “Thakur از طریق تلفن به The Indian Express گفت.

بیپین میشرا یکی دیگر از مهاجرانی است که حدود یک هفته پیش به ویژه برای رای دادن با اتوبوس 4000 روپیه بلیط برای رسیدن به داربانگا رفت. از آنجا که قطارها در پنجاب تردد نمی کنند ، او مجبور شد پول بیشتری تهیه کند. میشرا ، که در یک کارخانه تولید قطعات دوچرخه کار می کند ، نیز در بهار بود و او گفت که بعد از چات پوجا برمی گردد.

بیپین جها ، یکی دیگر از کارمندان شاغل در یک کارخانه جوراب بافی در لوديانا ، گفت: “امروز من در لوديانا خانه ای دارم. فرزندانم به مدارس خوب می روند. من نمی توانستم در حالی که در داخل یک روستای بیهار زندگی می کردم ، جایی که می توانیم سهمیه رایگان دریافت کنیم ، از طریق برنامه ها رشد کردم. با این حال ، شما نمی توانید رشد کنید. بنابراین به پنجاب آمدم. احساس می کنم رای دهندگان می توانستند به جوانان فرصتی بدهند. نمی دانم چرا در حالی که در کشورهای دیگر 30 یا 40 نفر به اضافه نخست وزیر می شوند ، تمایلی به انتخاب یک جوان نداریم. “

طبق تخمین سلول های پروازی پنجاب ، نزدیک به 70 مهاجر لاکچری در پنجاب زندگی می کنند که نزدیک به 30 لک از آنها بهار هستند و بسیاری از آنها هنوز رأی خود را در بهار دارند.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار انتخابات ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود