ما مستعمره نیستیم: رئیس جمهور مکزیک قاطعانه است که پیروزی بایدن را تشخیص نمی دهد

توسط: رویترز | مکزیکو سیتی |

به روز شده: 12 نوامبر 2020 ، ساعت 9:44:06 صبح





joe biden، us president joe biden، donald trump، us mexico row row، us mexico مهاجرت غیرقانونی، مکزیک با برنده شدن در bidenبایدن ، یک دموکرات ، آستانه 270 رأی کالج انتخاباتی را که برای کسب ریاست جمهوری روز شنبه لازم بود ، پاک کرد. [AP]

رئیس جمهور مکزیک ، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور ، روز چهارشنبه به عنوان یكی از معدود رهبران كشورهای بزرگ كه هنوز به جو بایدن پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک نمی گفت ، پاشنه خود را حفر كرد و گفت كه خیلی زود است و كشور او “مستعمره نیست”.

لوپز اوبرادور ، که در شکست های ریاست جمهوری خود در سال های 2006 و 2012 ، رقبا را به تقلب در انتخابات متهم کرد ، می گوید در انتخابات ایالات متحده هیچ طرفی ندارد و منتظر خواهد ماند تا چالش های حقوقی دولت ترامپ درباره رای گیری مشخص شود.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: “ما نمی توانیم به هیچ وجه شناخت دولتی را که هنوز از نظر قانونی و قانونی تشکیل نشده است ، انجام دهیم.” “این به ما بستگی ندارد ، این مداخله جویی است.”

لوپز اوبرادور در تبریک گفتن به پیروزان انتخابات تفرقه افکن سال 2019 بولیوی ، که بعداً به دلیل بی نظمی باطل شد ، هیچ گونه تردیدی نشان نداد. منتقدان مواضع وی در مورد بایدن را بی طرف نشان می دهند.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا كه بارها تهدید كرده است كه در صورت جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی به مكزیك ، از نظر اقتصادی آسیب خواهد رساند ، از پذیرفتن شکست خودداری كرده و دادخواست هایی را برای طرح ادعاهای تقلب در انتخابات آغاز كرده است. مقامات ایالتی گفته اند که از هیچ بی نظمی قابل توجهی اطلاع ندارند.

بایدن ، یک دموکرات ، آستانه 270 رأی کالج انتخاباتی را که برای کسب ریاست جمهوری روز شنبه لازم بود ، پاک کرد.

لوپز اوبرادور در مخالفت ، ترامپ را به دیکتاتور نازی آدولف هیتلر تشبیه کرد و متعهد شد که در صورت انتخاب وی “را به جای او” قرار دهد. از زمان روی کار آمدن نزدیک به دو سال پیش ، او برای جلوگیری از درگیری با رئیس جمهور آمریکا درد و دل می کرد.

نگرش او در مورد رأی دادن برخی از دموکراتها را ناراحت کرده است اما لوپز ابرادور اصرار داشت که هیچ تأثیری برای مکزیک نخواهد داشت. “وی گفت:” زیرا ما به سیاست اصول خود پایبند هستیم. ” “همچنین ، ما مستعمره نیستیم. ما یک کشور مستقل ، آزاد و مستقل هستیم. دولت مکزیک دست نشانده هیچ دولت خارجی نیست. “

لوپز اوبرادور ، گرایش چپ ، گروهی از رهبران جهان است که هنوز نباید به بیدن تبریک بگویند ، همراه با رئیس جمهور راست گرای برزیل ، ژایر بولسونارو ، ولادیمیر پوتین روسیه و شی جین پینگ از چین.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار جهان ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.