ماهاراشترا: پس از بیش از 2 ماه متوقف شدن ، برنامه پذیرش کلاس XI آزاد شد

توسط: سرویس خبر اکسپرس | پونا |

26 نوامبر 2020 ، ساعت 6:31:10 صبح





تأخیر پذیرش مدرسه ماهاراشترا ، پذیرش کلاس X ماهاراشترا ، مسئله رزرو ماراتا ، اخبار پونا ، اخبار ماهاراشترا ، اخبار اکسپرس هندهر ساله ، پذیرش کلاس XI از طریق فرایند پذیرش متمرکز (CAP) انجام می شود و امسال سهمیه ماراتا به سهمیه های موجود اضافه شد. (نمایندگی)

روش پذیرش کلاس XI در ماهاراشترا ، که به دلیل رزرواسیون Maratha متوقف شده بود ، سرانجام از 26 نوامبر آغاز می شود ، زمانی که لیست جای خالی دوره دوم پذیرش های منظم نمایش داده می شود. پس از دو ماه و نیم تأخیر ، اداره آموزش و پرورش ایالت جدول زمانی فرآیند پذیرش را منتشر کرده است که می توانید در https://11thadmission.org.in مشاهده کنید.

هر ساله ، پذیرش کلاس XI از طریق فرآیند پذیرش متمرکز (CAP) انجام می شود و امسال ، سهمیه ماراتا به سهمیه های موجود اضافه شد. پس از یک دوره پذیرش تا 9 سپتامبر ، زمانی که لیست خالی دور دوم اعلام می شد ، دیوان عالی کشور اجازه حضور در کلاس های عقب مانده اجتماعی و آموزشی (SEBC) ، یا سهمیه ماراتا را برای مشاغل و پذیرش دانشگاه گذاشت. . از آن زمان ، پذیرش برای کلاس XI ، یا کالج سال اول ، معلق است.

طبق جدول زمانی جدید ، ساعت 10 صبح 26 نوامبر ، لیست جای خالی دور دوم پذیرش شایستگی منظم (شامل کرسی های سهمیه تسلیم شده توسط کالج های پایه و کرسی های SEBC که اکنون به عمومی تبدیل شده اند) نمایش داده می شود. دانشجویان جدید و همچنین دانشجویانی که در دور اول پذیرش گرفتند ، اما پذیرش نکردند ، می توانند درخواست دهند.

دانشجویانی که قبلاً SEBC را انتخاب کرده بودند اکنون باید دسته دیگری را انتخاب کنند. همه دانش آموزان تا تاریخ 11.55 بعد از ظهر در تاریخ 1 دسامبر فرصت دارند تا فرم های اول و دوم را پر کنند. برنامه های مربوط به مدیریت یا سهمیه اقلیت را می توان به کالج های پایه مربوطه ارسال کرد.

در ساعت 11 صبح روز 5 دسامبر ، از طریق ورود دانشجو و پیامک دانش آموزان از دانشجویان کالج متوسطه مطلع می شوند. لیست کالج های پایه نیز موارد قطع شده را نشان می دهد. اگر مشکلی در مورد تقسیم بندی ها وجود ندارد ، دانشجویان باید مراحل پذیرش و تأیید کرسی ها را ادامه دهند. در غیر این صورت ، دانشجویان انتخاب می کنند تا 9 دسامبر پذیرش را رد یا لغو کنند.

همه دانشجویانی که اولین کالج مورد علاقه خود را به خود اختصاص می دهند باید پذیرش را تأیید کنند ، در غیر این صورت برای دوره های منظم بعدی مسدود می شوند و سپس فقط در دوره ویژه در نظر گرفته می شوند.

از ساعت 5 بعد از ظهر تا 8 بعد از ظهر در تاریخ 9 دسامبر ، کالج های پایه وضعیت دانشجویان پذیرفته شده را در وب سایت بارگذاری می کنند. لیست جای خالی سومین دوره پذیرش منظم ، شامل کرسی های سهمیه تسلیم شده توسط کالج های پایه ، در ساعت 10 صبح 10 دسامبر نمایش داده می شود.

در همین حال ، به کالج های پایه راهنمایی شده است تا اطمینان حاصل کنند که با توجه به وضعیت همه گیر Covid-19 ، هزینه های پذیرش فقط از طریق روش های پرداخت دیجیتال ، مانند نقل و انتقالات بانکی ، و کیف پول های الکترونیکی تأیید شده توسط دولت هند یا بانک ذخیره هند جمع آوری می شود .

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار پونا ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.