مالک MDH ، Mahashay Dharampal Gulati در 97 سالگی درگذشت: واقعیت های کمتر شناخته شده درباره “پاداش ادویه”

توسط: میز زندگی | دهلی نو |

3 دسامبر 2020 1:20:36 بعد از ظهر





صاحب mdh مرد ، Mahashay Dharampal Gulati درگذشت ، ایست قلبی ماسالا پادشاه ، حقایق جالب در مورد ماسالا پادشاه دارامپال گلاتی ، indianexpress.com ، ادویه پادشاه دارامپال گولاتی ، indianexpress ،دارامپال گولاتی صاحب ادویه جات MDH در سیالکوت متولد شد. (منبع: mdhspices.com)

Mahashay Dharampal Gulati که معروف به “پادشاه ادویه” شناخته می شود درگذشت صبح پنجشنبه به دلیل ایست قلبی ناگهانی در دهلی نو. در 27 مارس 1923 در سیالکوت (اکنون در پاکستان) متولد شد ، وی پس از پارتیشن به هندوستان نقل مکان کرد و کسب و کار در دهلی شرکت ادویه جات ، “Mahashian Di Hatti” (MDH) در ابتدا توسط پدر مرحوم وی Mahashay Chunni Lal Gulati پیدا شد.

در اینجا برخی از حقایق جالب در مورد یکی از الهام بخش ترین کارآفرینان هند و سفر او به ثروتمندان وجود دارد.

* او در بسیاری از کارهای عجیب و غریب از جمله یادگیری کارهای چوبی به مدت هشت ماه ، کار در یک کارخانه صابون سازی ، پارچه سازی و کارخانه برنج مشغول کار بود – اما هیچ یک از آنها هرگز او را مجذوب خود نکردند.
* در سال 1933 ، قبل از اینکه کلاس 5 را کامل کند ، مدرسه را ترک کرد.
* این پدر او بود که در سیالكوت مغازه ادویه جات به نام MDH – “Mahashian Di Hatti” داشت. این فروشگاه اما به عنوان ‘Deggi Mirch Wale’ معروف شد. در طی پارتیشن ، خانواده مجبور شدند همه وسایل خود را پشت سر بگذارند و به آن طرف مرز مهاجرت کنند و سرانجام در دهلی مستقر شوند.
* وی پس از کار به عنوان کناولا ، تصمیم گرفت تجارت اجدادی ادویه جات را در دهلی راه اندازی کند. این تصمیم زمانی اتفاق افتاد که وی کالسکه خود را در 10 اکتبر 1948 به فروش رساند. او مغازه کوچکی در جاده اجمل خان ، کارول باغ افتتاح کرد و به تدریج تجارت خود را گسترش داد.

* گلاتی پردرآمدترین مدیر عامل FMCG (کالاهای سریع مصرفی) در هند در سال 2017 شد.
* او همیشه از نظر جسمی فعال بود و اعتقاد بر این است که هر روز حدود 4:30 صبح برای ورزش از خواب بیدار می شود.
* وی در سال 2019 جایزه پادما بوشن ، سومین جایزه عالی غیرنظامی کشور را دریافت کرد.
* اخیراً ، او با اهدای کیت های PPE و مبلغی نامشخص به صندوق امداد دهلی CM از مبارزه با ویروس کرونا ویروس حمایت کرد.

در 28 آوریل ، معاون وزیر دهلی ، مانیش سیسودیا ، در توییتر خود اخبار اهدای 7500 کیت PPE را برای کارمندان بهداشت در دهلی به اشتراک گذاشت.

* او به سه اصل اعتقاد داشت – کار صادقانه ، محصولات با کیفیت و قیمت های مقرون به صرفه.

برای اخبار بیشتر درباره سبک زندگی ، ما را دنبال کنید: توییتر: سبک زندگی | فیس بوک: سبک زندگی IE | اینستاگرام: یعنی_ سبک زندگی

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار سبک زندگی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© IE Online Media Services Pvt Ltd