ماسک اجباری است ، هیچ پیشنهاد فیزیکی وجود ندارد: ماهاراشترا SOP برای عبادتگاهها را که فردا افتتاح می شود صادر می کند

توسط: میز وب اکسپرس | دهلی نو |

به روز شده: 15 نوامبر 2020 ، 6:11:00 بعد از ظهر





آخرین به روزرسانی ها ، ویرایشگر کرونا ویروس ماهاراشترا ، تالارهای ماهاراشترا دیوالی ، ماهاراشترا دیوناهفته گذشته ، وزیر ارشد ماهاراشترا ، اودداو تاكری ، از افتتاح عبادتگاه های این ایالت خبر داد. (عکس پرونده)

با باز کردن درهای مکانهای عبادی ماهاراشترا از روز دوشنبه ، دولت ایالت مجموعه ای از دستورالعمل ها را برای اطمینان از حداقل خطر Covid-19 صادر کرده است. روش عملیاتی استاندارد (SOP) بیان می کند که فقط مکان های مقدس که در خارج از مناطق مهار قرار دارند مجاز به باز شدن هستند و غربالگری حرارتی و ضد عفونی کننده های دستی لازم است.

هیچگونه پیشنهادات فیزیکی مانند توزیع “پراساد” یا پاشیدن آب مقدس در داخل مکان مذهبی مجاز نخواهد بود.

اعلان بازگشایی اماکن عبادی ، که از آوریل تعطیل شده است ، رئیس وزیر Uddhav Thackeray روز شنبه از مردم خواست “کاملاً از قوانین پیروی کنند” و نظم و انضباط را تضمین کنید. بازگشایی عبادتگاه ها محل اختلاف بوده است ، با وجود مخالفت و همچنین فرماندار ماهاراشترا ، دولت ماهاراشترا ویکاس آقادی را به دلیل بسته نگه داشتن آنها هدف قرار داده است ، با وجود دستورالعمل های مرکزی 8 ژوئن اجازه بازگشایی آنها.

دولت ایالت طی چند ماه گذشته در مورد عدم بازگشایی عبادتگاه ها سخت تر بوده است ، زیرا می ترسید که اجتماعات بزرگ ، به ویژه در فصل جشنواره ، به ابر پخش کننده تبدیل شود.

اکنون ، با اجازه دولت برای گشودن این اماکن مذهبی ، از همه افراد مرتبط با آنها ، از جمله کارگران و بازدید کنندگان ، خواسته شده است که ماسک بزنند و فاصله اجتماعی را به طور دقیق حفظ کنند. در دستورالعمل ها باید از دفع مناسب پوشش های صورت اطمینان حاصل شود.

در SOP ، دولت به افراد بالای 65 سال ، مبتلایان به بیماریهای مشترک ، زنان باردار و کودکان زیر 10 سال توصیه کرده است که در خانه بمانند. در این دستورالعمل آمده است ، تف باید کاملاً ممنوع باشد و افزود: مجازات باید به عنوان عامل بازدارنده اعمال شود. همچنین به بازدیدکنندگان توصیه شده است که از برنامه Aarogya Setu استفاده کنند و ترجیحاً کفش های خود را قبل از ورود به محل عبادت با وسیله نقلیه شخصی خود در آورند.

به اماکن مذهبی توصیه شده است که از طریق پوستر ، کلیپ های صوتی و تصویری آگاهی در مورد اقدام پیشگیرانه را گسترش دهند. تکان دهنده بودن بازدید کنندگان باید انجام شود ، که به اندازه ساختار و تهویه مکان بستگی دارد. فاصله اجتماعی باید در پارکینگ ، توالت و مکانهای غذا خوردن نیز رعایت شود. ترجیحاً باید درهای ورودی و خروجی جداگانه به محل وجود داشته باشد.

هر فروشگاه ، دکه ، کافه تریا در داخل مکان مذهبی باید از هنجارهای فاصله اجتماعی پیروی کند. حتی آشپزخانه ، لباسهای راحتی ، “آن دان” در محل باید فاصله فیزیکی را حفظ کنند ، از جمله در هنگام تهیه غذا.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© IE Online Media Services Pvt Ltd