لیست نهایی جایزه ادبی Rabindranath Tagore اعلام شد

توسط: PTI | دهلی نو |

27 نوامبر 2020 ، 5:11:24 بعد از ظهر





برنده 5000 دلار همراه با تندیس Rabindranath Tagore دریافت می کند. (منبع: Amazon.in | طراحی شده توسط Gargi Singh)

نویسنده آمیتاو گوش جزیره تفنگ و راج کمال جها شهر و دریا پیتر بوندالو روز جمعه اعلام کرد از جمله کتابهایی است که برای دریافت جایزه ادبی Rabindranath Tagore ، بنیانگذار این جایزه ، مدعی است.

جایزه ادبی Rabindranath Tagore در سال 2018 توسط ناشر مستقر در ایالات متحده Bundalo به عنوان بستری برای صلح ، ادبیات ، هنر ، آموزش و حقوق بشر تاسیس شد. غیر از غوش و جها ، سایر مدعیان دریافت جایزه ادبی – نیرمالا گوینداراجان برای تابو ، Ranjit Hoskote برای جوناوهال، ساچین کوندالکار برای آبی کبالت ترجمه شده از مراتی به انگلیسی توسط جری پینتو ، Varun Thomas Mathew برای کوتوله های سیاه خلیج کوچک خوب، غزل موندال برای شعار کرمی، راشل پوتکار برای پناهندگی کاغذی، بیجویا ساویان برای مردان سایه، و Sudeep Sen برای EroText.

برنده 5000 دلار همراه با تندیس Rabindranath Tagore دریافت می کند. با توجه به بحران اقتصادی جهانی پس از شیوع ویروس کرونا ، جایزه دریافتی کاهش یافت. برندگان نسخه های قبلی 10،000 دلار به عنوان جایزه دریافت کردند. “اعلام لیست کوتاه جایزه ادبی Rabindranath Tagore برای سال 2020 بسیار خوشحال کننده است. آنچه احساس اشتیاق ما را در مورد این جایزه افزایش می دهد ، کار خارق العاده ای است که توسط هر نامزد انجام شده است و قطعاً از هر نظر ممکن است که این سطح را بالا ببرد.

بوندالو در بیانیه ای گفت: “نتیجه این بازه بین نویسندگان مشهور بین المللی و نوظهور است كه استعداد ، فضیلت و تخیل آنها را مسحوركننده دانستیم.” وی افزود كه آنها “اهدا 10 هزار كتاب اولیه را به مدارس سراسر هند از اولین كبیر برنده ما برای كبیر آغاز كرده اند صد شعر کبیر ، رابیندرانات تاگور از هندی به انگلیسی ترجمه شده است ».

سال گذشته ، رانا داسگوپتا ، رمان نویس هندی بریتانیایی ، برای رمان خود جایزه ادبی را دریافت کرد انفرادی. این جایزه همچنین با جایزه دستاوردهای اجتماعی از آثار در راستای حقوق بشر و صلح جهانی قدردانی می کند. جایزه ادبی Rabindranath Tagore برای دستاوردهای اجتماعی 2019 به یوهی ساساکاوا به دلیل تلاش های خود برای ریشه کن کردن جذام و به رئیس جمهور تایوان ، تسای اینگ ون و مردم تایوان به دلیل اینکه چراغ راه دموکراسی ، حقوق بشر و آزادی است ، اهدا شد. برندگان در 7 دسامبر در http://www.tagoreprize.com و سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر و اینستاگرام اعلام می شوند.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار کتاب و ادبیات ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.