قیمت موتور زانتیا 3000 – سایت قیمت خرید هزینه

در مدل ۱۸۰۰ زانتیا شما با سوخت ترکیبی ۸.۲ لیتر در هر صد کیلومتر روبهرو هستید، این در حالی است که در مدل اس ایکس ۲۰۰۰ این رقم حتی تا ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر افزایش مییابد که سبب میشود این خودرو در کلاس مصرف سوخت متوسط به بالا طبقهبندی شود. این موضوع در کنار استهلاک پایینتر آن سبب شده است که خرید پژو پارس سال به گزینه محبوب خریداران تبدیل شود. همکلاسهای خود، میتواند تبدیل به پاشنه آشیل این پیرمرد فرانسوی شود. اما پژو پارس ELX دارای موتور ۱۸۰۰ سیسی است که به واسطه آن میتواند ۱۱۰ اسببخار قدرت تولید میکند. حجم یا ظرفیت موتور (پیشرانه) در واقع مجموع حجم سیلندرها است و معمولا در اصطلاح عامیانه معیاری برای تعیین قدرت خروجی پیشرانه به شمار میرود که خیلی صحیحی نیست و تکنلوژی سازنده موتور میتواند باعث خروجی بالای یک موتور کوچک و کم حجم باشد. اگر چه پیشرانه پایه گازسوز بدون تردید بازده بیشتری دارد ولی این پیشرانه تغییر یافته هم در حالت گازسوز و در دور موتور ۳۵۰۰ نزدیک به ۱۲۶ نیوتن متر گشتاور را تقدیم راننده میکند.

هر چند موتور پایه گازسوز بدون شک بازده بیشتری دارد ولی این موتور تغییر یافته نیز در حالت گازسوز و در دور موتور 3500 حدود 126 نیوتن متر گشتاور را تقدیم راننده می کند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که این حجم از مصرف سوخت در حالت ایدهآل است و اگر خودروی شما تنظیم نباشد مصرف سوخت شما افزایش خواهد یافت. هر چند که حالت آیرودینامیک موجود در سپرهای زانتیا، در آوانته به چشم نمی خورد. شکی نیست که پژو پارس در هر دوره زمانی یکی از محبوبترین خودروهای بازار ایران بوده است. به عنوان مثال مسافت طی شده جهت ایستایی خودروی سدان از 100 کیلومتر بر ساعت به صفر در خودرو های امروزی در حد 35 متر است، این در حالی بوده که که برخی خودروهای ساخت داخل به دلیل افزایش وزن نسبت به خودروی اصلی و عدم طراحی مناسب سیستم ترمز اصل موضوع دچار اشکال است.

زانتیا به عنوان یک خودروی خانواده حرف اصلی خود را در بعد فنی و راحتی میزند، اما برای خیلی از رانندگان مبحث مصرف سوخت از اهمیت ویژهای برخوردار است. طراحی ناشیانه طراحان سایپا را نباید در این شکست بی تقصیر دانست و پیشنهاد می شود به هیچ عنوان سمت این دست پخت عجیب وطنی نروید! باید دید که ایرانخودرو در آینده چه تصمیمی میگیردِ نظر شما چیست! اگر بخواهیم سراغ دیگر عیب های این فرانسوی برویم باید گفت که دید راننده برای عقب تا حد زیادی موتور زانتیا ضعیف است. در نتیجه نباید تعجب کرد که چرا هنوز میتوان ترکیبی از دو المان سنتی و مدرن را در طراحی ظاهر ماکسیما دید. شاید هنوز به صورت روشن متوجه این بحث نشده باشید! هیوندای توسان در بحث حرکتی و قابلیتهای فنی خودروی نسبتا تیز و چالاکی است و به لطف مرکز ثقل پایین، از هندلینگ بالا و چسبندگی مناسبی برخوردار است تا هنگام ورود به پیچها با سرعت بالا احساس نامطلوبی به راننده منتقل نشود. موتور EFD یک موتور ۴ سیلندر خطی ۱۴۹۷ سی سی توربو دیزل بود که ۱۲۲ اسب بخار قدرت داشت و میتوانست گشتاور مناسب ۲۵۶ نیوتن متری خود را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخهای جلو منتقل کند.

در حقیقت بدنه خودرو به جای استحکام نیازمند نوعی طراحی خاص و استفاده قطعات با ویژگیهای جذب ضربه بوده که کمترین نیرو را به راننده و سرنشینان منتقل کند و تمام انرژی را قبل از وارد شدن به سرنشینان جذب کند. طراحی بدنه نیز چندان شما را شگفتزده نمیکند، به کارگیری خطوط ساده بر روی بدنه و البته شکل خاص کاپوت خودرو تا حدودی تلاش کرده خاصیت آیرودینامیکی در بعد طراحی را حفظ کند. در تصادفات منجر به مرگ در کشور و با توجه به حضور بسیار گستردهتر خودروهای ساخت داخل مسئله به شکل خاص دیگری باید مورد توجه قرار گیرد. هم اکنون در بازار کشور شاهد آن هستیم که با افزایش قیمت خودروهای موجود ، به دنبال آن هزینههای تعمیر و نگهداری ماشین ها نیز افزایش یافته و همین موضوع به دغدغه خیلی از اقشار کم درآمد جامعه تبدیل شده است. در سال 1387 مصوبه شورای سیاست گذاری خودرو تولیدکنندگان را مجبور کرد که در سال 1390 روی محصولات خود دو ایربگ نصب کنند، اما سوال مهم اینجاست که تجهیز خودروهای ساخت داخل به کیسه هوا تا چه حد در افزایش ایمنی این خودروها موثر است؟ البته در بازار به وفور یافت می شود ولی مدل های اصلی معمولا فرانسوی نبوده و اکثرا ساخت کشورهای ترکیه و اسپانیا هستند.