قیمت انواع سایبان مغازه

قیمت سایبان مغازه با توجه به ویژگی‌ هایی مانند جنس، مدل، اندازه و هزینه‌ های نصب و حمل، تعیین و محاسبه می‌ شود. سایبان‌ ها انواع و اقسام مختلفی دارند که جهت ایجاد سایه و جلوگیری از تابش مستقیم خورشید در مقابل مغازه‌ ها و مکان‌ های مختلفی نصب می‌ شوند. به‌ همین دلیل از اهمیت زیادی برخوردار هستند و روز به‌ روز نیز تنوع آن‌ ها رو به بهبود است. ما نیز در این مقاله به بررسی قیمت سایبان مغازه می‌ پردازیم. پس لطفاً با دقت این متن را تا آخر بخوانید.

 

آشنایی با سایبان مغازه

برای تعیین قیمت سایبان مغازه ابتدا به بررسی ویژگی سایبان مغازه و آشنایی با این نوع از محصول می‌ پردازیم. همان‌ طور که در مقدمه نیز به آن اشاره کردیم، قیمت سایبان مغازه با توجه به ویژگی‌ هایی مانند اندازه، مدل، جنس، هزینه‌ های نصب و غیره محاسبه می‌ شود و تمامی این موارد بر روی قیمت سایبان مغازه تاثیرگذار هستند. یعنی شما هنگام خرید باید تمامی این موارد را در نظر داشته باشید تا بتوانید جنس موردنظر خودتان را با قیمت مناسب خریداری کنید. سایبان‌ ها انواع اقسام مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ ها با توجه به شرایط آب‌ و هوایی و نوع استفاده و مکان‌ های مختلف، استفاده‌ های مختلفی دارند و شما باید متناسب با جایی‌ که قرار است از این سایبان‌ ها استفاده کنید، نوع مورد نظرتان را انتخاب کنید. مثلاً در مکان‌ هایی که دارای تابش آفتاب شدید یا در معرض باد و باران‌ های شدیدی هستند، باید سایبانی را انتخاب کنید که جنس آن از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است و می‌ تواند در برابر شرایط آب‌ و هوایی دشوار مقاومت داشته باشد. با تمامی این شرایط قیمت سایبان مغازه متغیر است و نمی‌ توان مبلغ مشخصی را برای آن‌ ها در نظر گرفت، چون با توجه به پیشرفت تکنولوژی، در صنعت سایبان سازی نیز پیشرفت‌ هایی ایجاد شده‌ است و موادی که سابقا برای سایبان‌ های قدیمی استفاده می‌ شدند، تقریباً از رده‌ خارج شده‌ اند و در حال‌ حاضر مواد جدیدی جایگزین شده و سایبان‌ های شیک و مدرن ساخته می‌ شوند که قیمت‌ های بالاتری نیز دارند.

 

موارد مؤثر بر روی قیمت سایبان مغازه

عوامل بسیار زیادی بر روی قیمت سایبان مغازه مؤثر هستند که قطعاً هنگام خرید باید به آن‌ ها توجه داشته باشید تا بتوانید سایبان خوب و با قیمت مناسبی را تهیه کنید. به‌ همین دلیل ما در زیر به نمونه‌ هایی از موارد مؤثر بر قیمت سایبان مغازه می‌ پردازیم و آن‌ ها را برای شما عنوان می‌ کنیم.

1.     اندازه

 اندازه سایبان بر روی قیمت آن تاثیر مستقیم دارد، یعنی هر چه اندازه سایبان بزرگ‌ تر باشد، قطعا قیمت بالاتری نیز دارد. اما سایبان‌ های کوچک‌ تر معمولاً ارزان‌ تر هستند و با توجه به‌ اندازه، قیمت آن تعیین می‌ شود. پس سعی کنید سایبان‌ ها را متناسب با مکانی انتخاب کنید که قرار است در آن‌ جا استفاده شود. در این‌ صورت از پرداخت هزینه‌ های اضافی نیز جلوگیری کرده‌ اید.

2.     جنس کالا

 جنس کالا یا همان پارچه‌ ای که برای ساخت سایبان استفاده می‌ شود، بر روی قیمت آن نیز تاثیرگذار است. معمولاً از پارچه‌ های برزنتی و پارچه‌ های بنری برای ساخت سایبان استفاده می‌ کنند که پارچه‌ های برزنتی ضخیم‌ تر هستند و دوام و استحکام بیش تری نیز دارند. به‌ همین دلیل قیمت آن‌ ها نیز گران‌ تر از انواع دیگر است. این سایبان‌ ها برای مکان‌ های گرم و خشک که در مقابل تابش مستقیم و نور شدید آفتاب هستند یا در مکان‌ هایی که برف و باران زیادی دارند، خیلی مناسب هستند و دوام بیش تری دارند، اما در غیر این‌ صورت نیازی نیست که شما برای تهیه یک سایبان اقدام به خرید پارچه‌ های ضخیم کنید که مجبور شوید هزینه بالایی برای آن پرداخت کنید.

 

دیگر موارد مؤثر بر روی قیمت سایبان مغازه

علاوه‌ بر دو گزینه‌ ای که در بالا به توضیح آن پرداختیم و بر روی قیمت سایبان مغازه تاثیر دارند، موارد دیگری نیز وجود دارد که قیمت سایبان مغازه را تعیین می‌ کند. در زیر به برخی از این موارد مهم نیز اشاره می‌ کنیم.

3.     دستی یا برقی بودن

 برخی از سایبان‌ ها دستی هستند، یعنی جمع شدن و باز شدن آن به وسیله دست انجام می‌ شود و قطعا قیمت‌ های پایین و ارزان‌ تری دارند. اما برخی دیگر از سایبان‌ ها که امروزه بیش تر مورد استفاده قرار می‌ گیرند، سایبان‌ های برقی و اتومات هستند. این نوع سایبان‌ ها با استفاده از موتور کوچکی جمع باز و جمع می‌ شوند و در کنار آن که کار کردن با آن‌ ها راحت و آسان است، قیمت‌ های بالاتری نیز دارند. پس هنگام خرید باید بهای بیش تری را برای آن بپردازید.

4.     طرح و رنگ

امروزه طرح‌ های مختلف و متنوعی بر روی سایه‌ بان‌ ها ایجاد شده‌ است که همین طرح‌ های متنوع بر روی قیمت آن نیز تاثیرگذار است. یعنی طرح‌ های جدیدتر و منحصر به‌ فرد قیمت بالاتری نسبت‌ به انواع ساده و قدیمی‌ تر سایبان‌ ها دارند. 

5.     هزینه‌ های نصب

چون سایبان‌ های برقی و بزرگ‌ تر نسبت‌ به سایبان‌ های کوچک‌ تر و در انواع دستی نصب دشوارتری دارند پس بر روی قیمت آن نیز تأثیرگذار است، یعنی برای نصب این سایبان‌ ها شما باید مبلغ بیش تری را پرداخت کنید. اما سایبان‌ های کوچک و دستی راحت‌ تر نصب می‌ شوند و حتی خودتان نیز می‌ توانید این کار را انجام دهید و نیازی به نصاب نیست. این‌ موضوع موجب کاهش هزینه‌ ها و قیمت سایبان مغازه می‌ شود.

 

دیگر نکات مؤثر بر روی قیمت سایبان مغازه

 نکاتی را در این‌ جا بررسی کردیم که از جمله نکات ضروری، مهم و بسیار تاثیرگذار بر روی قیمت سایبان مغازه بودند. اما موارد دیگری نیز وجود دارند که بر روی قیمت سایبان مغازه مؤثر هستند و قیمت با توجه به این شرایط تعیین می‌ شود، این موارد عبارت هستند از:

6.     سایبان مغازه سفارشی

چون همان‌ طور که در بالا گفتیم، قیمت چادر و سایبان با توجه به مدل آن متغیر است. مثلاً قیمت سایبان‌ های کالسکه‌ ای کم تر از قیمت سایبان‌ های برقی، سایبان فنری، سایبان برقی اتوماتیک، سایبان چادر بازویی و سایه‌ بان چادر متحرک است. چون در ساخت آن‌ ها از تکنولوژی مدرن بهره برده اند و قطعا قابلیت‌ های بهتر و بیش تری نسبت‌ به انواع سایبان‌ های کالسکه‌ ای و دستی دارند. حتی شما می‌ توانید بر روی سایبان‌ های بنری طرح‌ ها و نوشته های مورد نظر خودتان را چاپ کنید که در این‌ صورت قیمت بیش تری نیز باید بپردازید.

7.     اسکلت سایبان

 اسکلت سایبان نیز از کیفیت‌ های مختلفی برخوردار است که  باید هنگام خرید به آن توجه داشته باشید. چون بر روی قیمت تاثیرگذار است. البته عمده سایبان‌ ها در تولید اسکلت‌ بندی از فلزاتی مانند آهن و آلومینیوم استفاده می کنند، ولی به‌ طور کلی اسکلت‌ بندی سایبان‌ های برقی و دستی با هم متفاوت است. حتی در برخی از سایبان‌ های دستی ممکن است از چارچوب و اسکلت چوبی استفاده کنند که تمامی این‌ ها بر روی ایجاد اختلاف قیمت مؤثر هستند و معمولاً سایبان‌ های دارای اسکلت آهنی گران‌ تر از بقیه سایبان‌ ها می‌ باشند.