قهوه گانودرما برای تیروئید کم کار

آشنایی با اختلالات تیروئید

کم کاری تیروئید بیماری بسیار شایعی است که سالانه افراد بی شماری در سراسر جهان دچار خستگی و فرسودگی می شوند و از داروهای مختلفی برای درمان این بیماری استفاده می کنند. غده تیروئید مسئول ترشح هورمون های تیروکسین و تری یدوتیروزین در بدن است که به سوخت و ساز بدن کمک می کند. بیان بیش از حد آنزیم هورمون تیروئید می تواند مشکلاتی را در بدن انسان ایجاد کند که نیاز به درمان فوری دارد.

کم کاری تیروئید چیست؟

کم کاری تیروئید (کم کاری تیروئید) ناشی از کاهش تولید هورمون های تیروئید است که معمولاً توسط بیماران خودایمنی ایجاد می شود. بیماری هایی مانند بیماری هاشیموتو، دیابت نوع 1 و پسوریازیس می توانند باعث کم کاری تیروئید شوند. علائم کم کاری تیروئید شامل افزایش وزن، خستگی، حرکات آهسته، خشکی پوست، یبوست و گرفتگی عضلات است.

یکی از دلایل اصلی کم کاری تیروئید، ضعف سیستم ایمنی است. سیستم دفاعی بدن به طور معمول به عوامل بیماری زا واکنش نشان می دهد و به سلول ها و بافت های بدن حمله نمی کند. اما گاهی اوقات به دلیل اختلال و ضعیف شدن این سیستم ایمنی، سلول های ایمنی به عنوان مهاجم شروع به حمله و تخریب سلول های بدن می کنند.

 

برخی از متخصصان این عارضه را ارثی می دانند و برخی معتقدند که ناشی از مصرف بیش از حد داروهای شیمیایی است. کمبود ید یکی از شایع ترین علل این بیماری در سراسر جهان است. برخی از داروها نیز می توانند باعث کم کاری تیروئید شوند، مانند لیتیوم.

پرکاری تیروئید چیست؟

از طرفی پرکاری تیروئید (پرکاری تیروئید) به دلیل تولید بیش از حد هورمون های تیروئید در بدن ایجاد می شود و علت آن مشابه کم کاری تیروئید است. نمونه هایی از عوارض جانبی عبارتند از شرایطی مانند بیماری گریوز، آمیودارون، پرکاری تیروئید و اختلالات تیروئید. در این حالت هورمون های t3 و t4 افزایش و سطح tsh کاهش می یابد. در این بیماری علاوه بر آزمایشات معمول خون، پزشک برای تعیین اندازه غدد جامد یا مایع سونوگرافی نیز تجویز می کند. علائم پرکاری تیروئید شامل کاهش وزن شدید، عصبی بودن، تحریک پذیری، افزایش تعریق، مشکل در بینایی و بی خوابی است. این بیماری باعث تورم غدد در گردن می شود و می تواند منجر به بزرگ شدن غده تیروئید شود.

 

خواص قهوه گانودرما برای تیروئید

گانودرما یکی از موثرترین و بهترین داروهایی است که در دسترس همگان است. قارچ گانودرما لوسیدوم یک قارچ دارویی بومی شرق آسیا و دارای بافت چوبی است. از این قارچ ها برای درمان بیماری های مختلف مانند سرطان استفاده می شود و از دیرباز به عنوان اکسیر جاودانگی شناخته می شود.

گانودرما لوسیدوم یکی از پرمصرف ترین محصولات امروزه در پزشکی است و محصولات زیادی از آن تهیه می شود. این قارچ یکی از محصولات کمیاب در طبیعت است و باید برای مصرف انبوه کشت شود.

 

قهوه گانودرما برای کم کاری تیروئید با تنظیم و متعادل کردن متابولیسم بدن باعث بهبود عملکرد تیروئید می شود. این قارچ با تنظیم سطح هورمون های T3 و T4 به درمان کم کاری تیروئید و پرکاری تیروئید کمک می کند. گانودرما همچنین انرژی بدن را بهبود می بخشد و خستگی ناشی از اختلالات تیروئید را از بین می برد. از طرفی مصرف گانودرما باعث تنظیم گردش خون و در نتیجه بهبود جریان خون در پوست و مبارزه با کم آبی ناشی از بیماری های تیروئید می شود. از طرفی گانودرما اختلالات وزنی ناشی از بیماری های تیروئید را اصلاح می کند.

همانطور که در سایت آریوکالا  گفته شد خواص قهوه گانودرما برای تیروئید تاثیر فوق العاده ای در درمان غده تیروئید دارد و با استفاده از این گیاه معجزه آسا می توان از آن برای درمان کم کاری یا پرکاری تیروئید استفاده کرد. به عنوان مثال، فرد مبتلا به کم کاری تیروئید معمولاً صبح ها احساس خستگی، بی حالی و کمبود انرژی می کند که با مصرف منظم گانودرما سطح انرژی در بدن افزایش می یابد و علائم کم کاری تیروئید کاهش می یابد. . این قارچ ها قسمت های مختلف بدن را تحت تاثیر قرار می دهند و به بیمار این امکان را می دهند که بهتر با این بیماری مبارزه کند. گانودرما را می توان در طول روز استفاده کرد و اثرات مفیدی بر بدن دارد

میزان و تأثیر گانودرما بر غده تیروئید

میزان مصرف گانودرما با توجه به بیماری ها و گروه های سنی مختلف متفاوت است و باید با مشاوران مجرب مشورت شود. میزان مصرف این قارچ معجزه آسا از چند میلی گرم تا 100 گرم متغیر است. اگر گانودرما لوسیدوم به طور منظم و با دقت به مدت 15-10 روز استفاده شود، اثرات مثبتی خواهد داشت و فرد می تواند بهبود یابد. خوشبختانه این قارچ به صورت قرص، پودر و عصاره موجود است که افراد بسته به در دسترس بودن می توانند از آن استفاده کنند.

هنگام استفاده از قهوه فوری گانودرما مراقب باشید

قارچ گانودرما لوسیدوم نوعی قارچ است که خواص و فواید زیادی دارد که هرکسی می تواند از آن استفاده کند. اگرچه این گیاه خواص زیادی دارد، اما در برخی موارد باید با احتیاط از آن استفاده کرد. به عنوان مثال مصرف گانودرما همزمان با برخی داروهای هورمونی و ضد فشار خون توصیه نمی شود و برای مصرف آن باید با پزشک مشورت کرد. علاوه بر این، مصرف زیاد و طولانی مدت گانودرما لوسیدوم می تواند باعث کاهش فشار خون و کاهش قند خون شود و در این زمینه باید مراقب بود و از مصرف زیاد این گیاه خودداری کرد.

آیا قهوه گانودرما و جینسینگ دکتر بیز برای غده تیروئید مفید است؟

متأسفانه تکثیر و توزیع محصولات تقلبی درمان شده با عصاره گانودرما در بازار مصرف داخلی یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی مصرف کنندگان است که شکایات بسیاری را در این زمینه به همراه داشته است. بنابراین توصیه می شود در خرید قهوه گانودرما اصل و باکیفیت دقت کافی را داشته باشید و محصول مورد نظر خود را از مراکز فروش معتبر، نمایندگی های پخش مواد غذایی گانودرما برند ملی و فروشگاه های اینترنتی معتبر خارجی و سایر فروشگاه های معتبر اینترنتی تهیه کنید. کردها خرید صحیح و صحیح محصولات گانودرما و جلوگیری از بروز مشکلات و عوارض جانبی پس از مصرف محصولات ارزان، بی کیفیت و تقلبی بسیار مهم است.