قالیشویی سعادت آباد

قالیشویی سعادت آباد

فرش‌ها را می‌توان یک عدد از مهم‌ترین وسیله‌ها و بخش‌های مهم تزئینی و دکوری منازل دانست و در فرهنگ و تمدن میهن ایران هم مقام ویژه‌ای دارند. فرش می‌توانند گونه های متمایز از جمله فرش‌های ماشینی و دستبافت داشته باشند. ولی آنگاه از مدتی استعمال می‌توانند آلودگی‌های متمایز به خویش جذب کنند و به شستشو نیاز پیدا کنند. چرا که همواره زیر ترافیک رفت و آمد و نشست و برخواست هستند. ممکن است فرش‌ها سپس از شسته شدن در گیر چروکیدگی و چین شده و نیاز باشد که صاف شوند. اتوکشی فرش می‌تواند ظاهر و صورت فرش‌ها را به حالت اولیه در آورده و چین و چروک‌های تولید شده در مرحله فرش را از دربین ببرد. در ادامه مطلب به تحلیل اتوکشی فرش‌ها و شیوه آن پرداخته خواهد شد.

همه چیز درباره اتوکشی فرش

همه چیز درباره اتوکشی فرش

 همان‌طور که گفته شد ممکن است فرش‌ها در اثر عواملی مختلفی همچون شستشو، خشک نمودن نامناسب و … مبتلا چین و چروک‌های مختلفی شوند. این چین و چروک‌ها می‌توانند در رخ و ظاهر فرش تأثیر منفی متعددی داشته باشد. برای برطرف کردن همین مشکل می‌توان از اتوکشی فرش به کارگیری کرد که معمولا در قالیشویی انجام می‌شود. دستگاه‌های اتو نمودن فرش‌ها تماماً اتوماتیک است و می‌توان آنگاه از شستشو و خشک نمودن فرش مبادرت به اتو نمودن آن نمود. اتوکشی می‌تواند در کنار صاف کردن فرش‌ها سبب از در میان رفتن پرز آن ها نیز شود و ظواهر و شکل فرش را تماماً یکدست و صاف کند. در اتوکشی فرش ضروری می باشد که به دما اعتنا متعددی شود چرا که فرش‌ها از مواد گوناگون طبیعی و مصنوعی ساخت می شوند و می‌توانند واکنش‌های مختلفی به دما و حرارت داشته باشند و باید دمای اتو به نحوی تهیه شود که آسیبی به فرش‌ها وارد نشود.

مهم‌ترین مزیت اتوکشی فرش

 همان‌طور که گفته شد عواملی مانند لول شدن فرش، خشک نمودن نامناسب و … منجر ساخت چین و چروک در فرش‌ها شده و ظواهر آنان را تحت تأثیر قرار می‌دهند. اتو کردن فرش‌ها می‌تواند مزایای متعددی داشته باشد که مهم‌ترین آنان به توضیح ذیل هستند: • مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت اتوکشی فرش‌ها صاف کردن فرش و از دربین بردن چین و چروک آنان است. • از آنجایی که اتو کردن فرش‌ها می بایست حساس حرارت انجام شود می‌تواند بخش اعظمی از لکه‌هایی که بر روی فرش‌ها تثبیت ‌شده‌اند از در میان بروند. چندین از شرکت‌های قالیشویی برای از دربین بردن راحت‌تر اشکال لکه‌ها مثل لکه چربی قبل از شستن فرش‌ها مبادرت به اتو کردن فرش می‌کنند. • زمانی که فرش‌ها به عارضه ها مختلف دچار زخم و ضرر شده باشند و آنگاه تعمیر و ترمیم شوند می‌توان اهمیت استفاده از اتوکشی ظاهری زیبا و یکدست به آن بخشید به‌گونه‌ای که محل‌های تعمیر و ترمیم معین نشود. • اتوکشی فرش‌ها می‌تواند در کنار صاف و یکدست نمودن فرش و از دربین بردن آلودگی‌ها گوناگون اشکال پرزهای فرش را نیز از در بین ببرد. در واقعیت از فی مابین بردن پرز فرش باعث ارتقا عمر فرش و زیبایی آن میشود و از جراحت دیدن آن دوری می‌کند.

معایب اتوکشی فرش

 در واقعیت اتو کردن فرش‌ها هیچ‌گونه اثر منفی نداشته و نمی‌تواند عیب و ایرادی برای آن تیتر کرد ولی در زمان اتو نمودن فرش‌ها 

Related Posts: