فاروق عبدالله: نامزدهای PAGD مجاز به نقض امنیت نیستند

نوشته شده توسط بشارت مسعود | سرینگر |

نوامبر 22 ، 2020 2:35:19 صبح





رهبر حزب دموکرات مفتی مفتی و فاروق عبدالله رئیس اتحاد گوپکار

فاروق عبدالله ، وزیر سابق جامو و کشمیر ، روز شنبه دولت را به “دخالت” در روند دموکراتیک متهم کرد و ادعا کرد که امنیت به عنوان بهانه ای برای جلوگیری از بداخلاقی نامزدهای انتخابات آینده شورای توسعه منطقه (DDC) مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس حزب PDP مهبوبا مفتی نیز این موضوع را مطرح کرده و ادعا کرده است که این مرکز در “مشارکت” احزاب غیر BJP در نظرسنجی های DDC “خرابکاری” می کند و خواستار مداخله فرماندار ستوان Manoj Sinha شده است.

نظرسنجی های هشت فاز DDC قرار است از 28 نوامبر آغاز شود.

عبدالله ، که رئیس اتحاد مردمی برای اعلامیه Gupkar (PAGD) است ، در نامه ای به کمیساریای انتخابات J&K ، KK Sharma ، گفت: “یک ویژگی عجیب و منحصر به فرد برجسته شده است. نامزدهای معرفی شده توسط PAGD بلافاصله به نام “مکان های امن” به نام امنیت محو می شوند و در آن “مکان های امن” محدود می شوند. آنها مجاز به بوم نیستند ، آنها کاملاً با کسانی که قرار است از آنها رای بگیرند ارتباط ندارند. “

عبدالله در اشاره ای آشکار به نامزدهای BJP نوشت: “وضعیت فعلی در حوزه امنیت به طور آشکار به سمت تأمین امنیت افراد معدود و محدود کردن دیگران است. این بیشتر از تلاش برای دخالت در روند دموکراتیک بیش از هرگونه نگرانی واقعی برای رفاه حال شرکت کنندگان است. امنیت نمی تواند و نباید به عنوان ابزاری یا بهانه ای برای دخالت در روندهای دموکراتیک مورد استفاده قرار گیرد. “

عبدالله گفت که تأمین امنیت نامزدهای رقابت کننده در نظرسنجی های DDC وظیفه دولت است. وی افزود: “امنیت یک چالش است و برای دولت وقت است که با چالش به روشی عادلانه و شفاف مقابله کند. تأمین امنیت برای تعداد معدودی از افراد و تحت اللفظی قرار دادن مابقی افراد مداخله فاحشی در دموکراسی است.

عبدالله با بیان اینکه سفر دموکراسی در جامو و کشمیر در خون غوطه ور است ، “دخالت” دولت در نظرسنجی ها را “هتک حرمت به آن فداکاری ها” خوانده است.

“آیا می توانم اضافه کنم که تکامل دموکراسی در J&K در مقایسه با سایر بخشهای کشور متمایز است. این سفر یک سفر خونین است که در خون هزاران کارگر سیاسی خیس شده است که به خاطر دموکراسی جان خود را گذاشته اند. این هتک حرمت از آن فداکاری ها است وقتی که از درگیری هایی که زندگی آنها را به کام خود کشیده است به عنوان یک تمسخر برای سفارشی کردن دموکراسی استفاده می شود “، عبدالله نوشت.

“دموکراسی در J&K هنوز در وضعیت شکنندگی است. دولت ها می آیند و می روند. هیچ دولتی حق ندارد پایه های نهادی دموکراسی را در J&K تغییر دهد ، که از جان فشانی هزاران کارگر سیاسی تغذیه می شود. “عبدالله گفت از آنجا که احزاب تشکیل دهنده PAGD در گذشته قدرت را داشته اند ، آنها از این امر آگاه هستند. چالش های امنیتی در جامو و کشمیر. “احزاب ما در گذشته قدرت را در اختیار داشته اند و این فرصت را داشته اند که دولت را اداره کنند و اداره کنند. ما از چالش های پیش آمده در حوزه امنیت در مکانی که خشونت در آن وجود دارد آگاه هستیم. ” وی افزود: “این چالش ها چیز جدیدی نیستند اما در سه دهه گذشته با دردناك ادامه داشته اند. اما دولت ساختارهایی در اختیار داشت که امنیت همه شرکت کنندگان را بدون توجه به ایدئولوژی مورد حمایت یا احزابی که نمایندگی داشتند ، تضمین می کرد. “

در همین حال ، رئیس حزب دموکراتیک خلق ادعا کرد که این مرکز “در حال خرابکاری” مشارکت احزاب غیر BJP در نظرسنجی های DDC است. “GOI خرابکاری در مشارکت احزاب غیر BJP در نظرسنجی های DDC است. بشیر احمد حزب PDP علی رغم داشتن امنیت کافی به بهانه امنیت در پالگام بازداشت شده است. امروز آخرین روز برای ثبت نام نامزدها است و با DC Anantnag برای آزادی او صحبت کرده ایم. “او در توییت خود ، ستوان Gov Sinha را در پست نوشت.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود