شیائومی لنزهای جمع شونده را برای تلفن های هوشمند به نمایش می گذارد. معنای آن در اینجا است

توسط: Tech Desk | دهلی نو |

به روز شده: 9 نوامبر سال 2020 ، ساعت 5:13:49 بعد از ظهر





شیائومی ، لنز جمع شونده شیائومی ، لنز گوشی های هوشمند شیائومی ، شیائومی MIDC ، کنفرانس Mi Developer ، دوربین Mi ، Mi 10شیائومی در کنفرانس Mi Developer خود یک لنز جمع شونده برای دوربین های گوشی های هوشمند به نمایش گذاشت. (تصویر Mi Logos از طریق بلومبرگ)

شیائومی فناوری جدید لنزهای دیافراگم باز جمع شده را برای گوشی های هوشمند آینده به نمایش گذاشته است که می تواند عملکرد پرتره و نور کم را در دستگاه ها بسیار بهبود بخشد. این لنز در کنفرانس سالانه Mi Developer 2020 شیائومی که در پکن برگزار شد ، به نمایش درآمد.

این لنز جمع شونده از شیائومی به چه معناست؟

اگر چنین لنزی به تلفن هوشمند آینده شیائومی اضافه شود ، بسته به نوع عکس گرفته شده می تواند گسترش یابد. بنابراین بگویید وقتی کاربر در حال بزرگنمایی یک شی است ، این لنز به بیرون گسترش می یابد. این می تواند شبیه عملکرد لنزها در دوربین های عکاسی و عکاسی سنتی باشد. شیائومی ادعا می کند این لنز می تواند در صورت لزوم از گوشی هوشمند خارج شود و میزان نور ورودی را 300 درصد افزایش می دهد.

به گفته این شرکت ، لنز جمع شده می تواند عکس های پرتره و عکس های شبانه را در تلفن های هوشمند در مقایسه با تصاویر موجود بهبود بخشد. شیائومی همچنین نشان داد که لنزها به فرم جدیدی از فناوری تثبیت کننده تصویر اطمینان خواهند داشت تا از ثبات بیشتری در تصاویر گرفته شده با آن برخوردار شوند. همچنین در چنین عکس هایی وضوح را 20 درصد افزایش می دهد.

این شرکت در بیانیه ای با اعلام این محصول گفت: “شیائومی به ادغام این فن آوری های تصویربرداری حرفه ای در عکاسی از تلفن های هوشمند ادامه خواهد داد ، و صدها میلیون کاربر گوشی هوشمند را در سراسر جهان به صورت حرفه ای عکاسی می کند و همچنین به پیشرفت های فناوری تصویربرداری شیائومی اضافه می کند.”

بخاطر داشته باشید این محصول با توجه به اینکه به تازگی معرفی شده است بعید است به تلفن آینده Xiaomi راه پیدا کند.

آیا برخی از تلفن ها لنزهای جمع شونده ارائه نداده اند؟

تلفن های هوشمند با چنین لنزهایی معمول نیستند ، اگرچه محصولات قابل توجهی در گذشته وجود داشته است. سامسونگ لنز Zoom را ارائه می دهد که در گزینه بزرگنمایی نوری Galaxy S4 گسترش می یابد. موتورولا نیز چیزی مشابه آن را به صورت Mod یا پسوند سری Moto Z خود ارائه داده بود. Moto Z دارای یک حالت بزرگنمایی واقعی Hasselblad با بزرگنمایی نوری 10 برابر بود.

محصول شیائومی در صورت عرضه واقعی می تواند متفاوت باشد از این جهت که دیافراگم وسیع تری را ارائه می دهد ، همراه با عملکرد کم نور و پرتره بهبود یافته ، که هنوز هم در تلفن های هوشمند وجود دارد. از نظر عملکرد در نور کم ، با وجود پیشرفت های مختلفی که در چند وقت اخیر دیده ایم ، تلفن های هوشمند هنوز از DSLR های سنتی بسیار عقب هستند.

شیائومی روی چه فناوری دیگری از دوربین کار می کند؟

در اوایل سال جاری ، شیائومی ویدئویی از نسل سوم فناوری دوربین زیر نمایشگر خود را به نمایش گذاشت. این شرکت همچنین تأیید کرد که این تولید سال آینده به تولید انبوه می رسد. دوربین زیر صفحه به بهبود جلوه تمام صفحه کمک خواهد کرد و با نسل سوم ، شیائومی ادعا می کند که عملکرد دوربین را نیز بهبود داده است ، که در چنین نوع تنظیماتی بسیار مهم خواهد بود.

ادعای این شرکت این است که فناوری آرایش پیکسل عملکرد دوربین زیر نمایشگر و همچنین عملکرد معمولی دوربین را بدون از دست دادن هیچ رنگ یا جزئیاتی تضمین می کند ، در حالی که در همان زمان نمایشگر حتی بدون محو شدن رنگ در اطراف منطقه به نظر می رسد دوربین.

Express Tech اکنون در تلگرام است. اینجا را کلیک کنید تا به کانال ما بپیوندید (Expresstechie @) و از آخرین اخبار فناوری مطلع شوید.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار فناوری ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© IE Online Media Services Pvt Ltd