شعله ور شدن در مرز ادیشا و آندرا: پرادان ، وزیر اتحادیه ، از مدیر عامل شرکت ادیشا می خواهد تا از مرکز پشتیبانی بخواهد

توسط: سرویس خبر اکسپرس | بهبانشوار |

20 نوامبر 2020 1:22:38 صبح





وزیر نفت ، دارمندرا پرادانوزیر اتحادیه دارمندرا پرادان از ادیشا استقبال می کند (پرونده)

وزیر اتحادیه ، دارمندرا پرادان ، ناوین پاتنیک ، وزیر ارشد ادیشا را خواست تا پس از شعله ور شدن اخیر در منطقه کوراپوت ، اختلاف مرزی با همسایه آندرا پرادش را حل کند.

پرادان که از ادیشا تبار است ، در نامه ای از وزیر ارشد خواست كه از این مركز برای حل اختلافات مرزی دیرینه با سایر ایالت ها و دعوت یك جلسه همه جانبه برای بحث در مورد موضوع حمایت كند.

این نامه در پی افزایش تنش ها در امتداد مرز ادیشا – آندرا پرادش در بلوک پوتنگی در منطقه کوراپوت است. از طرف روستائیان ادیشا ادعا شد كه مقامات آندرا پرادش ادعا كردند بخشهای خاصی از منطقه Sunabeda Mouza در زیر Sambai Panchayat و یك حوضچه در آنجا حفر كردند. پس از اعتراض اهالی روستا ، گفته می شود ساکنان آندرا پرادش جاده Pottangi-Arku را مسدود کرده اند.

روز چهارشنبه ، سودام مارندی ، وزیر درآمد ، با تأیید تحولات ، گفت: “ما از وضعیت منطقه مرزی آگاه هستیم و تمام اقدامات ممکن را برای محافظت از خاک خود انجام می دهیم. هر نوع تجاوز غیرقانونی مورد تشویق قرار نخواهد گرفت و اقدامات لازم انجام خواهد شد. “

پرادان در نامه خود اظهار داشت که 14 مورد از 30 منطقه اودیشا در مرزهای آندرا پرادش ، بنگال غربی ، چاتیسگر و جارخند قرار دارند. وی گفت ، ادیشا به دلیل دلایل تاریخی ، نقشه برداری و زمین شناسی ، سابقه طولانی در اختلافات مرزی با کشورهای تز دارد.

“با یک نگاه کلی به وضعیت ، روشن کردن مسائل توسعه و چالش های زیرساختی که بر مردم ساکن در دو طرف مرز مانند تأمین اتصال و زیرساخت در مناطق دور افتاده ، اطمینان از اجرای برنامه های اصلی توسعه و به طور مشترک مهم است. مقابله با تهدید افراط گرایی بال چپ ، “او گفت.

در همین حال ، مادوسودان میشرا ، جمع کننده منطقه Koraput گفت که افسر توسعه بلوک و Tehsildar در حال تهیه یک گزارش دقیق در مورد این موضوع هستند که به دولت ایالت ارائه می شود. بررسی زمین توسط مقامات آندرا پرادش انجام می شود اما از آنجا که این کشور یک مرز ایالتی است ، فقط بررسی های دو جانبه یا اندازه گیری های زمین قابل قبول است و معتبر ارزیابی می شود. نظرسنجی های یک جانبه فاقد اعتبار است. ”

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.