سیستم هیدرولیک (آموزش 6 جز اصلی سیستم هیدرولیکی و 6 مزیت آن)

تغییر و تحول رنگ روغن هیدرولیک ادله مهربانی به جهت گوش بزنگ بودن میباشد اما دلیل مهربانی برای بده بستان پر سرعت روغن آن نیست. 3 – یکی از مزیت های آسانسور هیدرولیکی آن می باشد که نیرو و بار عمودی به بنا ساختمان وارد نمی کنند، پس بعد ها آهن کشی چاهک آسانسور به نحوه چشمگیری کاهش می یابد و نیازی به ساختن حیاتی استحکام سقف چاه آسانسور نمی باشد و در عاقبت سبب کمتر هزینه کل ساختمان می شود. هر یکسری بضاعت و توان سیستم کلاچ دوبل خشک در انتقال نیرو کاهش هست البته راندمان انرژی بیشتری دارد زیرا دیگری نیازی به تجهیزات هیدرولیک و پمپ که خود اتلاف انرژی دارند نیست. در یک گیربکس دستی، زمانی که راننده اقدام به ردوبدل دنده می کند به طور معمول به نیم ثانیه زمان در فرآیند تعویض دنده نیاز دارد.گرچه نیم ثانیه زمانه زیادی برای ردوبدل دنده نمی باشد البته در مقایسه اهمیت زمان هشت میلی ثانیه ای یک گیربکس DCT کند جلوه می کند.سرعت عمل بسیار بالای گیربکس های DCT یک عدد دیگر از عواملی میباشد که سبب راندمان بالای این گیربکس ها شده است.از لحاظ حساس رانندگی هم گیربکس های دوبل کلاچ نظیر گیربکس های دستی کار می کنند.در یک گیربکس DCT هم شفت ورودی وجود داراست که دنده ها بر روی آن سوار شده اند و صفحه کلاچ هم به جهت انتقال توان از موتور به گیربکس موجود است.تفاوت دارای میان گیربکس دستی و دوبل کلاچ، حذف شدن پدال کلاچ در اتومبیل های DCT است.در واقعیت در همین خودروها پدال کلاچ و مکانیزم آن مهم سلونوئیدهای هیدرولیکی که از کامپیوتر دستور می گیرند جایگزین شده اند.این مورد منجر شده تا گیربکس های DCT بهترین دینامیک رانندگی را داشته باشند. در گیربکس های CVT دیگر دند ه ای وجود ندارد و یک تسمه در بین دو مبلغی با قطر متغیر قرار دارد.تغییر قطر پولی ها باعث تغییر‌و تحول ضریب انتقال نیرو می شود و نظیر همین است که بی نهایت دنده داشته باشیم.مانند گیربکس های DCT در CVT ها هم شاهد نرمی بسیار لطف هستیم زیرا عملا دنده ای وجود ندارد که تعویض شود.گیربکس های CVT طوری طراحی شده اند که چه در زمان کمتر سرعت و چه ارتقا شتاب بدور موتور را در بهترین وضعیت مراقبت کنند.اصلی ترین تفاوت گیربکس دوبل کلاچ و CVT به ساختار داخلی آن ها و خودروهایی که از این دو نوع گیربکس به کارگیری می کنند بر می گردد.گیربکس های DCT غالبا در خودروهایی که قابلیت حرکتی بالایی دارند به کارگیری می شوند.اما گیربکس های CVT عمده در ماشینهای اندک مصرف خیر چندان کار کشته و تولید انبوه کاربرد دارند.شباهت این دو گیربکس هم در همین میباشد که هر دوی آن ها راندمان بالا و مصرف سوخت پایینی را به یار دارند. ولیکن در اکثر موارد از گاز نیتروژن که بیخطر هست به کارگیری میشود. جور خیس اکثر به جهت گشتاور های بالا (معمولاً بیش از 350 نیوتن متر) استعمال می شود نظیر کلاچی که به جهت بوگاتی ویرون به کار گیری شده هست و می تواند 1250 نیوتن متر را به گیربکس انتقال دهد. در عاقبت سیستم هیدرولیک با بعدها کوچک خیس می تواند همان کاری را بکند که سیستم مکانیکی یا این که الکتریکی اهمیت ابعاد بزرگ انجام می دهند. در حالی که اهرم تعویض دنده در گیربکس دوبل کلاچ درست مثل اهرم بده بستان دنده در یک خودروی مجهز به گیربکس اتوماتیک هست اما سیستم DCT از داخل نظیر یک گیربکس دستی است.یکی از مزایای اساسی گیربکس های دوبل کلاچ کاهش مصرف سوخت ماشین در همین گیربکس ها است.چون در همین گیربکس ها هدر رفت نیرو بسیار تحت میباشد و راندمان خیلی بالایی دارا هستند در سرانجام راندمان کلی خودرو نیز بالاتر می رود.تخمین زده می شود که در مقایسه مهم یک گیربکس ۵ دنده دستی، یک گیربکس دوبل کلاچ ۶ دنده می تواند راندمان ماشین را تا ۱۰ % ارتقاء دهد.دلیل کلیدی همین ارتقاء راندمان این میباشد که در گیربکس های اتوماتیک مدام پاره ای هرزگردی در سیستم مبدل گشتاور وجود دارااست که منجر می شود دقیقا همه قدرت موتور به چرخ ها نرسد.این مساله به خصوص در هنگام شتاب گیری های پر سرعت نمود بیشتری دارد. در صورتی که شما این نوشته آموزنده را دوست داشتید و می خواهید اطلاعات بیشتری در آیتم فشار شکن هیدرولیکی لطفا از تارنما ما دیدن کنید.