سیر سیاه برای اولین بار در استان سمنان تولید شد – ایرنا

همین افزایش خواص در سیر سیاه باعث شده است تا این محصول و ماده ی ارزشمند بتواند برای بیماریهایی مانند دیابت دوع دوم، کلسترول، بیماریهای قلبی و عروقی از جمله فشار خون بالا، بیماریها و مشکلات کبدی، سرطان، انواع حساسیتها، انواع التهابات درونی بدن و بیماریهای مغز و اعصاب و عملکرد و ادراک ذهن بسیار مفید باشد و خواص پیشگیری کنندگی نیز داشته باشد. وجود ویتامینهای گروه B که باعث افزایش متابولیسم بدن، رشد و تقسیم سلولها میشود به همراه آنتی اکسیدانهای فراوان در سبوس برنج قهوه ای میتواند بر روی طیف وسیعی از بیماری ها از جمله فشار خون بالا، کلسترول، استرس، افسردگی، یبوست، بهبود عملکرد دستگاه عصبی، بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، تقویت و جلوگیری از ریزش مو، ناراحتی های پوستی و لاغری تاثیرات بسیار مثبتی بگذارد. سبوس برنج قهوه ای حاوی املاح معدنی آهن و منگنز، فیبر و ویتامین های گروه B از جمله A – E – B1 – B2 – B5 – B6 بوده که از مهمترین خواص آن بهبود عملکرد سیستم قلب و عروق، دستگاه گوارش، مغز و سیستم عصبی میباشد. پلی سولفیدهای موجود در سیر از طریق گلبول های قرمز به گازی تبدیل می شود که به آن سولفید هیدروژن نیز گفته می شود.

نکته ی بسیار مهم در رابطه با سیر سیاه دکتر بیز این است که خواص این سیر نسبت به سیر سفید معمولی چندین برابر بیشتر شده و قدرت جذب بالاتری هم در بدن پیدا میکند و بوی تندی که سیر سفید معمولی دارد هم در این محصول از بین می رود و مصرفش بسیار راحتتر خواهد شد. این سیر را چگونه می توان استفاده کرد؟ دانشمندان آلمانی متوجه شدند که آلیسین موجود در سیر مانع از رشد تومور در موش ها می شود. تمامی محصولات موجود در سبد کالای شرکت بیز ، دارای گواهینامه های معتبر از مراجع ذیصلاح داخلی و حتی بین المللی هستند که نشانه کیفیت آنهاست و شما می توانید کیفیت کالاها را از این مراجع استعلام نمایید. بسیاری از افراد با اینکه از خواص بسیار زیاد سیر سفید با خبر هستند اما به علت طعم تند و بد سیر معمولی آن را مصرف نمی کنند اما سیر سیاه یک جایگزین خوشمزه و شیرین تر همراه با 3 برابر فواید بیشتر است ، سیر سیاه دارای خواص بی شماری است اما در این مطلب ما تنها به خواص سیر سیاه برای دیابت پرداخته ایم . به ویژه برای افرادی که نسبت به سیر سفید حساسیت دارند میتوانند به راحتی از سیر سیاه دکتر بیز استفادع کنند.

وقتی برای اولین بار در « نمایشگاه گلف فود ۲۰۱۸ دبی » در پاویون ارائه محصولات ژاپن توسط آقای شینیچی کاشیوازاکی با سیر سیاه آشنا شدم، از توضیحات ایشان شگفت زده شدم و با توجه به فعالیتی که در زمینه تولید نوشیدنی تخمیری برنا کامبوچا داشتیم، تصمیم به تحقیقات بیشتری در مورد سیر سیاه و نحوه ی فرآوری آن گرفته و در نهایت پس از حدود دو سال تحقیق، نمونه سازی دستگاه و بررسی روش های تولید سیر سیاه در کشورهای مختلف، موفق به طراحی ، ثبت اختراع و ساخت دستگاه صنعتی و اتوماتیک فرآوری سیر سیاه شدیم. خواص سیر کیفیت جریان خون خود را بهبود بخشید وقتی سیر به معده شما می رسد، تولید شیره معده را افزایش می دهد، شیره معده برای جذب صحیح آهن ضروری است. گاهی بدون استفاده از آب از طریق باد دادن محصول روی غربال یا تورسیمی که در مسیر جریان هوای سریع قرار دارد گرد و خاک و برگ و مواد دیگر جدا می شود .اما شستن با آب یکی از مراحل آماده سازی است که در انجام آن روشهای متعددی که هر یک مناسب با محصول مورد نظر است به کار گرفته می شود .

نکته ی حائز اهمیت در رابطه با این دمنوش که بزرگترین و اصلی ترین تفاوت آن را با سایر دمنوشهای رایج در بازار به وجود آورده است این است که این دمنوش لاغری در مدت زمانی نزدیک به ۲ سال در مرحله ی آزمایش و بررسی های تخصصی از طرف پژوهشکده ی جهاد دانشگاهی ایران و زیر نظز متخصصین تغذیه و کارشناسان طب سنتی و گیاهان دارویی بوده و سپس به مرحله ی تولید رسیده است که هم اکنون تمامی تاییدیه های تغذیه ای از جمله سیب سلامت و تاییدیه سازمان غذا و دارو را هم اخذ نموده است لازم به ذکره که این محصول تنها دمنوش لاغری تولید شده در ایران می باشد که توسط سازمان غذا و دارو به عنوان یک دمنوش لاغری شناخته می شود. از جمله این خواص، می توان به بالا بردن میزان سطح ایمنی بدن و بالا بردن تعداد لنفوسیت های بدن اشاره نمود. جالب است بدانید سیر سیاه علاوه بر کاهش دادن قند خون می تواند به مقدار قابل توجهی چربی خون را نیز کاهش دهد و راهکار مناسبی برای بالا بردن متابولیسم بدن و در نتیجه رسیدن به وزن ایده الی سیر سیاه و کبد چرب باشد. تحقیقات زیادی تایید کرده اند که سیر سیاه حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که ضد سرطان بوده و رادیکال های آزاد در بدن را که عامل سرطان هستند از بین می برد بنابراین خاصیت ضد سرطانی قوی دارد.