سوپرمارکت چینی بابت نمودار سایز عذرخواهی می کند زنانی که لباس های بزرگ می پوشند “پوسیده”

توسط: میز وب اکسپرس | دهلی نو |

به روز شده: 13 نوامبر 2020 ، 5:34:08 بعد از ظهر





RT-Mart ، سوپرمارکت چینیاین تابلو که در فروشگاه RT-Mart ظاهر شده است ، قد و وزن مختلف مربوط به هر اندازه لباس را به همراه یک صفت برای توصیف آن ذکر کرده است. (منبع تصویر: Wikimedia Commons)

یک سوپرمارکت زنجیره ای معروف در چین پس از اینکه مورد انتقاد قرار گرفت بخاطر استفاده از یک جدول اندازه در یکی از فروشگاههای خود که از زنانی که لباسهای بزرگتر می پوشند “پوسیده” و “وحشتناک” است ، عذرخواهی کرد CNN گزارش داد ، تصویری از این نشانه در اوایل این هفته باعث خشم در وب سایت های رسانه های اجتماعی چین شد و بیش از چهار میلیون بازدید به دست آورد.

این تابلو که در فروشگاه RT-Mart ظاهر شده است ، قد و وزن مختلف مربوط به هر اندازه لباس را به همراه یک صفت برای توصیف آن ذکر کرده است – اندازه های کوچک و متوسط ​​به عنوان “لاغر” و “زیبا” توصیف شده اند ، در حالی که اندازه های بزرگتر مانند X ، XL و XXL برچسب “پوسیده” و “بد پوسیده” داشتند.

CNN گزارش داد که این علامت به عنوان “نمودار اندازه پیشنهادی زنان” توصیف شده است ، برای زنان در سنین 18 تا 35 سال در نظر گرفته شده است. اولین بار توسط یک مشتری مشاهده شد ، که تصویری از آن را در پلت فرم رسانه های اجتماعی Weibo به اشتراک گذاشت ، همراه با عنوان: “من امروز وقتی این نمودار اندازه را در RT-Mart دیدم شوکه شدم. آیا من کاملاً پوسیده هستم؟ ” گاردین گزارش داد که این پست به سرعت ویروسی شد و هزاران بار به اشتراک گذاشته شد.

RT-Mart پس از مواجهه با واکنش گسترده ، از ویبو عذرخواهی کرد. در بیانیه آمده است: “پس از این حادثه ، RT-Mart بلافاصله تمام فروشگاههای RT-Mart را بطور كامل بررسی كرد.” “پس از تحقیقات ، تأیید شد که چنین حادثه ای در یک فروشگاه رخ داده است و دفتر مرکزی به سرعت از فروشگاه درخواست کرده است تا تمام علائم را برطرف کند.”

رستوران ها و سوپرمارکت های چینی در گذشته به دلیل تشویق رفتارهای شرم آور چربی به بهانه ترویج کارزار ضد اتلاف مواد غذایی در این کشور مورد انتقاد قرار گرفته اند. بی بی سی گزارش داد ، پیش از این ، یک رستوران گوشت گاو در شهر چانگشا به دلیل تشویق غذاخوری ها قبل از سفارش وعده غذایی خود ، مورد انتقاد قرار گرفت.

این بحث همچنین گفتگوهایی را در مورد تبعیض جنسی گسترده ای که جامعه چین را آزار می دهد ، برانگیخته است. ماه گذشته ، شی جین پینگ ، رئیس جمهور چین ، هنگام سخنرانی در سازمان ملل ، خواستار برابری بیشتر جنسیتی شد و افزود: “زنان نیمی از آسمان را نگه می دارند”.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار جهانی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.