سهام آسیا امیدهای متزلزل واکسن COVID را کاهش می دهد

توسط: AP |

12 نوامبر 2020 ، 11:20:32 صبح





یک مرد پنجشنبه ، نوامبر از کنار تابلوی سهام الکترونیکی عبور می کند که قیمت ارز خارجی را در یک شرکت اوراق بهادار در توکیو نشان می دهد. 12 ، 2020. سهام پس از آنکه سود سهام بزرگ فناوری باعث افزایش بیشتر معیارهای وال استریت شد ، روز پنجشنبه در سراسر آسیا سقوط کرد. (عکس AP / یوجین هوشیکو)

سهام در سراسر آسیا روز پنجشنبه سقوط کرد ، زیرا سود سهام بزرگ فناوری باعث افزایش بیشتر معیارهای وال استریت شد.

اخبار مربوط به واکسن های بالقوه م COثر برای COVID-19 با نگرانی در مورد چالش های تدارکاتی اطمینان از دسترسی به میلیاردها نفر و افزایش پرونده های کار که دولت ها را به ایجاد مجدد محدودیت در تجارت و سایر فعالیت ها برای مبارزه با همه گیری سوق می دهد ، مقابله کرده است.

معاملات واکسن معکوس شد تا جای خود را به معاملات “در خانه بماند” به عنوان سهام شرکت هایی که وقتی مردم در خانه می مانند و کار می کنند از راه دور تجمع می یابند ، معامله می کنند. اما افزود: “واقعیت امر این است که پیشرفت در زمینه تولید واکسن در بدترین حالت دو قدم به جلو یک قدم به جلو است ، و یک قدم به جلو و دو قدم به عقب بر اساس پایدار نیست.”

با وجود گزارشی مبنی بر کاهش سفارشات ماشین آلات در ماه سپتامبر ، شاخص Nikkei 225 توکیو 0.4٪ رشد کرد و به 25459.13 رسید ، که نشان دهنده ضعف در سرمایه گذاری شرکت ها است.

اما در سایر نقاط آسیا روحیه تاریک تر بود.

شاخص Hang Seng در هنگ کنگ با کاهش 0.1 درصدی به 26206.78 رسید و شاخص Shanghai Composite با 0.3٪ کاهش به 3،332.24 رسید. در سئول ، Kospi 0.2٪ کاهش یافت و به 2480.95 رسید. S & P / ASX 200 استرالیا با 0.2٪ افت به 6434.60 رسید.

میانگین صنعتی داو جونز با کاهش 0.1 درصدی ، به 29397.63 رسید ، که با کاهش قیمت های شرکتهایی مانند آمریکن اکسپرس و والت دیزنی ، که این هفته پس از انتشار اخباری مبنی بر واکسن بالقوه موفق ، باعث افزایش شرکت های مسافرتی ، سرگرمی و گردشگری شد ، افزایش یافت.

اندکی پس از انتشار اخباری مبنی بر محدودیت محدودیت بارها ، رستوران ها و سالن های ورزشی نیویورک در ایالات متحده ، با افزایش عفونت های COVID-19 ، Dow کاهش یافت.

بازارها با امید به یک واکسن احتمالی برای مقابله با بیماری همه گیر ، موجی از آسایش را پشت سر گذاشته اند. S&P 500 با 0.8٪ افزایش به 3،572.66 واحد رسید و تنها 8 واحد پایین تر از رکورد بالای ماه سپتامبر است. کامپوزیت سنگین تکنولوژی Nasdaq با افزایش 2 درصدی ، به 11،786.43 رسید.

در حالی که چندین خطر قابل توجه برای وال استریت به طور گسترده باقی مانده است ، اما مورد خوش بینانه ای که سرمایه گذاران از آن استقبال می کنند این است که یک یا چند واکسن ویروس کرونا می تواند تا نیمه دوم سال آینده به ایجاد ویروس کمک کند ، و مردم را ترغیب می کند تا به زندگی قبل از همه گیر برگردند.

تمام این فعالیت های اقتصادی می تواند کمک شگرفی باشد که فدرال رزرو و سایر بانک های مرکزی در سراسر جهان از طریق نرخ بهره بسیار پایین و خرید گسترده اوراق قرضه به اقتصاد منتقل می کنند. همچنین امید است که دولت آمریکا ممکن است سرانجام شکلی از اقتصاد را پشتیبانی کند ، اگرچه اندازه کل آن احتمالاً کوچکتر از آنچه دموکرات ها در انتخابات این ماه جارو می کردند ، خواهد بود.

استراتژیست ها در امتداد وال استریت پیش بینی های خود را در مورد قیمت سهام با توجه به تقسیم کنترل سیاسی واشنگتن بین طرفین افزایش می دهند. به نظر می رسد جمهوری خواهان برای حفظ سنا مشروط هستند ، تا زمانی که انتخابات دور دوم در گرجستان در ژانویه برگزار شود ، در حالی که دموکرات ها مجلس نمایندگان را برگزار می کنند.

جو بایدن ، حزب دموکرات ، آرا elect انتخاباتی کافی را برای کسب کاخ سفید به دست آورد و برخی از عدم اطمینان هایی را که از طریق مبارزات شرورانه بر بازار سنگینی می کرد ، پاک کند. حتی اگر دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا از پذیرفتن امتناع ورزیده باشد ، سرمایه گذاران تاکنون شکایات وی را نادیده می گیرند. آنها در عوض بر این فرض کار می کنند که تجزیه واشنگتن تحت نظر بایدن می تواند نرخ مالیات را پایین نگه دارد در حالی که سیاست های ثابت تر و قابل پیش بینی تری ارائه می دهد.

این نتایج مورد انتظار به فشار استراتژیست های گلدمن ساکس کمک کرد تا پیش بینی خود را برای S&P 500 در پایان سال جاری به 3،700 از 3600 افزایش دهند. این به معنی 4.4٪ صعود دیگر از سطح بسته شدن روز سه شنبه است. آنها انتظار دارند که این رقم 16٪ دیگر تا سال 2021 باشد. اما بزرگترین عامل آن امید به بازگشت به زندگی عادی است ، نه آنچه در واشنگتن اتفاق می افتد.

در معاملات دیگر ، نفت خام ایالات متحده در معاملات الکترونیکی در بورس کالای نیویورک با 19 سنت افزایش به 41.64 دلار در هر بشکه رسید. روز چهارشنبه با 9 سنت صعود به 41.45 دلار رسید.

نفت برنت ، استاندارد بین المللی ، 17 سنت به 43.97 دلار در هر بشکه افزود.

دلار آمریکا از 105.42 ین به 105.31 ین ژاپن تضعیف شد. یورو از 1.1776 دلار به 1.1781 دلار افزایش یافت.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار کسب و کار ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.