سری لانکا برای آزادی صدها زندانی با افزایش تعداد کشته شدگان از شورش زندان

توسط: دویچه وله |

1 دسامبر 2020 10:11:06 بعد از ظهر





شورش در ماهارا پس از آن آغاز شد كه زندانیان بازداشت شده خواستار تسهیلات بهداشتی بهتر و خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده های خود شدند. (منبع: دویچه وله)

دولت سریلانکا روز سه شنبه با آزادی صدها زندانی که به جرایم جزئی بازداشت شده بودند موافقت کرد و گفت که پس از شورش مرگبار در مورد ویروس کرونا در یکی از زندانهای پر ازدحام آن ، هزاران نفر دیگر را آزاد خواهد کرد.

علی صبری ، وزیر دادگستری به پارلمان گفت كه در مجموع به 607 زندانی پس از شورش روز یكشنبه عفو عمومی داده شده است و به عنوان بخشی از “بخشنامه ریاست جمهوری ، ما در حال بررسی راه های دیگر آزادی بیشتر زندانیان و تسریع در پرونده های آنها هستیم.”

تعداد کشته ها افزایش می یابد

در حالی که بیش از 100 زندانی و دو مقام زندان از درگیری ها در بیمارستان بستری هستند ، شمار کشته شدگان ناآرامی در زندان امنیت بالا در ماهارا ، 15 کیلومتری شمال کلمبو ، به 11 نفر افزایش یافته است.

تعداد اولیه مرگ و میر گزارش شده هشت مورد بود اما این در حالی بود که سایر زندانیان در معرض جراحات وارده در خشونت قرار گرفتند.

شورش در ماهارا پس از آن آغاز شد كه زندانیان بازداشت شده خواستار تسهیلات بهداشتی بهتر و خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده های خود شدند.

کماندانا اکانایاکی ، کمیسر زندان ها ، پیشتر گفته بود که گروهی از زندانیان با سرقت داروها به زور به منطقه ای که دارو در آن نگهداری می شود راه یافتند.

زندانهای سریلانکا در حال ترکیدن هستند و بیش از 30،000 زندانی را در خود جای داده اند ، تقریباً 3 برابر ظرفیت آنها. در حدود 1200 زندانی آزمایش COVID-19 را در سراسر جزیره اقیانوس هند انجام داده اند.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار جهانی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.