سرمایه تاکنون تحت بدترین کیفیت هوا قرار دارد

توسط: سرویس خبر اکسپرس | دهلی نو |

6 نوامبر 2020 1:35:17 صبح





میانگین کیفیت هوای 24 ساعته دهلی (AQI) در روز پنجشنبه 450 بود که بالاترین میزان در این فصل است. (عکس اکسپرس: Abhinav Saha)

ترکیدن ترقه ، آلودگی بیشتر وسایل نقلیه به دلیل جشن ها و بیشترین افزایش فصل در آتش سوزی مزرعه ، همراه با شرایط آب و هوایی نامناسب ، کیفیت هوای دهلی را در روز پنجشنبه به رده “شدید” رساند.

کیفیت کلی هوا همچنان در گروه “شدید” – که بر افراد سالم و همچنین مبتلایان به شرایط پزشکی موجود تأثیر می گذارد – در طول روز تا حداقل ساعت 7 بعد از ظهر باقی مانده است.

ذرات PM2.5 ساطع شده از آتش سوزی مزرعه در پنجاب ، هاریانا ، اوتار پرادش و اوتاراخند حدود 42٪ از آلودگی هوای دهلی در روز پنجشنبه سهم داشته است ، که بالاترین میزان آن در فصل امسال است ، طبق سیستم کیفیت هوا و پیش بینی و تحقیقات هوا (SAFAR).

دکتر VK Soni ، رئیس مرکز تحقیقات و نظارت بر محیط زیست اداره هواشناسی هند ، گفت: “بعد از ساعت 10 صبح روز چهارشنبه ، سرعت باد خراب شده و بسیار کند شد. همراه با این ، تعداد شمارش آتش به طور قابل توجهی افزایش یافت – چهارشنبه ، که بالاترین شمارش در فصل است ، حدود 5000 بود. “

دکتر سونی افزود: “وخیم شدن کیفیت هوا ترکیبی از انتشار از آتش سوزی مزرعه و سرعت کم باد بود ، علاوه بر انتشار محلی ، مانند آتش بازی که در روز چهارشنبه مشاهده شد و آلودگی وسایل نقلیه بالاتر به دلیل جشن ها.”

میانگین شاخص کیفیت هوا 24 ساعته دهلی (AQI) در روز پنجشنبه 450 بود ، بالاترین بالاترین شاخص در این فصل طبق داده های شورای کنترل آلودگی مرکزی (CPCB) است. روز چهارشنبه AQI 343 بود. کیفیت هوا در شهرهای همجوار NCR نیز در گروه “شدید” معلق بود.

کاهش عمق اختلاط – ارتفاع موجود در جو برای پراکنده شدن آلاینده ها – به دلیل آرام بودن باد و دمای پایین ، مطابق با یک بولتن SAFAR در روز چهارشنبه به 500 متر کاهش یافت.

“این منجر به به دام افتادن آلاینده های محلی و مربوط به آتش سوزی (مزرعه) در یک لایه بسیار نزدیک به سطح زمین شد. بادهای سطحی نه چندان آرام تا دو روز آینده پیش بینی می شود و باعث پراکندگی آهسته آلاینده ها می شود. AQI احتمالاً طی دو روز آینده در انتهای پایین طبقه “شدید” به انتهای طبقه “بسیار ضعیف” بهبود خواهد یافت. “

با این وجود ، از آنجا که وزش باد از جهت شمال غربی است ، که از انتقال گازهای گلخانه ای از آتش سوزی مزرعه حمایت می کند ، در صورت ثبت آتش سوزی ، بهبود AQI نمی تواند همانطور که انتظار می رود ، باشد.

غلظت PM10 و PM2.5 – ذرات ریز معلق در هوا – پس از نیمه شب روز پنجشنبه در Delhi-NCR ، در برابر “شدید +” یا “اضطراری” 500 میکروگرم در متر مکعب و 300 میکروگرم در متر مکعب ، در برابر 24- محدودیت در معرض ساعت 100 میکروگرم در متر مکعب و 60 میکروگرم در متر مکعب. از ساعت 5 عصر روز پنجشنبه ، سطح PM10 487 میکروگرم در متر مکعب و PM2.5 نیز 305 میکروگرم در متر مکعب بود.

توصیه بهداشتی SAFAR در هنگام برخورد AQI با دامنه “شدید” جلوگیری از تمام فعالیتهای بدنی ، بستن پنجره ها ، جلوگیری از سوختن شمع ، چوب یا حتی بخور دادن و استفاده مکرر از پاک کن مرطوب برای تمیز کردن اتاق است. به افراد توصیه می شود هرگونه فعالیتی را که باعث سرفه غیرمعمول ، ناراحتی قفسه سینه و تنفس می شود ، متوقف کنند.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت جدیدترین اخبار دهلی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.