سرانجام ، PMC اجرای آزمایشی پروژه تأمین آب سد باهما آسد را آغاز می کند

توسط: سرویس خبر اکسپرس | پونا |

2 دسامبر 2020 ساعت 11:46:49 بعد از ظهر





سد باهما آسد ، سد پونه باما آسد ، ساخت سد باما آشد ، اخبار puneسد باما آسد

شرکت شهرداری پونه (PMC) سرانجام اجرای آزمایشی پروژه آب سد باهما اشد را که مدتها با تأخیر انجام شده است ، آغاز می کند که شامل برداشت آب از سد و تأمین آن به قسمت های شرقی شهر است.

“آزمایش آزمایشی سیستم تأمین آب تازه توسعه یافته آغاز شده است. PMC خط لوله ای به طول 42 کیلومتر از سد را برای تأمین نیازهای آب ساکنان جاده ناگار گذاشته است. در حال حاضر یک آزمایش آزمایشی در حال انجام است و از ماه آینده و به صورت مرحله ای آبرسانی واقعی آغاز می شود. ”مهندس شهر پرشانت واگمار گفت.

مناطقی که از این پروژه بهره مند می شوند ، کالاس ، سنگاموادی ، یراوادا ، لوهگاون ، دانوری ، کالیانیناگر ، وادگاونشری و خرادی هستند. پیش بینی می شود که پروژه 200 MLD تا سال 2041 که تخمین زده می شود جمعیت محلی به 14.5 لک افزایش یافته باشد ، نیازهای آبرسانی منطقه را برآورده می کند. این پروژه در سال 2013 آغاز شده و اکنون پس از مواجهه با موانع زیادی ، به دلیل اعتراض ساکنان روستاهای محل لوله گذاری ، به اتمام رسیده است. بعضی از کارها باید تحت حمایت پلیس به پایان برسد. “

آب حاصل از سد به 27 مخزن هوایی در منطقه جاده ناگار تأمین می شود و سپس آن را به مناطق مختلف تأمین می کند. “برای هر مخزن یک آزمایش آزمایشی جداگانه وجود دارد … اتصال آب قدیمی فقط در صورت رضایت بخش بودن اتصال جدید قطع خواهد شد. کل منطقه تا ماه مارس تحت پوشش قرار خواهد گرفت. “

در حالی که شهر پونا سهم عمده ای از تأمین آب خود را از سد خداکواسلا ، 11 کیلومتری شهر دریافت کرده است ، اکنون از سدی بسیار دورتر مقدار قابل توجهی بدست خواهد آورد ، زیرا سد باهاماخد در 42 کیلومتری شهر واقع شده است.

وی گفت: “این پروژه فقط یک ایستگاه پمپاژ در حاشیه آبگیر سد باما آسد دارد که آب را به مخزنی واقع در 8 کیلومتری سد می فرستد. سپس آب به تصفیه خانه می رود و سپس از آن طرف جاده ناگار عبور می کند. با این کار حداقل 15 درصد از هزینه های مکرر سیستم آبرسانی صرفه جویی خواهد شد … “، گفت: یووراج دشموخ ، مهندس سرپرست PMC.

راه اندازی پروژه Bhama Askhed قرار است میزان در دسترس بودن آب PMC را 2.64 TMC در سال افزایش دهد. تاکنون ، نهاد مدنی 11.5 TMC آب از سد Khadakwasla و 0.46 TMC از سد Pavana می گرفت.

در همین حال ، حاکم BJP در PMC و مخالف NCP درگیر درگیری برای گرفتن اعتبار برای پروژه 448 کروری شده اند. این پروژه از زمان قدرت گرفتن NCP در PMC آغاز شد و زمانی كه BJP قدرت را در نهاد مدنی حفظ كرد ، به پایان رسید.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار پونا ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.