رهبران مزرعه رانندگی اعتراض

نوشته شده توسط Anju Agnihotri Chaba |

به روز شده: 29 نوامبر 2020 ، ساعت 5:40:56 صبح





کشاورزان به عنوان بخشی از اعتراض دهلی چالو در برابر قوانین جدید مزرعه مرکز در روز شنبه ، 28 نوامبر 2020 ، در اردوگاه های بوراری جمع شدند. (عکس اکسپرس توسط آمیت مهرا)

جاگموهان سینگ ، 64 ساله
دبیر کل ، اتحادیه بهارتی کیسان (داکاوندا)

جاگموهان سینگ یکی از احترام ترین رهبران کشاورز پنجاب است. یک کشاورز کوچک که سه دهه پیش به یک فعال تمام وقت تبدیل شد ، در مسائل و سیاست های کشاورزی مسلط است. رهبران سایر کشاورزان و لباس کارگران مزرعه نیز به دنبال او هستند تا آشفتگی ها را از بین ببرد. جاگموهان در سنی حساس شروع به فعالیت کرد و قبل از 18 سالگی پشت میله های زندان رفت.

وی که دارای مدرک تحصیلات تکمیلی و دیپلم است ، در زمینه طب سوزنی متخصص است. وی پس از ترک شغل دولتی خود در بخش تعاون ، در سال 1993 به بهاری کیسان (BKU) اکتا پیوست. BKU (داکاوندا) حدود 15 سال پیش تشکیل شد و یکی از فعال ترین اتحادیه های کشاورزان این ایالت است. او یک کشاورز کوچک است و تقریباً 5 هکتار از زمینهای اجاره ای خود را در اختیار دارد و می گوید که او توانسته است وقت خود را به اتحادیه اختصاص دهد زیرا همسرش در اداره پست شغلی مطمئن دارد.

گورنام سینگ چادونی ، 64 ساله
رئیس جمهور ، BKU ، هاریانا

چادونی یکی از رهبران کشاورزان منطقه است که قبل از تصویب این لایحه های کشاورزی را علیه سه لایحه مزرعه بسیج کرد. او که از روستای Chaduni Jatan در منطقه Kurukshetra سلام می کرد ، هنگامی که در سال 2008 اقدام به تحریک برای چشم پوشی از وام در مزرعه کرد ، به شهرت رسید. پس از آن ، او تحریکات موفقیت آمیز بسیاری را بر عهده داشته است ، و همیشه راه های منحصر به فرد مانند راهپیمایی های اعتراض آمیز بدون پیراهن و پرتاب سیب زمینی را انتخاب می کند بزرگراه ایالتی

در سال 2019 ، چادونی و سایر کشاورزان از یک مخزن آب 80 فوت بالا رفتند و خواستار خرید کل محصول آفتابگردان شدند. وی تنها پس از موافقت دولت با خرید کل محصولات ، منصرف شد. پلیس هاریانا روز جمعه وی را به جرم اقدام به قتل رزرو کرد.

ماهیندر سینگ ، 50 ساله
دبیر کل ، منطقه مانسا BKU ، داکاوندا

سینگ فعال مزرعه در 23 سال گذشته است. وی در رابطه با اعتراضات کشاورزان مانند راه آهن روکو ، زندان باهرو 18 پرونده علیه وی داشته است که به همین دلیل در 9 زندان مختلف از جمله در دهلی اقامت داشته است. او که یک مادر و یک کشاورز است ، به همراه دو برادرش در 21 هکتار در روستای زادگاه خود – بهانی باغا در منطقه مانسا – کشاورزی می کنند. وی به هندوستان اکسپرس گفت: “زندگی من وقف کشاورزان است و حتی اگر در 100 مورد رزروم نیز مهم نیست.”

بوپیندر سینگ لونگوال ، 35 ساله
دعوت کننده ایالت ، جناح جوانان ، اتحادیه Kirti Kisan

لونگوال ، تحصیلات تکمیلی علوم سیاسی ، از دو سال گذشته در این اتحادیه فعال بوده و از زمان دانشجویی فعال مزرعه ای بوده و قبل از عضویت در اتحادیه Kirti Kisan عضو اتحادیه دانشجویان پنجاب و نوجوان بهارات صباح بوده است. با یک بدهی خانوادگی 7.50 روپیه ای ، کشاورز حاشیه ای با 2 هکتار زمین کاملاً به هدف کشاورزان اختصاص یافته است.

تحصیلات و ارتباط بوپیندر با دانشجویان به بسیج تعداد زیادی از جوانان برای تحریک دهلی چالو کمک کرده است.

سوخد سینگ کوکریکالان ، 70 ساله
دبیر کل؛ BKU ، Ugrahan

کوکریکالان ، یک معلم بازنشسته مدرسه ، دبیر کل بزرگترین اتحادیه کشاورزان در پنجاب است ، که مخالف رویارویی با پلیس در جریان تحریکات دهلی چالو بوده است. کوکریکالان از یک خانواده فقیر ، که 2.5 هکتار در روستای کوکریکالان از توابع موگا مالک بود ، می آید. وی در سال 1972 لیسانس ، BE و معلم دولتی خود را منصوب کرد. علی رغم اینکه یک معلم منظم و دائمی بود ، در اعتراض به هدایت معلمان موقت در سال 1978 شرکت کرد و خواستار منظم سازی مشاغل شد و به مدت 75 روز در زندان بود. وی در 48 سالگی از کار خود استعفا داد تا تمام وقت برای کار کشاورزان کار کند.

ساتنام سینگ پانو ، 65 ساله
رئیس جمهور ، کمیته سنگسار کیسان مزدور ، پنجاب

پانو از همان ابتدا موضع تندی در اعتراض به قوانین مزرعه داشت. اتحادیه وی حتی پس از موافقت دیگران با لغو اعتراض در هفته گذشته ، دارنا را در مسیرهای Jandiala Guru در نزدیکی Amritsar ادامه داد. این لباس در سال 2000 شکل گرفت و اکنون در 10 منطقه پنجاب از جمله چهار منطقه ماجه و سه منطقه دوبا و مالوا فعال است.

این سازمان هم کشاورزان و هم خت مزدور را به عنوان اعضای خود دارد. این سازمان مهاجم ترین سازمان پنجاب محسوب می شود. پانو لباس را در سال 2000 به بازار عرضه کرده بود که دولت وقت SAD-BJP در حال برداشتن شالی از مندیس نبود. به دلیل تحریک آنها بود که کشاورزان موفق به برداشتن شالیزار شدند. سلام و از اهل روستای پیدی در منطقه ترن تاران ، پانو فارغ التحصیل است و از دوران دانشجویی فعال است.

دکتر دارشان پال ، 70 ساله
عضو ، گروه کاری ، کمیته هماهنگی تمام هند Kisan Sangharsh. رئيس جمهور ، اتحاديه كرانتكاري كيسان پنجاب

لباس دکتر پال در میان 10 سازمان فعال مزرعه ای در پنجاب است. او که یک MBBS ، MD (بیهوشی) ، پزشک PCMS بود ، بازنشستگی زودرس را از کار خدمات پزشکی عمومی پنجاب گرفت و به عنوان صاحب 15 هکتار خانواده اش ، یک کشاورز شد. وی از سال 2007 شرکت در برنامه های کشاورزان را آغاز کرد و به BKU پیوست.

در سال 2016 ، هنگامی که اتحادیه Krantikari Kisan تشکیل شد ، وی به عضویت آن درآمد و در طی همه گیری Covid به عنوان رئیس اتحادیه منصوب شد. او که یک رهبر بسیار زبده است ، در گفتگو با رهبران مرکزی و ایالتی بسیار فعال بود. اتحادیه وی در نیمی از مناطق منطقه مالوا کاملاً فعال است.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.

© هند اکسپرس (P) با مسئولیت محدود