رسوایی زمینی گلمارگ: بحث و جدال در مورد اتهامات علیه ستوان ژنرال امروز آغاز می شود

توسط: سرویس خبر اکسپرس | دهلی نو |

23 نوامبر 2020 1:38:50 صبح





در سال 2009 ، سازمان هوشیاری دولتی – اکنون ACB – پرونده ای را علیه 20 نفر ثبت کرده است.

پس از صدور کیفرخواست جدید توسط دفتر مبارزه با فساد اداری (ACB) ، قاضی ویژه (مبارزه با فساد اداری) بارامولا قرار است روز دوشنبه استدلال های نهایی در مورد تنظیم اتهامات علیه بیزر احمد خان ، مشاور فرماندار J&K ، در سال 2009 را بشنود رسوایی زمین گلمارگ.

پرونده مربوط به عالی ترین مقام در دولت فعلی توجهات را به خود جلب کرده است ، به خصوص به این دلیل که BJP حاکم اقدام دولت خود را برای لغو قانون روشنی “اعتصاب جراحی علیه مفسدان J&K” خوانده است. رسوایی زمین گلمارگ یکی از پرونده های مهم است که مقامات عالی رتبه به اتهام نقض قانون روشنی برای انتقال زمین های دولتی به اشخاص خصوصی رزرو شده اند.

در ژوئن سال جاری ، قاضی ویژه (مبارزه با فساد اداری) ناصر احمد دار ACB را برای بررسی بیشتر پرونده راهنمایی کرده بود. ماه گذشته ، آژانس گزارشی را ترتیب داد و خان ​​را در این پرونده متهم کرد.

در سال 2009 ، سازمان هوشیاری دولتی – اکنون ACB – پرونده ای را علیه 20 نفر ، از جمله خان ، معاون وقت بارامولا ، و شش دیوان سالار برجسته دیگر ، به اتهام سو mis استفاده از موقعیت رسمی خود برای انتقال زمین های دولتی در گلمارگ ، که برای توسعه در نظر گرفته شده بود ، ثبت کرده است. و یا زیرساخت های گردشگری، به مهمانی های خصوصی. این ، آژانس گفته بود ، این قانون نقض قانون J&K State Lands (جلب مالکیت به اشغالگران) ، 2001 یا قانون روشنی است.

خان در 23 سپتامبر 2013 به اتهام فساد مالی دستگیر شد و در همان روز قرار وثیقه صادر کرد. وی در ادامه به سمت کمیساریای بخش ، کشمیر منصوب شد. پس از ترمیم از طرف دولت فعلی به وی تمدید شد. متعاقباً ، وی در مارس سال جاری توسط مرکز به عنوان مشاور منصوب شد.

کیفرخواست جدید ACB چهره های قرمز را در دولت به وجود آورد که ادعا می کند در مبارزه با فساد موفق شده است ، به ویژه پس از لغو وضعیت ویژه J & K در سال گذشته. با این حال ، دولت سکوت کاملی در مورد این موضوع حفظ کرده است.

اگرچه قانون روشنی بلافاصله پس از وضع حاکمیت مرکزی در J&K در سال 2018 توسط فرماندار وقت ساتیا پال مالک منتفی شد ، دادگاه عالی J&K ماه گذشته در قضاوت خود نحوه انتقال مالکیت زمین های دولتی را طبق این قانون “غارت به خود ». دادگاه این تحقیق را به CBI منتقل كرد و به طور مشخص از آن خواست “مسئولیت و مقصر بودن اشخاصی را كه در راس امور بودند fix رفع كند”. دولت فعلی اعلام کرده است که دستور دادگاه را اجرا می کند و اقداماتی را برای بازپس گیری زمین آغاز می کند.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.