19 نوامبر 2020 ، 5:53:50 صبح
راه آهن هند قرار است طبق ارزیابی داخلی ، با اجرای جدول زمانی جدید “مبتنی بر صفر” ، حدود 8000 کرور در سال از طریق پس انداز و درآمد کسب کند.
جدول زمانی بر این اساس کار می کند که وجود هر قطار و توقف باید بر اساس اهداف تأمین حمل و نقل با استفاده بهینه و کارآمد از منابع موجود توجیه شود. این شبیه تصور مجدد عملیات شبکه راه آهن از ابتدا است.
در جدول زمانی جدید ، حدود 600 قطار با پشتیبانی سنتی پایین پیشنهاد می شود از سیستم خارج شوند ، در حالی که حدود 400 قطار در حال ادغام یا به روزرسانی هستند.
جدا از این ، پیشنهاد می شود حدود 10000 توقف انجام شود.
منابع گفتند که جدول زمانی جدید – با همکاری IIT-Bombay ساخته شده است – همچنین حدود 15 درصد مسیر اختصاصی تر را برای قطارهای باری ایجاد می کند ، که به درآمد بیشتری برای حمل و نقل ملی تبدیل می شود. طبق محاسبات داخلی ، این باعث صرفه جویی در حدود 4000 کرور و درآمد اضافی حداقل 4000 کرور دیگر خواهد شد.