رئیس نیروی هوایی تایوان هفته ها پس از سقوط مرگبار خلبان ، با هواپیمای جنگنده F-5 پرواز کرد

توسط: میز وب اکسپرس |

15 نوامبر 2020 3:07:01 بعد از ظهر





رئیس نیروی هوایی تایوان ، جت جنگنده F-5 رئیس نیروی هوایی هسیونگ هو چی به اولین پرواز آزمایشی یک هواپیمای جنگنده F-5 از زمان سقوط مرگبار بیش از دو هفته پیش پیوست. (اعتبار عکس: آژانس خبری نظامی ROC)

هسیونگ هو چی رئیس نیروی هوایی تایوان نزدیک به دو هفته پس از سقوط هواپیمای F-5 به کشته شدن خلبان خود ، به اولین پرواز آزمایشی یک جت جنگنده F-5 پیوست. بی بی سی گزارش داد ، ناوگان هواپیماهای جنگنده F-5 در حال پیری کشور زمین گیر شد و بلافاصله پس از حادثه کشته شدن یک خلبان ، بررسی ها انجام شد.

“من معتقدم F-5 برای پرواز ایمن است. بنا به گزارش خبرگزاری نظامی ، “هسیونگ هو چی” رئیس نیروی هوایی ارتش ، پس از 40 دقیقه پرواز آزمایشی در روز شنبه با جت دو نفره ، گفت ، به همین دلیل من مایل به پیوستن به این مأموریت آزمایشی بودم.

وی افزود: “من در پرواز آزمایشی شرکت کردم تا به هموطنان خود نشان دهم که F-5 ها قابل اعتماد هستند و اراده اعضای خدمات نیروی هوایی خود را برای دفاع از آسمان خود نشان می دهم.” هوشی اشاره کرد که این جت ها با عمر بیش از 40 سال هنوز در حدود 26 کشور در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند.

فوکوس تایوان گزارش داد ، علی رغم اعتقاد رئیس نیروی هوایی به هواپیماها ، وزارت دفاع تایوان گفته است که طی سه سال آینده F-5 ها با مربیان جت پیشرفته بومی (AJT) جایگزین می شوند.

بی بی سی گزارش داد که در تاریخ 29 اکتبر ، یک نسخه تک نفره از F-5 پس از برخاستن به دلیل مشکل مکانیکی سقوط کرد. به گفته رسانه های محلی ، تحقیقات در مورد سقوط این هواپیما هنوز در جریان است ، دلیل این امر این است که لاشه هواپیمای جت هنوز به دلیل بدی آب و هوا بازیابی نمی شود.

ماه گذشته دفتر ریاست جمهوری تایوان اعلام کرد که به دنبال این حادثه ، چو کوان-من – خلبان کشته شده در این سانحه – پس از مرگ از ناخدا به سرهنگ دوم ارتقا یافت. نیروی هوایی تا پایان بررسی ها و پروازهای آزمایشی ، فعالیت همه جت های F-5 را به حالت تعلیق درآورد.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار جهان ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.