رئیس بهداشت سازمان ملل: جهان می تواند رویای پایان همه گیری را ببیند

توسط: AP | سازمان ملل |

5 دسامبر 2020 1:04:34 بعد از ظهر





ویروس کرونا ویروس ، رئیس بهداشت سازمان ملل ، رئیس بهداشت سازمان ملل در مورد Covid-19 ، موارد کلیوی جهانی ، اخبار جهانWHO شدیداً مورد انتقاد قرار گرفته است زیرا در کنترل همه گیرها نقشی قویتر و واضح تر ندارد. (فایل)

رئیس بهداشت سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد که نتایج مثبت آزمایش های واکسن کرونا ویروس به معنای این است که جهان “می تواند رویای پایان همه گیری را ببیند” ، اما او گفت که ملت های ثروتمند و قدرتمند نباید فقیر و حاشیه نشین “را تحت فشار قرار دهند برای واکسن ها. “

در سخنرانی اولین جلسه سطح عالی مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد بیماری همه گیر ، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی تدرس آدانوم غبرایسوس هشدار داد که در حالی که می توان ویروس را متوقف کرد ، “راه پیش رو همچنان خائنانه است.”

وی با اشاره به “اعمال دلسوزانه و از خودگذشتگی ، عملکردهای نفسگیر از علم و نوآوری و تظاهرات دلگرم کننده همبستگی ، اما همچنین علائم نگران کننده از علاقه شخصی ، بشریت را در” بهترین و بدترین حالت “نشان داده است. تغییر تقصیر و تقسیم. “

تدروس با اشاره به طغیان فعلی در عفونت ها و مرگ ها ، بدون نام بردن از كشورها گفت: “جایی كه علم با تئوری های توطئه غرق می شود ، جایی كه همبستگی با تقسیم تضعیف می شود ، جایی كه فداكاری با علاقه شخصی جایگزین می شود ، ویروس رشد می كند ، ویروس گسترش می یابد. “

وی در یک سخنرانی مجازی در نشست سطح بالا هشدار داد که یک واکسن “آسیب پذیری های ریشه آن را برطرف نخواهد کرد” – فقر ، گرسنگی ، نابرابری و تغییرات آب و هوایی ، که به گفته وی با پایان یافتن همه گیر شدن بیماری باید مقابله شود.

وی گفت: “ما نمی توانیم و نباید به همان الگوهای استثماری تولید و مصرف برگردیم ، همان بی توجهی به كره زمین كه همه زندگی را حفظ می كند ، همان چرخه وحشت و دخالت و همان سیاست تفرقه افكنانه ای كه به این همه گیری دامن زده است.” .

در مورد واکسن ها ، تدروس گفت ، “چراغ در انتهای تونل به طور مداوم بیشتر می شود” ، اما واکسن ها “باید به همان اندازه کالاهای عمومی جهانی تقسیم شوند ، نه به عنوان کالاهای خصوصی که نابرابری ها را گسترش می دهند و دلیل دیگری برای عقب ماندن برخی افراد می شوند. “

وی گفت که برنامه ACT-Accelerator WHO برای تولید و توزیع سریع واکسن ها به صورت عادلانه “در خطر تبدیل شدن به یک حرکت نجیبانه” بدون بودجه عمده جدید است.

وی گفت: 4.3 میلیارد دلار بلافاصله برای ایجاد زمینه برای خرید گسترده و تحویل واکسن ها مورد نیاز است و 23.9 میلیارد دلار بیشتر برای 2021 مورد نیاز است. تدروس گفت که این کل کمتر از نصف 1 درصد از بسته های محرک 11 تریلیون دلاری است. تاکنون توسط گروه 20 ، ثروتمندترین کشورهای جهان اعلام شده است.

دبیرکل سازمان ملل متحد ، آنتونیو گوترش ، در افتتاحیه جلسه دو روزه مجمع عمومی ، درخواست مشابهی برای تأمین بودجه ACT-Accelerator کرد.

سخنگوی سازمان ملل ، استفان دوژاریک روز جمعه گفت كه گوترش ناامید است و دوست دارد “نرخ بسیار بالاتری از سرمایه گذاری توسط كشورهایی كه می توانند” باشد. تدروس گفت ، علی رغم سالها هشدار ، بسیاری از کشورها برای همه گیری آمادگی ندارند و تصور می کردند سیستم های بهداشتی آنها از مردم آنها محافظت می کند. وی گفت ، بسیاری از کشورهایی که به بهترین نحو از پس مقابله با بحران برآمده اند ، در پاسخ به شیوع سارس ، مرس ، هینی و سایر بیماری های عفونی تجربه کرده اند.

WHO شدیداً مورد انتقاد قرار گرفته است زیرا در کنترل همه گیرها نقشی قویتر و واضح تر ندارد.

تدروس در این نشست گفت كه “واضح است كه سیستم جهانی آمادگی نیاز به توجه دارد.” وی گفت کمیسیون WHO که در ماه سپتامبر تأسیس شد در حال بررسی مقررات بین المللی بهداشت است. وی گفت ، WHO همچنین با چندین کشور در حال توسعه یک برنامه آزمایشی است که در آن کشورها موافقت می کنند تا آمادگی بهداشت خود را به طور منظم و شفاف بررسی کنند.

وی همچنین با استقبال از پیشنهاد سوئیس برای استفاده از یک آزمایشگاه با امنیت بالا برای نیاز به یک سیستم جهانی برای اشتراک نمونه هایی از ویروس ها و سایر عوامل بیماری زا که باعث بیماری می شوند ، برای تسهیل توسعه “اقدامات پزشکی متقابل به عنوان کالاهای عمومی جهانی” نشان داد. مدیریت یک biobank جدید.

تدروس همچنین از پیشنهاد چارلز میشل رئیس اتحادیه اروپا برای معاهده ای بین المللی حمایت كرد كه براساس آن WHO می تواند خطرات ناشی از بیماریهای عفونی در حیوانات را برای انتقال به انسان كنترل كند ، از هشدارهای مربوط به خطرات بهداشتی ، بهبود دسترسی به مراقبت های بهداشتی و تأمین نیازهای مالی اطمینان حاصل كند. وی گفت این “زمینه سیاسی” را برای تقویت بخش بهداشت جهانی فراهم می کند.

تدروس گفت ، جهان هر ساله 7.5 تریلیون دلار صرف سلامتی می کند ، تقریبا 10 درصد از تولید ناخالص داخلی جهانی ، اما بیشتر این پول در کشورهای ثروتمند صرف درمان بیماری می شود تا اینکه “صرفه جویی و محافظت از سلامتی”. وی گفت: “ما نیاز به یک بازنگری اساسی در نحوه مشاهده و ارزش گذاری سلامت داریم.”

تدروس گفت: “اگر جهان بخواهد از بحران دیگری در این مقیاس جلوگیری كند ،” سرمایه گذاری در توابع اساسی بهداشت عمومی ، به ویژه مراقبت های بهداشتی اولیه ، ضروری است و همه راه ها باید منجر به پوشش بهداشت جهانی با پایه قوی مراقبت های بهداشتی اولیه شوند “

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار شیوع Coronavirus ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.