دیپلمات ها می گویند موشک هایی از اتیوپی به سمت پایتخت اریتره شلیک می شوند

توسط: رویترز | آدیس آبابا |

15 نوامبر 2020 ، 8:54:37 صبح





درگیری های Tigray اتیوپی ، پناهندگان درگیری Tigray در اتیوپی ، پناهندگان اتیوپیمسافران برای سوار شدن به اتوبوس در پایتخت آدیس آبابا ، اتیوپی در صف ایستاده اند. عفو بین الملل روز پنجشنبه گزارش های مربوط به “قتل عام” غیرنظامیان را تأیید کرد. (AP Photo / Mulugeta Ayene)

پنج دیپلمات منطقه ای گفتند ، حداقل سه موشک شنبه شب از اتیوپی به پایتخت اریتره شلیک شد ، این یک تشدید عمده درگیری 11 روزه است که نیروهای فدرال اتیوپی را در برابر نیروهای محلی در منطقه تیگرای شمالی قرار می دهد.

سه دیپلمات گفتند که حداقل دو موشک به فرودگاه آسمارا اصابت کرده است. با کمترین ارتباطات در Tigray و اریتره ، رویترز نمی توانست به طور مستقل اعتصابات را تأیید کند. نمی توان با مقامات دو طرف تماس گرفت.

رهبر تیگری ، دبرتسیون گبرمیکل ، روز سه شنبه گفت که اریتره برای حمایت از نیروهای دولت اتیوپی نیروهایی را به آن طرف مرز فرستاده است اما هیچ مدرکی ارائه نکرده است.

عثمان صالح محمد ، وزیر امور خارجه اریتره ، در آن زمان این موضوع را تکذیب کرد و به رویترز گفت: “ما بخشی از درگیری نیستیم. اریتره و اتیوپی دو سال پیش یک توافق صلح امضا کردند ، اما دولت ایسیایی آفورکی در آسمارا پس از نقش در جنگ ویرانگر 1998-2000 همچنان خصمانه با رهبری Tigrayan است.

در اواخر روز جمعه موشکهایی به سمت دو فرودگاه در ایالت آمهارا در اتیوپی شلیک شد که نیروهای خود را به منظور حمایت از نخست وزیر ابی احمد به Tigray اعزام کرده است ، به گفته حزب حاکم Tigray تلافی حملات هوایی دولت علیه منطقه آنها است.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار جهان ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.