دونالد ترامپ واکسن “معجزه” را به زودی با میلیون ها دوز تحسین می کند

توسط: AP | واشنگتن |

9 دسامبر 2020 ، 11:21:49 صبح





دونالد ترامپ ، ترامپ در واکسن Covod ، Pfizer ، Moderna ، COVID-19 ، سازمان غذا و داروی ایالات متحده ، مایک پنس ، جو بایدن ، اخبار جهانی ، اخبار هند اکسپرسدونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، یک دستورالعمل توزیع واکسن را در جریان “اجلاس واکسن سرعت پیچش سرعت” در مجموعه کاخ سفید نشان می دهد ، سه شنبه ، دسامبر. 8 ، 2020 ، در واشنگتن. (عکس AP / ایوان ووچی)

رئیس جمهور دونالد ترامپ تصویب مورد انتظار برای اولین واکسن ایالات متحده برای ویروس کرونا را جشن گرفت در حالی که کاخ سفید برای ایجاد اعتماد به نفس در تلاش گسترده توزیع که عمدتا توسط جو بایدن رئیس جمهور منتخب اجرا خواهد شد ، تلاش کرد.

ترامپ روز سه شنبه گفت که تصویب های مورد انتظار قبل از آن است که اکثر مردم فکر کنند ممکن است. وی اظهار داشت: “آنها می گویند این تا حدی معجزه است و من فکر می کنم این درست است.”

بخوانید | مقامات ترامپ با قفل شدن کالیفرنیا ، جدول زمانی بلند پروازانه واکسن را فشار می دهند

ترامپ در روز سه شنبه در کاخ سفید جشن “عملیات پیچیدگی” ، تلاش دولت وی برای تولید و توزیع واکسن های ایمن و موثر برای COVID-19 را برگزار کرد.

اولین واکسن ، از داروساز Pfizer ، انتظار می رود به محض این هفته مورد تأیید هیئت مشاوران سازمان غذا و دارو قرار گیرد و انتظار می رود در ماه های آینده 100 میلیون دوز کافی برای 50 میلیون آمریکایی تحویل شود.

ترامپ گفت: “هر آمریكایی كه واكسن بخواهد قادر به واكسن زدن خواهد بود و ما فكر می كنیم تا بهار در موقعیتی قرار خواهیم گرفت كه فقط چند ماه پیش هیچ كسی احتمال آن را باور نمی كرد.”

انگلیس اولین واکسیناسیون خود را زودتر از روز سه شنبه آغاز کرد ، با شور و شعف فراوان ، زیرا جهان در حال مبارزه با همه گیری است که بیش از 285،000 آمریکایی و حدود 1.5 میلیون نفر را در سراسر جهان کشته است. ترامپ و دستیارانش امیدوارند که شک و تردید در بین برخی از آمریکایی ها را در مورد واکسن ها کاهش دهند و به ساخت میراث رئیس جمهور معزول جمهوریخواه کمک کنند.

با این حال ، دولت ترامپ روز سه شنبه نیز پس از عدم توانایی در خرید میلیون ها دوز اضافی واکسن Pfizer ، که نشان داده شده است بسیار موثر در برابر COVID-19 است ، با بررسی جدیدی روبرو بود. این تصمیم می تواند تحویل دسته دوم دوزها را به تأخیر بیاندازد تا Pfizer سایر قراردادهای بین المللی را برآورده کند.

ترامپ از رویداد روز سه شنبه برای امضای یک دستورالعمل استفاده کرد که در آن وزیر بهداشت و خدمات انسانی برای اطمینان از دسترسی اولویت آمریکایی ها به واکسن هدایت می شود. یک مقام ارشد دولت گفت این دستور دولت فدرال را از ارائه دوز به سایر کشورها تا زمان عرضه بیش از حد برای تأمین تقاضای داخلی محدود می کند ، اما بلافاصله مشخص نیست که تأثیر عملی آن چه خواهد بود.

در رویداد Speed ​​Warp Speed ​​که روز سه شنبه برگزار شد ، ترامپ ، مایک پنس معاون رئیس جمهور و تعدادی از کارشناسان دولت ، رهبران ایالت و مدیران بازرگانی حضور داشتند ، در حالی که کاخ سفید به دنبال توضیح در مورد ایمن بودن واکسن بود و برنامه های دولت را برای آوردن آن به مردم آمریکا بیان کرد .

اما مقامات تیم انتقالی بایدن که بیشترین برنامه واکسیناسیون در تاریخ کشور را پس از روی کار آمدن وی در 20 ژانویه نظارت خواهند کرد ، دعوت نشده اند. بایدن ، که روز سه شنبه تیم بهداشتی ارشد خود را راه اندازی می کرد ، هفته گذشته گفت که در ملاقات با مقامات دولت ترامپ ، دستیارانش دریافته اند که هیچ برنامه ریزی دقیقی برای چگونگی بیرون آوردن واکسن از ظروف ، سرنگ و سپس به آغوش مردم

مقامات دولت ترامپ اصرار دارند که چنین برنامه هایی تدوین شده است ، بخش عمده ای از کارها به عهده ایالت ها و دولت های محلی است تا اطمینان حاصل شود که ابتدا آسیب پذیرترین جمعیت آنها واکسینه می شود. در کل ، حدود 50،000 سایت واکسیناسیون در سیستم توزیع دولت ثبت نام کرده اند. اما مسئولان شغلی اصرار داشتند که هنوز برای اعلام پیروزی خیلی زود است.

ژنرال ارتش گفت: “ما نمی خواهیم جلوی خودمان بیرون بیاییم.” گوستاو پرنا ، مسئول نظارت بر اقدامات لجستیکی و توزیعی. “همانطور که پدرم می گفت ،” فقط وقتی می توانید در منطقه نهایی باشید فوتبال را اوج بگیرید. ” خوب ، منطقه انتهایی که در اینجا عکسهای اسلحه برای ما توصیف شده چیست؟

بایدن که در ویلمینگتون ، دلاور صحبت می کرد ، قول داد که “100 میلیون عکس در 100 روز اول” دولت خود را تقریباً همگام با پیش بینی های واکسیناسیون ترامپ توزیع کند.

در همین حال ، ترامپ در ماه دسامبر امسال از تصمیم خود برای برگزاری مهمانی های داخل سالن در کاخ سفید دفاع کرد ، هرچند برخلاف هشدارهای دولت وی مبنی بر اینکه مردم آمریکا باید از چنین تنظیماتی خودداری کنند صدها طرفدار عمدتا بدون نقاب را به خود جلب کرده اند. وی روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: “خوب ، آنها مهمانی های کریسمس هستند.”

اگرچه ترامپ اعتبار سرعت تولید واکسن را می پذیرفت ، اما در طی تحقیقات جدید در مورد واکسن های RNA پیام رسان ، یا mRNA ، واکسنهایی از این دست که توسط Pfizer و Moderna تولید شده است ، بیشتر زمینه ها در دهه گذشته فراهم شد.

دکتر آنتونی فاوچی ، بزرگترین متخصص بیماری های عفونی ایالات متحده ، در ماه جاری به آسوشیتدپرس گفت که این سرعت بازتاب سالها کار قبلی است. فاوسی ، که به عنوان مشاور عالی علمی در دولت بایدن فعالیت خواهد کرد ، گفت: “این همان چیزی است که مردم باید درک کنند” ، در واقعه رئیس جمهور منتخب ظاهر شد ، اما در اجلاس کاخ سفید شرکت نکرد.

کاخ سفید شامل کلیپ های اولیه Fauci بود که پیش بینی زمان طولانی تر تولید واکسن ها را در جمع مشکوکین به جدول زمانی ترامپ انجام می دهد.

دولت ترامپ اصرار دارد که بین واکسن Pfizer ، واکسن Moderna و سایر موارد در حال آماده سازی ، ایالات متحده قادر خواهد بود هر آمریکایی را که می خواهد تا پایان سه ماهه دوم 2021 واکسینه شود ، در خود جای دهد.

قرار است روز پنجشنبه هیئت متخصصان واکسن در خارج از سازمان غذا و دارو برای انجام بررسی نهایی واکسن Pfizer تشکیل جلسه داده و در اواخر ماه جاری در نسخه Moderna تشکیل جلسه دهد.

? Indian Express اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار جهانی ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.