در میان فراخوان جهانی برای افزایش درمان سل ، کارشناسان “رویکرد محافظه کارانه” هند را پرچم گذاری می کنند

نوشته شده توسط Anuradha Mascarenhas | پونا |

نوامبر 17 ، 2020 5:53:19 صبح





تا مارس 2020 ، هند 1،19،960 بیمار MDR-TB داشت که واجد شرایط Bedaquiline بودند. با این حال ، فقط 10،845 آن را دریافت کرده بودند. از این رو ، به 1،09،115 بیمار این دارو داده نشده است ، حتی بر اساس منابع هند ، یک چهارم بیماران مبتلا به DR-TB در جهان زندگی می کند.

از آنجا که بیماری همه گیر COVID-19 تهدید می کند پاسخ جهانی به بیماری سل (سل) را از بین ببرد ، پزشکان بدون مرز / پزشکان بدون مرز (MSF) از دولت ها خواسته است آزمایش ، درمان و پیشگیری از سل را تسریع کنند و اهدا کنندگان کمک مالی کنند. تا اطمینان حاصل شود که دسترسی بیشتری به ابزارهای پزشکی جدید برای تشخیص و درمان میلیون ها نفر مبتلا به این بیماری وجود دارد.

کارشناسان گفتند که هند هنوز از رویکرد بسیار محافظه کارانه ای در مورد داروهای جدید سل مقاوم در برابر دارو استفاده می کند و زندگی بیماران از جمله کودکان را در معرض خطر قرار می دهد. مقیاس سازی داروهای جدید DR-TB – Bedaquiline و Delamanid – در طی Covid-19 حتی بیشتر مورد نیاز است.

توضیح داده شده

در میان بیماری همه گیر ، نیاز به حفظ تداوم خدمات سل است

WHO ضمن گزارش در مورد تأثیر شدید بیماری همه گیر Covid-19 بر خدمات سل ، کاهش چشمگیر تعداد افراد تشخیص داده شده را نشان داد. علاوه بر اینکه برای حفظ تداوم خدمات سل موجود در این زمینه نیاز به جبران داشت ، این کشورها را به اتخاذ سیاستها و روشهای آزمایش بهتر توصیه می کند. کشورها هنوز در اجرای سیاست های به روز آزمایش کوتاهی می کنند که می تواند به از دست دادن نزدیک به 3 میلیون نفر کمک کند.

تا مارس 2020 ، هند 1،19،960 بیمار MDR-TB داشت که واجد شرایط Bedaquiline بودند. با این حال ، فقط 10،845 آن را دریافت کرده بودند. از این رو ، به 1،09،115 بیمار این دارو داده نشده است ، حتی بر اساس منابع هند ، یک چهارم بیماران مبتلا به DR-TB در جهان زندگی می کند.

گزارشی که روز دوشنبه توسط MSF و مشارکت StopTB منتشر شد – Step Up for TB – 37 کشور با فشار بالای سل را بررسی می کند و نشان می دهد که نوآوری های پزشکی بسیار کمتری به افراد نیاز فوری به آنها رسیده است ، زیرا بسیاری از کشورها در دریافت سیاست های خود همچنان عقب مانده اند مطابق با دستورالعمل های جدید سازمان بهداشت جهانی (WHO). مقامات MSF گفتند Covid-19 وضعیت آنها را بدتر کرده است.

سل همچنان مهمترین قاتل بیماری های عفونی در جهان است ، در سال 2019 بیش از 10 میلیون نفر بیمار می شوند و یک میلیون و 400 هزار نفر به دلیل این بیماری می میرند.

برنامه های درمانی ملی باید استفاده از رژیم های درمانی کاملاً خوراکی را برای افراد مبتلا به سل مقاوم به دارو (DR-TB) در اولویت قرار دهند که دیگر شامل داروهای سمی مسن و قدیمی که باید تزریق شوند و عوارض جانبی جدی دارند ، نمی شود.

این گزارش نشان می دهد که فقط 22٪ از کشورهای مورد بررسی به جای سفر به بیمارستان ، و همچنین مصرف داروها در منزل ، اجازه می دهند درمان سل در مراکز بهداشتی درمانی اولیه و پیگیری شود. بعلاوه ، 39٪ از رژیم درمانی کوتاهتر اصلاح شده از راه خوراکی استفاده نمی کنند و 28٪ از کشورهایی که مورد بررسی قرار می گیرند ، هنوز در هنگام معالجه کودکان با DR-TB از داروهای تزریقی استفاده می کنند.

“S Lynch” ، مشاور ارشد سیاست سل در کمپین دسترسی MSF ، گفت: “به جای اینکه برای سل کنترل کنیم ، در معرض خطر عقب نشینی هستیم.” “ما نمی توانیم به اندازه کافی تأکید کنیم که چقدر اکنون دولت ها و اهدا کنندگان فوری تلاش خود را تشدید می کنند تا این نوآوری ها و ابزارهای مهم پزشکی به افراد مبتلا به سل برسد. ما سرانجام داروها و آزمایش های بهتری برای مقابله و پیشگیری از این بیماری فوق العاده عفونی و در عین حال قابل درمان داریم ، بنابراین اینکه هم چنان برای نجات هرچه بیشتر جان افراد استفاده نمی شود ، هم گیج کننده است و هم غیرقابل قبول است. “

همانطور که در این گزارش برجسته شده است ، 85٪ از کشورهای مورد بررسی از آزمایش مراقبت از بدن برای مراقبت از خون در ادرار TAM LAM برای تشخیص معمول سل در افراد مبتلا به HIV استفاده نمی کنند ، همانطور که WHO توصیه می کند.

دکتر پاتریک گفت: “به عنوان پزشکان بالینی که در خط مقدم شیوع بیماری سل کار می کنند ، مشاهده رکود جذب TB LAM (روش لیپوآرابومانان ادرار) در برنامه های درمانی ملی ، با وجود نقش اثبات شده آن در نجات جان افراد مبتلا به HIV ، بسیار ناراحت کننده است.” مانگوچی ، معاون هماهنگ کننده پزشکی MSF در مالاوی.

? ایندیان اکسپرس اکنون در تلگرام است. برای پیوستن به کانال ما (indianexpress) اینجا را کلیک کنید و با آخرین عناوین به روز شوید

برای دریافت آخرین اخبار هند ، برنامه Indian Express را بارگیری کنید.